Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η A.P. Moller – Maersk θα παρουσιάσει το πρώτο μιας σειράς οκτώ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με μεθανόλη, ουδέτερη σε άνθρακα. Τα πλοία θα κατασκευασθούν από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 16.000 Teu το κάθε ένα.
Η συμφωνία με την HHI περιλαμβάνει επίσης μια option για την ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων πλοίων, το 2025. Η σειρά θα αντικαταστήσει τα παλαιότερα πλοία της εταιρείας, εξοικονομώντας ετησίως περί το ένα εκατ. τόνους εκπομπών CO2.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της περισσότεροι από τους μισούς από τους 200 μεγαλύτερους πελάτες της Maersk έχουν θέσει-ή βρίσκονται στο στάδιο του καθορισμού-φιλόδοξων επιστημονικών στόχων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Έτσι και η Maersk στο πλαίσιο της συνεργασίας της με ομίλους όπως οι Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta και Unilever δεσμεύτηκε ότι θα χρησιμοποιήσει και θα κλιμακώσει ενεργά μηδενικές λύσεις άνθρακα για τη μεταφορά με τα πλοία της των προϊόντων τους.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου και συγκεκριμένα μεθανόλης και συμβατικών καυσίμων χαμηλού θείου. Οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) για να επιτευχθεί η δυνατότητα διπλού καυσίμου, κυμαίνονται στο 10-15% του συνολικού κόστους, επιτρέποντας στη Maersk να κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς για την εξασφάλισης της παραγωγής επαρκούς ποσότητας μεθανόλης ουδέτερης σε άνθρακα.
Ήδη όπως ανακοίνωσε νωρίτερα τον Αύγουστο έκλεισε την πρώτη συνεργασία με την REintegrate, θυγατρική της δανέζικής εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση παραγωγής 10.000 τόνων ουδέτερης από άνθρακα, οικολογικής μεθανόλης, την οποία θα χρησιμοποιήσει το πρώτο από τα οκτώ υπό ναυπήγηση πλοία.
Latest News
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο