Η ώρα «απογείωσης» των υδροπλάνων πλησιάζει. Μετά από οκτώ χρόνια προσπαθειών, αναβολών κι εμποδίων, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις, που αναμένονται τον Οκτώβριο, βγάζουν εισιτήριο για τα υδροπλάνα τη θερινή σεζόν του 2022. Μετά το φρένο που έβαλε η πανδημία στον τουρισμό και στις μεταφορές, κι εφόσον η υγειονομική κρίση δεν φέρει νέα επιβράδυνση, η επανεκκίνηση της επόμενης χρονιάς μπορεί να γίνει με τα φτερά των υδροπλάνων.

Ο χρόνος που μεσολαβεί από τις πρώτες demoπτήσεις μέχρι την εμπορική λειτουργία την επόμενη σεζόν θα βάλει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου περίπου 150 υδατοδρομίων στη χώρα σε ορίζοντα πεντετίας, το οποίο και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην ελληνική οικονομία με περισσότερα από 1 δισ. ευρώ.

Το νέο ταξίδι των υδροπλάνων στη χώρα μας με εμπορικές πτήσεις θα ξεκινήσει από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα τρία αδειοδοτημένα -μέχρι σήμερα- υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Συγχρόνως, μέχρι την Άνοιξη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για τη λειτουργία των υδατοδρομίων στα τρία Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσσα, Οθωνοί και Μαθράκι), οι τεχνικοί φάκελοι των οποίων έχουν ελεγχθεί και υποβληθεί. Από το Ιόνιο, όπως έχει ανακοινωθεί, πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις αρχικά με 3 αμφίβια υδροπλάνα 19 θέσεων, η Grecian Air Seaplanes.

Σύστημα κρατήσεων

Οι ρυθμοί με τους οποίους εξελίσσονται την τελευταία περίοδο οι διαδικασίες αδειοδότησης βάζουν ακόμα στον χάρτη για την τουριστική σεζόν του 2022, τις διαδρομές Σκόπελος – Αλόννησος – Σκύρος, καθώς και Τήνος – Πάτμος. Μάλιστα, εφόσον ο χρόνος έως τις αρχές του 2022 κυλήσει ομαλά, η Hellenic Seaplanes με επικεφαλής τον κ. Νικόλαο Χαραλάμπους σχεδιάζει να ενεργοποιήσει τον Μάρτιο το σύστημα κρατήσεων, για όσους θέλουν να κλείσουν το ταξίδι τους και να ζήσουν την εμπειρία της πτήσης με υδροπλάνο. Η εταιρεία πρόκειται να δραστηριοποιηθεί αρχικά με 2+2 υδροπλάνα.

Η βούληση που διαφαίνεται πια από την πλευρά της Πολιτείας, αλλά και η σταθερή πια αποτύπωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, το οποίο, όπως λέει ο κ. Χαραλάμπους, μιλώντας στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, είναι ξεκάθαρο και έκδηλο, σηματοδοτούν ότι έχουμε πια μπει στην τελική ευθεία για τις πρώτες εμπορικές πτήσεις υδροπλάνων.

Οι demoπτήσεις που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο είναι απαραίτητες για τη δοκιμή του δικτύου και την εκπαίδευση των χειριστών, ενώ συγχρόνως θα συμβάλλουν στη αναθέρμανση του ενδιαφέροντος κατοίκων και επισκεπτών ενόψει της εμπορικής εκκίνησης την επόμενη θερινή σεζόν.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, οι επενδύσεις στην πενταετία θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υδατοδρομίων, την αγορά ή μίσθωση υδροπλάνων, αλλά και τη δημιουργία σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων. Βεβαίως η ανάπτυξη ενός εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα για την διασφάλιση της βιωσιμότητας του εγχειρήματος. Σημειώνεται ότι για να θεωρηθεί βιώσιμη μια επένδυση σε υδροπλάνα θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο 5-8 υδατοδρομίων και να πραγματοποιούνται ημερησίως 4 1/2–5 ώρες πτήσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Υπερταμείο: Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται…
Επιχειρήσεις |

Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου

Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές