Η επιστροφή της πανδημίας και ειδικά της μετάλλαξης Δέλτα απειλεί ξανά την οικονομία την Ασίας η οποία ήταν η πρώτη που είχε βγει από την κρίση. Πρόκειται μεταξύ άλλων για την Κίνα, τη Νότια Κορέα, την Ινδονησία, τη Μαλαισία και γενικότερα για περιοχές της Νοτιοανατολικής Ασίας οι οποίες αναγκάζονται να επιβάλλουν ξανά μέτρα κοινωνικών αποστάσεων και γενικότερων περιορισμών για να αντιμετωπίσουν εκ νέου αυξημένα κρούσματα Covid-19. Το μεγαλύτερο πλήγμα από τα νέα αυτά κρούσματα της μετάλλαξης Δέλτα το έχει δεχτεί ο βιομηχανικός κλάδος που οδηγείται εκ νέου σε μείωση της παραγωγής σύμφωνα με στοιχεία της HIS Markit που επικαλείται η Wall Street Journal.
Η ασιατική οικονομία είχε βάλει εμπρός τις μηχανές τις από τις αρχές ήδη του έτους, καθώς ήταν η πρώτη που είχε καταφέρει τότε να αναχαιτίσει τον Covid-19 την ώρα που Αμερική και Ευρώπη προχωρούσαν τότε σε δραστικά μέτρα περιορισμού οικονομικής δραστηριότητας. Όμως τώρα υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης της ασιατικής ατμομηχανής αυτής και ειδικά των εξαγωγών. Στοιχεία από την Κίνα έδειξαν ότι οι δείκτες βιομηχανικής παραγωγής υποχώρησαν τον Ιούλιο στα χαμηλότερα επίπεδα του τελευταίου έτους κι αυτό αποτελεί σημάδι ότι η ζήτηση από το εσωτερικό και το εξωτερικό έχει αρχίσει να παγώνει.
Επίσης η Κίνα και άλλες χώρες της Ασίας έχουν να αντιμετωπίσουν τελευταία μεγάλα προβλήματα που αφορούν και τη μεταφορά των προϊόντων τους στο εξωτερικό, καθώς οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι πολλές. Οι τιμές μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων έχουν φτάσει στα ύψη ξεπερνώντας τις 10.000 δολάρια για το καθένα από αυτά. Οι διαταραχές στη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της θάλασσας δεν είναι τεράστιες, αλλά επηρεάζουν με τον τρόπο τους την αποστολή αγαθών σε μεγάλες ποσότητες κυρίως από την Ασία προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Αυξάνονται τα κρούσματα στην Κίνα
Η Κίνα βλέπει ξανά τα κρούσματά της να αυξάνονται και έχει αρχίσει μαζικά τεστ στον πληθυσμό σε διάφορες περιοχές περιλαμβανομένης και της Γιουχάν, από όπου θεωρείται ότι ξεκίνησε η εξάπλωση του Covid-19. Οι αρχές έχουν αρχίσει να επιβάλλουν ξανά συνοριακούς ελέγχους και επιταχύνουν εμβολιασμούς αναγνωρίζοντας τις νέες προκλήσεις. Αντίστοιχοι είναι οι φόβοι και τη Νότια Κορέα που μαζί με την Κίνα είχαν πατήσει βαθιά το γκάζι της βιομηχανικής παραγωγής.
Στην Ευρώπη, αντίθετα, η παραγωγή των εργοστασίων φαίνεται να πηγαίνει πολύ καλά, προς το παρόν τουλάχιστον. Τα εργοστάσια της Ευρώπης και ιδιαίτερα αυτά στη Γερμανία ανακοίνωσαν για τον Ιούλιο παραγωγή που έφτασε κοντά σε επίπεδα ρεκόρ. Στις ΗΠΑ επίσης η βιομηχανική παραγωγή σκαρφάλωσε το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά της εποχής πριν την πανδημία. Μένει βέβαια τώρα να φανεί εάν οι εξελίξεις όσον αφορά της πανδημία στην Κίνα και την υπόλοιπη Ασία θα αποτελέσουν ξανά τα προεόρτια, με μεταλλάξεις να πλήττουν ξανά και τη Δύση σε μεταγενέστερο χρόνο.
Καθοριστικός παράγοντας θεωρείται ότι θα είναι η πορεία των εμβολιασμών. Στις ανεπτυγμένες οικονομίες στις οποίες περιλαμβάνονται και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές, θεωρείται ότι έχει εμβολιαστεί το 40% περίπου του πληθυσμού. Στις αναπτυσσόμενες οικονομίες το ποσοστό αυτό πέφτει στο μισό περίπου σύμφωνα πάντα με στοιχεία που επικαλείται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Σε πολλές χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας όπως είναι η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Ταϊλάνδη, τα ποσοστά εμβολιασμών είναι μονοψήφια.
Latest News
«Έχουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο», λέει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ή EV στην Κίνα και την Ευρώπη, καθώς και στις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες
Συνωστισμός στα ενεχυροδανειστήρια του Μπρούκλιν για πουλήσουν χρυσό
Για ποιο λόγο πουλάνε χρυσό - Γιατί αγοράζουν χρυσό στην Κίνα
Πώς είναι πραγματικά η τετραήμερη εργασία
Η πανδημία, άλλαξε την νοοτροπία της εργασίας καθώς οι άνθρωποι ένιωθαν τόσο ταλαιπωρημένοι, αγχωμένοι και εξαντλημένοι
Τι ψάχνει η Campari στην Ασία - Το επιθετικό πλάνο του νέου CEO
Τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια η Ασία θα αντιπροσωπεύει το 15% έως 20% των παγκόσμιων πωλήσεών
Ποιο είναι το καλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου - Η θέση του Ελ. Βενιζέλος
Το Changi της Σιγκαπούρης έχασε την δωδεκαετή του πρωτοκαθεδρία σαν το καλύτερο αεροδρόμιο στα Skytrax World Airport Awards 2024
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας
Ο Τζάστιν Τριντό φορολογεί τους πλούσιους Καναδούς
Στόχος του να μεταφερθούν σε μια πενταετία 20 δισ. δολάρια από τα πιο ευκατάστατα στα πιο φτωχά νοικοκυριά