Μετά από ένα μικρό διάλειμμα κατά το οποίο οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν πάρει κεφάλι ως αγοραστές second hand πλοίων των Ελλήνων, η «τάξη» επανήλθε στη διεθνή ναυτιλία.
Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,798 δις. δολ για την αγορά 274 πλοίων «από δεύτερο χέρι» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών με τους κινέζους να ακολουθούν δεύτεροι πολύ μακριά με την αγορά 221 πλοίων συνολικής αξίας 2,927 εκατ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Πέρυσι όμως το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν βρεθεί στην πρώτη θέση καθώς αποδείχθηκαν πιο δραστήριοι από τους Έλληνες συναδέλφους τους, αγοράζοντας συνολικά 113 πλοία επενδύοντας 2,136 δισ. δολ., ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,722 δισ. δολ.
Έλληνες και Κινέζοι ήταν και παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. Μόνο όμως μια φορά οι Κινέζοι πέρασαν μπροστά. Υπήρχε και μία άλλη περίοδο που ήταν «ισόπαλοι».
«Μάχη» με τους Κινέζους
Φέτος πάντως το οκτάμηνο οι αγοραπωλησίες πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς 1.327 πλοία άλλαξαν χέρια συνολικής αξίας 19,54 δις. δολ., με τα Bulkers να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συναλλαγών (637 πλοία). Η άνοδος των ναυλαγορών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα containerships ευνόησαν τις συναλλαγές.
Αντιθέτως το οκτάμηνο του 2020 λόγω και της πανδημίας οι αγοραπωλησίες είχαν «παγώσει» με αποτέλεσμα να αλλάξουν χέρια 702 πλοία, συνολικής αξίας 10,613 δισ. δολ., ενώ το 2019 την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια 898 πλοία συνολικής αξίας 11,690 δισ. δολ.
Το πρώτο οκτάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταξύ άλλων 173 bulkers αξίας 2,84 δις. δολ, 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,29 δις. δολ, 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 0,36 δις. δολ και τέσσερα gas carrier αξίας 0,23 δις. δολ.
Από την πλευρά των πωλητών οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 168 πλοία αξίας 2,2 δις. δολ ενώ στην πρωτη θέση παραδοσιακά βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι οι οποίοι το οκτάμηνο φέτος πούλησαν 190 πλοία αξία 3,01 δις. δολ.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών