Η αγορά δεξαμενόπλοιων, ιδίως η αγορά δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου παραμένει σε ύφεση, παρά τα ευρέως διαδεδομένα σημάδια βελτίωσης της ζήτησης πετρελαίου καθώς οι οικονομίες αρχίζουν να επαναλειτουργούν. Σε αντίθεση με τις αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, όπου καταγράφουν μια έντονη δυναμική, στα VLCC οι ναύλοι «αγωνίζονται» να παραμείνουν σε θετικό έδαφος. Η παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη μετά το πρώτο σοκ από την πανδημία covid 19 φαίνεται να μην έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten and Partners.
Όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος, αυτό που κρύβεται πίσω από την μεταβλητότητα του κλάδου των δεξαμενοπλοίων είναι μια επιδεινούμενη σχέση μεταξύ προσφοράς/ζήτησης για VLCC. Από τις αρχές του 2016 έως τα μέσα του 2019, η ζήτηση τονομιλίων VLCC ήταν αρκετά σταθερή, κατά μέσο όρο περίπου 575 δισεκατομμύρια τόνο-μίλια το μήνα. Ταυτόχρονα, ο στόλος VLCC συνέχισε να αυξάνεται, από 653 πλοία την 1η Ιανουαρίου 2016 σε 783 μονάδες μέχρι τα μέσα του 2019. Ως αποτέλεσμα, η «παραγωγικότητα» των VLCC, που ορίζεται ως δισεκατομμύρια τόνο-μίλια που μεταφέρονται ανά πλοίο μειώθηκε από το υψηλό των 0,90 Bn TM/VLCC τον Μάρτιο του 2016 σε 0,74 Bn TM/VLCC τον Ιούνιο του 2019. Έκτοτε, η «παραγωγικότητα» των VLCC μειώθηκε περαιτέρω λόγω του συνδυασμού μιας κακής ζήτησης λόγω Covid-19 και της συνεχούς ανάπτυξης του στόλου.
Η μείωση των κερδών των VLCC μειώθηκαν στα επίπεδα που αντικατοπτρίζουν το κακό ισοζύγιο ζήτησης προσφοράς. Ωστόσο όπως τονίζει ο οίκος Poten η αγορά μπορεί και πιθανότατα θα ανακάμψει, καθώς η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, εφόσον αποκλεισθούν τυχόν απρόβλεπτες γεωπολιτικές εξελίξεις, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να λειτουργήσει η αγορά προς όφελος των πλοιοκτητών. Θα απαιτηθεί, αναφέρει ο Poten συνεχής πειθαρχία και αποχή ων πλοιοκτητών από νέες παραγγελίες καθώς και αύξηση του ρυθμού διαλύσεων. Εάν συμβεί αυτό, η λελογισμένη αύξηση του στόλου μπορεί να δημιουργήσει το έδαφος για την ανάκαμψη της αγοράς, όπως ακριβώς έγινε το 2014 και το 2018, το υπογραμμίζει ο οίκος Poten and Partners.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης