Η έλλειψη μικροτσίπ στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει αρχίσει να δημιουργεί σημαντικές στρεβλώσεις στην αγορά, με τις μεγάλες μειώσεις στην παραγωγή στις οποίες αναγκάζονται να προχωρήσουν οι εταιρείες να οδηγούν σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις και σε μειώσεις πωλήσεων. Ταυτόχρονα δημιουργούνται προϋποθέσεις και για αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές από πολλούς ντίλερ οι οποίοι λόγω της έλλειψης ορισμένων ετοιμοπαράδοτων μοντέλων δεν προσφέρουν τις εκπτώσεις που προσέφεραν παλιότερα.
Ο κλάδος σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να παράγει φέτος από 6 έως 7 εκατ. λιγότερα οχήματα λόγω της έλλειψης μικροτσίπ και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα στο να βρουν τα εξαρτήματα που θέλουν και τους πρώτους έξι μήνες του 2022, όπως αναφέρουν διεθνείς αναλυτές.
Σε έκθεσή της η IHS Markit εκτιμά μάλιστα ότι τα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με μικροτσίπ δεν αναμένεται να ξεπεραστούν πριν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους, παρά τη συνεχιζόμενη αυξημένη ζήτηση σε πολλές χώρες.
Οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων αναμένεται ότι δεν θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. οχήματα φέτος, με τις εταιρείες να δέχονται πλήγμα που θα ξεπεράσει τα 110 δις δολάρια σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής AlixPartners που επικαλείται το περιοδικό Car στη Βρετανία. Ήδη πολλά εργοστάσια κλείνουν προσωρινά μέχρι να λυθεί το πρόβλημα αφού δεν μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα η παραγωγή.
Volkswagen, Toyota, General Motors, Ford, Daimler, Jaguar Land Rover, Renault, Nissan, Mitsubishi, Peugeot και Citroen είναι μερικές μόνο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ανακοινώσει μειώσεις στην παραγωγή.
Η Volkswagen ήταν η τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία η οποία ανακοίνωσε περικοπές στον αριθμό των οχημάτων. Το εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ αναμένεται να λειτουργήσει αυτές τις ημέρες με μόνο μια βάρδια μετά τις παραδοσιακές καλοκαιρινές διακοπές. Επίσης η Audi θα επεκτείνει στις διακοπές κατά μια εβδομάδα στα δύο εργοστάσιά της στη χώρα.
Η μητρική εταιρεία της Mercedes-Benz, η Daimler μείωσε τις ώρες εργασίας σε 18.500 εργαζομένους στα εργοστάσια της Βρέμης και του Ραστάτ, κάτι που οδήγησε την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου σε αναστολή παραγωγής. Η καθυστέρηση αυτή αναμένεται να επηρεάσει για μήνες την εταιρεία σύμφωνα με διεθνείς πηγές.
Νωρίτερα την προηγούμενη εβδομάδα η Toyota είχε κάνει αίσθηση όταν ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή για το Σεπτέμβριο κατά 40%. Μόνο στη Βόρειο Αμερική αυτό σημαίνει την παραγωγή λιγότερων οχημάτων κατά 170.000.
Τα εργοστάσια της Ford στη Βρετανία που παράγουν διάφορα εξαρτήματα επηρεάστηκαν επίσης με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να κλείσει το εργοστάσιο Οτοσάν της εταιρείας στην Τουρκία. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα παράγει 1,1 εκατ. οχήματα λιγότερα από όσο αρχικά αναμενόταν.
Τα προβλήματα με τη διαθεσιμότητα μικροτσίπ αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην πανδημία. Όπως και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έτσι και η εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών αναγκάστηκαν να αναστείλουν για κάποιο διάστημα τις δραστηριότητές τους λόγω της πανδημίας με αποτέλεσμα η παραγωγή να μειωθεί σημαντικά.
Ταυτόχρονα, μεγάλη ποσότητα διαθέσιμων μικροτσίπ απορροφήθηκε από εταιρείες ηλεκτρονικών –από κινητά τηλέφωνα μέχρι παιχνιδομηχανές και τηλεοράσεις- επειδή τα προϊόντα αυτά ζητήθηκαν πολύ από τους καταναλωτές που αναγκάστηκαν να μείνουν κλεισμένοι στο σπίτι μετά τις επιβολές περιορισμών.
Μόνο η Sony, για παράδειγμα, εκτιμά ότι πούλησε 4,5 εκατ. παιχνιδομηχανές πέρσι. Αρνητικά επίσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες επέδρασε και το Brexit, καθώς στη Βρετανία υπήρχε πολύ μεγάλη παραγωγή οχημάτων.
Latest News
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Αντίστροφη μέτρηση για Apple στην Ινδία - Μετά τα iPhone, συναρμολογεί και τα AirPods
Τα ασύρματα ακουστικά AirPods θα ξεκινήσει να παράγει η Αpple στην Ινδία για πρώτη φορά στις αρχές του επόμενου έτους
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Η Databrics πολύ κοντά σε ρεκόρ χρηματοδότησης venture capital, συνολικής αξίας 9,5 δις δολ.
Η αμερικανική Databricks, εταιρεία λογισμικού, αποτιμάται σε πάνω από 60 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πηγές
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα