Σκέφτομαι συχνά τι θα καταγραφόταν ως επιτυχία για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στο τέλος της διαδρομής του – κάπου εκεί στο 2026…

Ψάχνω να βρω ενδεικτικά παραδείγματα success stories που να αντέχουν στο χρόνο και στις αβεβαιότητες της εποχής μας και να δίνουν το ακριβές νόημα μιας βιώσιμης και ανθεκτικής ελληνικών συμφερόντων επιχείρησης που μπορεί να διεκδικήσει χώρο και μερίδιο σε αγορές -τοπικές ή και περιφερειακές- πέραν των συνόρων μας.

Η συμφωνία εξαγοράς της Wind από τo United Group που ελέγχεται από το BC Partners και ελέγχει στην ελληνική αγορά ήδη την Nova (πρώην Forthnet) πυροδοτεί μελλοντικά σενάρια…

Το United Group αποτελεί έναν πολυεθνικό όμιλο εταιρειών με παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη παρέχοντας υπηρεσίες σε 3,7 εκατομμύρια νοικοκυριά (στοιχεία 30 Σεπτεμβρίου 2020). Το Group κατέχει σημαντική θέση στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνίας στη Βουλγαρία, Σλοβενία, Σερβία και Βοσνία Ερζεγοβίνη, είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στην Κροατία, καθώς και ο δεύτερος σε μέγεθος διανομέας στο Μαυροβούνιο.

Σε αυτές τις αγορές ο Όμιλος United παρέχει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο και σταθερής τηλεφωνίας μέσω της ιδιόκτητης καλωδιακής του υποδομής, καθώς και υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στη Βουλγαρία, Σλοβενία και Κροατία λειτουργώντας ως mobile network operator (MNO).

Ο Όμιλος United κατέχει επίσης σημαντική θέση στη παροχή υπηρεσιών δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας ένα πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών στη Σλοβενία, Σερβία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και Μαυροβούνιο, μέσω της πλατφόρμας Total TV προκειμένου να καλύπτει και συνδρομητές που βρίσκονται εκτός της ιδιόκτητης καλωδιακής υποδομής του, ακόμα και απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές.

Επιπλέον του ισχυρού χαρτοφυλακίου θεματικής συνδρομητικής τηλεόρασης σε όλα τα είδη (σπορ, ειδήσεις, παιδικά και επιστημονικά προγράμματα, ταινίες, μουσική, διασκέδαση), η United Media κατέχει πλήρη υποδομή πανεθνικών τηλεοπτικών σταθμών στην Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο και επενδύει σημαντικά στην απόκτηση και παραγωγή περιεχομένου.

Με λίγα λόγια, ο Όμιλος United έχει παρουσία, πέραν της Ελλάδας, σε άλλες 8 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης: Σλοβενία, Σερβία, Βοσνίας Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και Μαυροβούνιο. Οι χώρες αυτές έχουν συνδυαστικά ένα πληθυσμό περίπου 27 εκατομμυρίων, που περαιτέρω κατανέμεται σε περίπου 9,7 νοικοκυριά συνιστώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης μετά από αυτήν της Πολωνίας.

Το BC Partners δεν θα είναι ο αιώνιος μέτοχος. Άλλωστε, όπως κάθε equity fund που σέβεται τον εαυτόν του και τα λεφτά των μετόχων του, δεν το συνηθίζει… Σε μια 5ετία πάνω κάτω θα βρίσκεται στην αγορά και θα ψάχνεται για να πωλήσει και να φύγει με κέρδος.

Και εδώ βρίσκεται το κλειδί μιας ελληνικής επιχειρηματικής επιτυχίας. Αν ένας ή περισσότεροι ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι αξιοποιώντας με δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα μπορούν την κρίσιμη στιγμή να εξαγοράσουν τον  Όμιλο United από το BC Partners θα έχουν στα χέρια τους μια περιφερειακή αγορά. Και τότε το παιχνίδι αλλάζει και αλλάζει αρκετά.

Σε κάθε περίπτωση, τέτοιες κινήσεις πρέπει να έχουν στο μυαλό τους οι διοικήσεις και οι μέτοχοι των ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν καλό πρόσωπο στις τράπεζες και μπορούν να εξασφαλίσουν δανειακούς πόρους για να υποστηρίξουν μεγάλες επενδύσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Opinion