Τελικά το 2021 εξελίσσεται σε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονιά για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με δυο μεγάλες αγορές να έχουν «πάρει φωτιά» και με εκείνον όμως τον κλάδο, τα δεξαμενόπλοια, που μεταφέρει το πιο «εύφλεκτο» φορτίο, το πετρέλαιο, να παραμένει «παγωμένος».

Το τι ακριβώς συμβαίνει φέτος στις ναυλαγορές μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αποτυπώνει πολύ ανάγλυφα μια «μίνι» ειδική έκδοση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, που εξετάζει από την αρχή του χρόνου μέχρι και τις 2 Ιουλίου την πορεία ανά εβδομάδα των συναλλαγών στις αγοραπωλησίες πλοίων, τις νέες παραγγελίες και τις διαλύσεις.

Έτσι λοιπόν ο μέσος όρος συναλλαγών ανά εβδομάδα σε ετήσια βάση υπερδιπλασιάσθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση τόσο με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 όσο και του 2019 τόσο στις αγοραπωλησίες second hand πλοίων όσο και σε νέες ναυπηγήσεις ενώ αντιθέτως ο αριθμός των πλοίων που οδηγήθηκαν σε διάλυση παρέμεινε σταθερός.

Ειδικότερα στις συναλλαγές second hnad πλοίων ανά εβδομάδα το πρώτο εξάμηνο του 2021 άλλαζαν χέρα 45 πλοία (μέσος όρος) όταν το 2020 ήταν μόλις 21 και το 2019 ήταν 24. Η αύξηση δηλαδή το 2021 σε σύγκριση με το 2020 ήταν της τάξης του 114%.

Στις νέες παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο του 2021 τοποθετήθηκαν κατά μέσο όρο ανά εβδομάδα, παραγγελίες για 33 νεότευκτα όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2020 είχαμε 14 και το 2019 οι παραγγελίες αφορούσαν σε 16 πλοία ανά εβδομάδα.

Αντιθέτως στις διαλύσεις πλοίων είχαμε έξι πλοία ανά εβδομάδα προς τα διαλυτήρια ενώ το 2020 ήταν σχεδόν τα ίδια (πέντε) όπως και το 2019 (έξι).

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία ανά κλάδο. Στα bulk carriers το 2021 είχαμε 22 second hand πλοία να αλλάζουν κάθε βδομάδα χέρια έναντι μόλις οκτώ το 2020 και 10 το 2019.

Οι παραγγελίες νεότευκτων αφορούσαν επτά bulk carriers ανά εβδομάδα από τέσσερα το 2020 όπως και το 2019 ενώ στα διαλυτήρια όδευσαν δυο πλοία ανά εβδομάδα όπως και το 2020 και μόλις ένα το 2019.

Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται το πρώτο εξάμηνο φέτος έκρηξη στις τοποθετήσεις για νέες παραγγελίες χωρίς να σημαίνει ότι οι αγοραπωλησίες μεταχειρισμένου τονάζ πηγαίνουν πίσω. Έτσι το 2021 κατά μέσο όρο εννέα πλοία ανά εβδομάδα άλλαξαν ιδιοκτήτη έναντι δυο το 2020 και τρία το 2019 ενώ οι τοποθετήσεις για νέες παραγγελίες ήταν 14 ανά εβδομάδα έναντι μόλις ένα πλοίο το 2020 και δυο πλοία το 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν πήγε κανένα containership για διάλυση έναντι δυο ανά εβδομάδα το 2020 και δυο το 2019.

Στα δεξαμενόπλοια είχαμε μια πιο υποτονική εικόνα καθώς το 2021 ανά εβδομάδα άλλαξαν χέρια 12 πλοία έναντι εννέα το 2020 και εννέα το 2019, ενώ τοποθετήθηκαν παραγγελίες για πέντε πλοία (μέσος όρος ανά εβδομάδα) όσο και το 2020 και το 2019, ενώ τρία πλοία κάθε εβδομάδα οδηγούνταν για διάλυση έναντι ένα το 2020 και ένα το 2019.

Η παραπάνω ακτινογραφία της δραστηριότητας σε αγοραπωλησίες πλοίων, τοποθετήσεις νέων παραγγελιών και διαλύσεις πλοίων στους τρεις μεγαλύτερους ναυτιλιακούς κλάδους αποτυπώνει τις θετικές προοπτικές που καταγράφηκαν για το χύδην ξηρό φορτίο και τα contaienrhsips αμέσως μετά τα πρώτα lockdown, που έφερε η πανδημία, όπως επίσης και τον προβληματισμό για τον κλάδο των δεξαμενοπλοίων καθώς ακόμη η οικονομική ανάκαμψη δεν είναι ισχυρή στις ανεπτυγμένες οικονομίες γεγονός που αποτυπώνεται στη ζήτηση πετρελαίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία