
Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Την ίδια στιγμή, το 30,3% δήλωσε ότι δεν είδε μεταβολή, ενώ χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων.
Αναλυτικά, τα καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες:
- 72,1% Καταστήματα Ένδυσης – Υπόδησης – Αξεσουάρ – Αθλητικών ειδών
- 3,3% Καταστήματα Ειδών δώρων – Ειδών οικιακής χρήσης
- 3,3% Καταστήματα Κοσμημάτων – Ρολογιών – Μπιζού
- 1,9% Καταστήματα Υφασμάτων – Λευκών Ειδών
- 19,4 % Καταστήματα Διαφόρων Ειδών (Καλλυντικά, οπτικά, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, βιβλιοπωλεία κλπ)

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:
▪ Κέντρο Αθήνας, που συμπεριλαμβάνει:
✓ Το Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Σταδίου, Μητροπόλεως, Αθηνάς, Σταδίου και συμπεριλαμβάνει την οδό Ερμού.
✓ Το Κολωνάκι, όπου η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκεται στις οδούς Κανάρη, Π. Ιωακείμ,
Κριεζώτου, Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου κλπ.
✓ Πανεπιστημίου – Ακαδημίας, που περιλαμβάνει και όλους τους κάθετους προς αυτούς οδούς την
Ε. Μπενάκη, Χ. Τρικούπη, Ιπποκράτους κλπ.
✓ Ομόνοια – Κάνιγγος – Εξάρχεια, ορίζεται η περιοχή πέριξ των πλατειών Ομονοίας & Κάνιγγος, η
οδός Πατησίων έως το Πολυτεχνείο καθώς και τα Εξάρχεια.
✓ Πλάκα – Μοναστηράκι
▪ Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων:
✓ Πατησίων – Αχαρνών – Κυψέλη, τα καταστήματα βρίσκονται στο τμήμα των δύο οδών, από το
ύψος της Λ. Αλεξάνδρας έως την οδό Αγ. Μελετίου και στην οδό Ι. Δροσοπούλου, τον πεζόδρομο
της Φ. Νέγρη και την πλατεία Κυψέλης.
✓ Παγκράτι – Ιλίσια – Αμπελόκηποι – Γκύζη και οι εμπορικοί άξονες των περιοχών.
✓ Κουκάκι – Πετράλωνα – Ν. Κόσμος
✓ Σεπόλια – Κολωνός –
▪ Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων:
Αναφέρονται οι εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι κλπ.
Επίσης, σε αυτή την ενότητα περιλαμβάνονται και καταστήματα που λειτουργούν σε Μalls.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:
40,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στο Κέντρο Αθήνας.
20,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων.
38,8% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων

Με αφορμή την έρευνα ο πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης σχολίασε
«Με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου και βασιζόμενοι σε ένα δείγμα διαφορετικών κλάδων, περιοχών αλλά και μεγέθους, που για πρώτη φορά ξεπερνά τα 300 εμπορικά σημεία, έχουμε στα χέρια μας μια εξαιρετική απεικόνιση της πραγματικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά σήμερα. Το αποτέλεσμα αυτής της ερευνάς κάνει ξεκάθαρο ότι τα χειρότερα τα αφήσαμε πίσω, με την πλειοψηφία των καταστημάτων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις να καταγράφει βελτιωμένες πωλήσεις σε σχέση με το δύσκολο 2020, όμως δυστυχώς απέχουμε ακόμη πολύ από το τελευταίο έτος κανονικότητας, το 2019. Ο εμπορικός κόσμος έχει επιδείξει τεράστια ωριμότητα τόσο κατά την εφαρμογή των υγειονομικών συστάσεων σε προσωπικό αλλά και εταιρικό επίπεδο όσο και με την εξαιρετική υποστήριξη, ανταπόκριση και υπομονή στις δυσκολίες που προέκυψαν. Είναι συνεπώς αναγκαίο να συμφωνήσουμε τώρα όλοι, ότι θα εξασφαλίσουμε την αδιάληπτη και χωρίς περιορισμούς λειτουργία της αγοράς και θα παραμείνουμε αρωγοί στοχευμένα, για όσο διάστημα αυτή διαταράσσεται. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, η πραγματική οικονομία δεν μπορεί να περιμένει άλλο και πρέπει συντεταγμένα ως πολιτεία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες σταθερότητας, με γνώμονα πάνω από όλα την προστασία της δημόσιας υγείας, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας, υγιείς και προφυλαγμένοι να πάρουν πίσω την κανονική τους ζωή».
Δείτε εδώ αναλυτικά την έρευνα


Latest News

Σααουδαραβική αποστολή για επενδύσεις στην Ελλάδα - Οι επαφές και τα θέματα ενδιαφέροντος
Την κυβερνητική αποστολή πλαισιώνουν εκπρόσωποι από 59 σαουδαραβικές εταιρίες από καίριους οικονομικούς τομείς

Το Experience Park και η πορεία ανάπλασης στο Ελληνικό
Η συμβολή του έργου στο brain gain

Τι δήλωσε στο συνέδριο της ΕΣΕΕ ο Νίκος Ανδρουλάκης
Επέμεινε ότι η κυβέρνηση χειρίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης ως ένα διευρυμένο ΕΣΠΑ, δίχως όραμα εκσυγχρονισμού της οικονομίας

Ελληνική startup δημιουργεί εργαλείο συντήρησης λογισμικού
Η συντήρηση λογισμικού αποτελεί μια διαδικασία που έχει αποδειχθεί ότι συγκεντρώνει την πλειοψηφία του κόστους ανάπτυξης λογισμικού που φτάνει έως και 80%

Υλοποίηση έργου οικονομικής και εμπορικής διαχείρισης από την Bewise
Το σύστημα υλοποιήθηκε αξιοποιώντας το Microsoft Power Platform και συγκεκριμένα τα εργαλεία Power Apps, Power Automate και Power Apps Portals

Διεθνές Συνέδριο «Future of Retail 2022»: Το λιανεμπόριο οργανώνει το μέλλον του
Οι αναγκαίες προσαρμογές στις οποίες οφείλουν να προβούν το ταχύτερο δυνατόν οι ελληνικές επιχειρήσεις, στο επίκεντρο του προβληματισμού

Έρχεται συνεργασία ελληνικών και ουκρανικών επιχειρήσεων
Οι πρώτες επαφές έγιναν στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς (ΣΒΑΠ)

Νέο deal στο λιανεμπόριο – Εξαγορά από την The Mart
H αλυσίδα χονδρικής της Σκλαβενίτης εξαγόρασε 9 βασικά καταστήματα του δικτύου της που μίσθωνε από την τράπεζα

Νέο ΕΣΠΑ και κατάργηση ενδιάμεσων εκπτώσεων προανήγγειλε ο Άδ. Γεωργιάδης
Tον Ιούνιο θα κατατεθεί η τροπολογία που αφορά στην κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης

Ενδιαφέρον ισπανικών εταιρειών για επενδύσεις στην Ελλάδα
'Εγινε εκτενής αναφορά στις υφιστάμενες, αλλά κυρίως στις νέες επενδυτικές ευκαιρίες, οι οποίες παρουσιάζονται σε διάφορους τομείς της οικονομίας