Μια πρόταση που αλλάζει τα έως τώρα δεδομένα στις διαβουλεύσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να απεξαρτηθεί η ναυτιλία από τον άνθρακα κατέθεσε η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Η πρόταση έρχεται λίγες ημέρες πριν αρχίσουν στις Βρυξέλες οι διεργασίες με στόχο την ένταξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS) μια προοπτική που βρίσκει αντίθετη την διεθνή και ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Tο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), το οποίο αντιπροσωπεύει τις εθνικές ενώσεις εφοπλιστών παγκοσμίως και πάνω από το 80% του εμπορικού στόλου, υπέβαλε στον ΟΗΕ την Παρασκευή, μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια παγκόσμια εισφορά για τις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία. Σύμφωνα με έγγραφα που παραδόθηκαν στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), το ρυθμιστικό όργανο του ΟΗΕ για τη ναυτιλία, η εισφορά θα κατατίθεται από όλα τα εν λειτουργία πλοία, άνω των 5.000 τόνων, για κάθε τόνο CO2 που εκπέμπεται. Τα χρήματα θα διατεθούν σε ένα ταμείο, το «IMO Climate Fund» το οποίο, θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη της υποδομής ανεφοδιασμού που απαιτείται σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο για την προμήθεια καυσίμων όπως υδρογόνο και αμμωνία , διασφαλίζοντας τη συνέπεια στην πράσινη μετάβαση του κλάδου τόσο για τις ανεπτυγμένες όσο και για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες καθώς επίσης και να μειώσει την διαφορά μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων.
Η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και ο ΙΜΟ έχει αναγνωρίσει την ανάγκη για επείγουσες ενέργειες για την απεξάρτηση του ναυτιλιακού κλάδου από τον άνθρακα. Η βιομηχανία καλείται να διαχειρισθεί τα πρώτα πλοία μηδενικού άνθρακα μέχρι το 2030. Ωστόσο, με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής, τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα δεν θα είναι εμπορικά διαθέσιμα στην κλίμακα που απαιτείται για τον παγκόσμιο στόλο. Η εισφορά άνθρακα προορίζεται να επιταχύνει τη δημιουργία μιας αγοράς που καθιστά βιώσιμη τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών, τονίζει το ICS.
Παράλληλα όπως εκτιμά η υποχρεωτική παγκόσμια εισφορά με βάση τις εκπομπές CO2 είναι προτιμότερη από οποιαδήποτε μονομερές, περιφερειακό μέτρο που βασίζεται στην αγορά (Market-Based Measures-MBM) όπως είναι αυτό που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που επιθυμεί να επεκτείνει το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ στη διεθνή ναυτιλία. Πρόκειται υποστηρίζει το ICS για μια αποσπασματική προσέγγιση των MBM, (το EU ETS θα ισχύει μόνο για περίπου το 7,5% των παγκόσμιων εκπομπών ναυτιλίας) και τελικά δεν θα μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές από τη διεθνή ναυτιλία στο βαθμό που απαιτείται από τη Συμφωνία των Παρισίων, ενώ περιπλέκει σημαντικά τη διεξαγωγή θαλάσσιου εμπορίου.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι