Εως τώρα τα πεδία ανταγωνισμού των υπερπλουσίων – πεδία συναγωνισμού της ματαιοδοξίας τους ακριβέστερα – εκτός από τα μοναδικά έργα τέχνης ήταν τα super cars, οι θαλαμηγοί – παλάτια, τα πολυτελή learjets. Οταν όμως τα κέρδη εκτοξεύονται στη στρατόσφαιρα – και η πανδημία, ως γνωστόν, εκτόξευσε στην στρατόσφαιρα τις περιουσίες των κροίσων του πλανήτη -, λογικό είναι να εκτοξεύεται εκεί ψηλά και ο μεταξύ τους ανταγωνισμός. Στην τριπλέτα των νεόκοπων εραστών του Διαστήματος (Τζεφ Μπέζος, Ελον Μασκ, Ρίτσαρντ Μπράνσον) έρχεται να προστεθεί μια μεγάλη οικογένεια. Μιλάμε για old money, όχι για τίποτα νεόπλουτους που καβάλησαν στη σωστή στιγμή το σωστό κύμα της ψηφιακής τεχνολογίας.

Η Porsche SE, η οικογενειακή εταιρεία συμμετοχών που ελέγχει τον όμιλο Volkswagen, είναι ο τελευταίος μεγάλος επενδυτής του Διαστήματος. Ασφαλώς, όπως και οι προαναφερθέντες ψηφιακοί κροίσοι, οι γερμανικές οικογένειες των Πόρσε και των Πίεχ (ο εμβληματικός μάνατζερ Φέρντιναντ Πίεχ ήταν εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, του μηχανικού από τον οποίο κάποτε ο Χίτλερ ζήτησε να κατασκευάσει ένα volkswagen, ένα «αυτοκίνητο του λαού» δηλαδή) δεν ποντάρουν στο Διάστημα μόνο για να επιδειχθούν. Ποντάρουν επειδή πιστεύουν ότι θα διαδραματίσει πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη των τεχνολογιών του μέλλοντος. Και για να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να πούμε ότι οι Πόρσε και οι Πίεχ, που ήταν ανέκαθεν χαμηλών τόνων διότι ήταν «χθεσινοί», μάλλον αδιαφορούν για τη δημοσιότητα και τη λάμψη που χαρίζει μια πτήση στο Διάστημα. Δύσκολα κάποιος που φέρει το επώνυμο Πόρσε ή Πίεχ θα χαιρετούσε με εκτυφλωτικό χαμόγελο τους φωτορεπόρτερ πίσω από το φινιστρίνι ενός διαστημόπλοιου.

Δορυφόροι για εφαρμογές λογισμικού

Την περασμένη Τετάρτη η Porsche SE (Societas Europaea, δηλαδή μια εισηγμένη επιχείρηση περιορισμένης ευθύνης που δραστηριοποιείται σε ευρωπαϊκές χώρες βάσει κοινών ευρωπαϊκών κανόνων) αποκάλυψε ότι επένδυσε από κοινού με την εδρεύουσα στο Μόναχο εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων (venture capital) HV Capital και τη σουηδική τράπεζα Lombard Odier 75 εκατ. δολάρια στην Isar Aerospace. Πρόκειται για μια νεοφυή διαστημική εταιρεία που φιλοδοξεί να κατασκευάσει πυραύλους και να στείλει δορυφόρους στο Διάστημα – μοιραία να ανταγωνιστεί δηλαδή την Blue Origin του Μπέζος, τη SpaceX του Μασκ και τη Virgin Orbit του Μπράνσον.

Ενώ όμως οι Blue Origin, SpaceX και Virgin Orbit υποστηρίζονται από δισεκατομμυριούχους που διαγκωνίζονται κυρίως για το ποιος θα διοργανώσει τις καλύτερες επανδρωμένες πτήσεις στο Διάστημα, η Isar Aerospace θέλει να γίνει ανταγωνιστική στην αναπτυσσόμενη αγορά της εκτόξευσης και θέσης σε τροχιά περί τη γη μικρών δορυφόρων. Σχεδιάζει να κάνει την πρώτη εκτόξευση την επομενη χρονιά. Και εκτός από τα 75 εκατ. δολάρια που της εμπιστεύθηκε η Porsche SE (για να αποκτήσει ένα «μικρό, μονοψήφιο ποσοστό στο μετοχικό της κεφάλαιο»), η Isar θα χρηματοδοτήσει τις φιλοδοξίες της και με επιπλέον 90 εκατ. δολάρια που της εμπιστεύθηκαν παλαιότεροι μέτοχοί της.

«Η ζήτηση για μικρούς δορυφόρους που θα μπουν σε τροχιά για εμπορικούς σκοπούς αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια», μεταδίδει το CNN. Διότι «εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε παραδοσιακούς βιομηχανικούς τομείς εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τη δορυφορική τεχνολογία για να τρέξουν εφαρμογές λογισμικού». Τον Ιούνιο η SpaceX με έναν μόνο πύραυλο έθεσε σε τροχιά 88 δορυφόρους για λογαριασμό διαφόρων πελατών της. Την ίδια ημέρα η Virgin Orbit έθεσε σε τροχιά δορυφόρους για λογαριασμό μεταξύ άλλων του αμερικανικού υπουργείου Αμυνας και της Βασιλικής Αεροπορίας της Ολλανδίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία