
Τα τρία «C» δηλαδή «China, Covid και Carbon» (Κίνα, πανδημία και εκπομπές άνθρακα) καθόρισαν τις εξελίξεις στη διεθνή ναυτιλία το πρώτο εξάμηνο του 2021 και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο και στο δεύτερο σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο Simpson Spence Young. Ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος σε ένα report αναλύει την πορεία των ναυλαγορών το προηγούμενο διάστημα και τις προοπτικές του για το επόμενο εξάμηνο και εκτιμά ότι καθοριστικό ρόλος τις εξελίξεις διαδραμάτισαν τα τρία «C»
Ο πρόεδρος της SSY Mark Richardson σχολίασε σχετικά ότι «Ο σκοπός αυτής της έκθεσης είναι να προσφέρει μια συνοπτική ενημέρωση για ορισμένες από τις βασικές αγορές μας, εξετάζοντας πώς έχει εξελιχθεί το έτος και τι αναμένουμε για το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Οι πρώτοι έξι μήνες του 2021 έχουν επικεντρωθεί πολύ στα τρία «C»: China, Covid και Carbon. Το πρώτο εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη δύναμη στη ναυτιλία, το δεύτερο συνεχίζει να έχει αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο και το τρίτο γίνεται γρήγορα μία από τις βασικές προτεραιότητες στη βιώσιμη ναυτιλία. Η SSY θα συνεχίσει να παρακολουθεί προσεκτικά την αγορά και βεβαιώνουμε ότι μπορούμε να παρέχουμε τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες στους πελάτες μας, υποστηρίζοντας τις απόψεις μας με τις πιο πρόσφατες έρευνες και δεδομένα ».
Χύδην Ξηρό φορτίο: O SSY σημειώνει ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα επηρεασθεί από πολλές πλευρές όπως την προσφορά φορτίων από την Βραζιλία τόσο σε σιδηρομετάλλευμα όσο και καλαμπόκι ενώ από την πλευρά της ζήτησης καταγράφονται κάποιοι φόβοι για μια πρώτη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης τη Κίνας. Ένας παράγοντας «κλειδί» όμως θα είναι η αναποτελεσματικότητα τους στόλου λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια, η καραντίνα και τυχόν αλλαγές των αποστάσεων στα ταξίδια
Δεξαμενόπλοια: H Κίνα είναι ο κύριος παράγοντας της ζήτησης αργού πετρελαίου, αλλά οι εισαγωγές της μειώθηκαν έως το 2ο τρίμηνο, καθώς μείωσε τις αγορές αργού πετρελαίου και χρησιμοποίησε εγχώρια αποθέματα που δημιουργήθηκαν γρήγορα το 2020, όταν οι τιμές του πετρελαίου ήταν χαμηλές.
Χημικά: Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ζήτηση αυξήθηκε και τα ναύλα σχεδόν διπλασιάστηκαν. ¨όσον αφορά το μέλλον πολλά εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας και ένα ενδεχόμενο τέταρτο κύμα. Ένα ευρύτερο πρόγραμμα εμβολιασμού είναι απαραίτητο σε παγκόσμια βάση που θα βοηθήσει στην επιστροφή στην κανονικότητα και την αυξημένη ζήτηση χημικών προϊόντων. Υποθέτοντας ότι μια ισορροπία μπορεί να εξευρεθεί, εκτιμάται ότι οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα επανεμφανιστούν σταδιακά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG): Το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν το ισχυρότερο πρώτο εξάμηνο για το LNG από το 2014, με μέση τιμή για τα πλοία τύπου TFDE 68.000 δολ/ ημέρα. Δεδομένου ότι παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου εξαμήνου λόγω εποχικότητας δεν καταγράφεται ως το ισχυρό στη ζήτηση LNG, η μέχρι τώρα πορεία του κλάδου προσδίδει μια θετική προοπτική και για το υπόλοιπο του έτους καθώς σύντομα αρχίζει η χειμερινή σεζόν στο βόρειο ημισφαίριο.
«Πράσινη» χρηματοδότηση: Ο SSY επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το κεφάλαιο εμφανίζεται όλο και πιο πρόθυμο να χρηματοδοτήσει τεχνολογίες που δεν είναι αποδεδειγμένα «πράσινες» και φέρνει σαν παράδειγμα τα scrubbers ανοιχτού βρόχου που αρχικά θεωρήθηκαν πράσινη χρηματοδότηση αλλά στη συνέχεια οι απόψεις άλλαξαν δραστικά.
Απεξάρτηση από άνθρακα: Ο SSY εκτιμά ότι λιγότερο από το 25% των Bulkers and Tankers θα επιτύχουν τη συμμόρφωση με το μεγαλύτερο μέρος του στόλου να επιλέξει τον περιορισμό της ισχύος κινητήρα είτε άλλη μορφή μείωσης του CO2. Όλα αυτά τα πλοία θα πρέπει να αξιολογηθούν από τους νηογνώμονες και αυτό συνιστά μια μεγάλη πρόκληση.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα