
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις πυρόπληκτες περιοχές οι οποίες έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την πολιτική προστασία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διαγραφής τους από τα σχετικά βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι απλουστευμένη, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την διαγραφή από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 ( Β’ 231/2000 ) και δεν υποχρεούνται σε καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση για διαγραφή μικρών σκαφών μετά από καταστροφή τους στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του σκάφους.
Με την αίτηση συνυποβάλλεται μόνο βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία να προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή που επλήγη από τις πυρκαγιές ή να πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση.
Εάν δεν συντρέχει κανένας από τους δύο προαναφερόμενους λόγους, τότε υποβάλλεται βεβαίωση της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένο το σκάφος, σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή ή αχρήστευσή του λόγω των πυρκαγιών όπως αυτές αναφέρονται προγενέστερα στις προηγούμενες παραγράφους, μετά από διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα του μικρού σκάφους παραδίδονται μαζί με την αίτηση εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους.
Αίτηση διαγραφής μπορούν να υποβάλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη. Μετά την διαγραφή του σκάφους δίνεται πιστοποιητικό διαγραφής στον αιτούντα που αναγράφει την αιτία και την ημερομηνία του γεγονότος.
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών των οποίων τα νομιμοποιητικά έγγραφα (άδεια εκτέλεσης πλόων, πιστοποιητικό κυριότητας και άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους) υπέστησαν καταστροφή ή αχρηστεύτηκαν εξαιτίας των πυρκαγιών των προηγούμενων παραγράφων, δύναται να υποβάλουν αίτηση αντικατάστασης αυτών, χωρίς την προσκόμιση των δικαιολογητικών που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αρ. 23 και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 50 και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, για τον οποίο ζητείται η αντικατάσταση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Με την αίτηση συνυποβάλλεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή του επλήγη από τις πυρκαγιές ή πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση αντικατάστασης μπορούν να υποβάλλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση, οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων τίθεται η 31-08-2022.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών