Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου πρόκειται να ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τις πλωτές εξέδρες αιολικών πάρκων, γνωστοποίησε ο υπουργός Ενέργειας & Περιβάλλοντος, Κώστας Σκρέκας, επαναλαμβάνοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει προνοήσει ώστε στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας «να μη μείνει κανείς πίσω».
Στο πλαίσιο αυτό, στη διάρκεια της τοποθέτησής του στο Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο «Η δυναμική της Βόρειας Ελλάδας ως διαπεριφερειακού κόμβου», επανέλαβε ότι αύριο ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα ανακοινώσει στην 85η ΔΕΘ, ένα ολιστικό πρόγραμμα στήριξης αυτών που πραγματικά τη χρειάζονται.
Πάρκα στη θάλασσα
Σε ό,τι αφορά τα πλωτά υπεράκτια αιολικά πάρκα, ο κ. Σκρέκας επισήμανε ότι προωθούνται, καθώς στη θάλασσα «έχουμε καλή ποιότητα ανέμων, αλλά και γιατί αυτά δεν μολύνουν τον πυθμένα» και υπογράμμισε ότι η Ελλάδα μετασχηματίζεται, όχι απλά σε ενεργειακό κόμβο αλλά σε hub πράσινης ενέργειας, επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.
Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι η κυβέρνηση προωθεί μια συντονισμένη πράσινη πολιτική, που προσελκύει επενδυτές, διαμορφώνει νέες συνεργασίες και επιχειρηματικά μοντέλα και δημιουργεί πάνω από 150.000 θέσεις εργασίας.
Υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόζει ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια ενεργειακής μετάβασης, ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι στόχος είναι μέχρι το 2030 και το 2050, να κινητοποιηθούν σχετικές επενδύσεις πάνω από 40 δισ. ευρώ και στο πλαίσιο αυτό υπογραμμίζοντας ότι «πρέπει να διευκολύνουμε τους ξένους επενδυτές να έρθουν στην Ελλάδα και να αναλάβουν το ρίσκο», επανέλαβε το σλόγκαν του ΥΠΕΝ «απλοποίηση και ψηφιοποίηση στα πάντα για να βοηθήσουμε τους επενδυτές».
Επανέλαβε ότι η πλήρης κατάργηση του λιγνίτη στην Ελλάδα συμβαίνει πιο γρήγορα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και τόνισε ότι προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως το 2025. Επισήμανε ότι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ξεπέρασαν το 32% στο τρέχον έτος, και θα αγγίξουν το 70% στο τέλος της δεκαετίας και σημείωσε «μένουμε προσηλωμένοι στο στόχο της άμεσης μείωσης κατά 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».
Επιπλέον τόνισε ότι στους στόχους που έχουν τεθεί και υλοποιούνται είναι η διεύρυνση του ηλεκτρικού δικτύου διανομής, η διασύνδεση των νησιών και η προώθηση χρηματοδοτικών εργαλείων και θεσμικών μεταρρυθμίσεων για τη δημιουργία υποδομών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από διάφορα συστήματα. «Προωθούμε επίσης το υδρογόνο και τη χρήση βιομεθανίου και επεκτείνουμε το δίκτυο φυσικού αερίου που είναι το μεταβατικό καύσιμο», προσέθεσε ο κ. Σκρέκας και συμπλήρωσε «αυξάνουμε, βελτιώνουμε και δημιουργούμε νέες διασυνδέσεις με όμορες χώρες έτσι ώστε και να διαφοροποιήσουμε τις πηγές εφοδιασμού αλλά και να αυξήσουμε τη διακίνηση τής ενέργειας, με στόχο να πετύχουμε έτσι χαμηλότερες ανταγωνιστικότερες τιμές».
Η επιχειρηματική προοπτική
Τη θέση του ότι ο χώρος που υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ανάπτυξη είναι οι πλωτές ΑΠΕ, διατύπωσε στη διάρκεια της τοποθέτησής του ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners LP, Τζέρι Καλογιράτος, γνωστοποιώντας ότι μέχρι το τέλος του 2021 η εταιρεία του θα διπλασιάσει τοn στόλο της (πλοία) για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), από τρία σήμερα, που κόστισαν 600 εκατ. ευρώ.
Υπογραμμίζοντας τοn στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές, ο ίδιος εξήρε τη συμβολή τής ελληνικής ναυτιλίας στην ασφάλεια και διαφοροποίηση και των τιμών ενέργειας.
Να προχωρήσουν οι αποκρατικοποιήσεις και η ανάπτυξη τής Ελλάδας, με ταυτόχρονη μείωση της γραφειοκρατίας και προώθηση της ψηφιοποίησης με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα πεδία, ζήτησε από τον ΥΠΕΝ ο γενικός διευθυντής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ, Λεωίδας Μπακούρας, σημειώνοντας ότι «η σωτηρία για την Ελλάδα είναι η προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων». Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Μπακούρας αναφέρθηκε στο πλάνο επενδύσεων της εταιρείας ύψους 156 εκατ. ευρώ και τόνισε ότι κάθε ένα ευρώ που επενδύεται, αποδίδει τέσσερα ευρώ σε όρους ανάπτυξης ΑΕΠ.
Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας ζήτησε από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος της DEDA, Μάριος Τσάκας, υπογραμμίζοντας ότι αν και έχουν γίνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, παραμένουν απίστευτες οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι του επιχειρείν στην προσπάθειά τους.
Αναφερόμενος στην πορεία και τα σχέδια της DEDA, τόνισε πως για την περίοδο 2021-2025 η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ, «που μαζί με τις έμμεσες επενδύσεις που συνδέονται με αυτές, το επενδυτικό της πλάνο προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ». Μεταξύ άλλων τόνισε ότι το 70% επενδυτικού πλάνου της εταιρείας έχει επίκεντρο τη Βόρεια Ελλάδα και σημείωσε ότι στόχος είναι η DEDA να αποτελέσει τον πρώτο διαχειριστή φυσικού αερίου στην Ελλάδα που θα προχωρήσει σε αναβάθμιση δικτύων της «ώστε να ρέει βιομεθάνιο και υδρογόνο μαζί με το φυσικό αέριο». Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε ότι δρομολογούνται τρία πιλοτικά προγράμματα, δύο για βιομεθάνιο -μετατροπή δύο εργοστασίων παραγωγής βιοαερίου σε βιομεθανίου- και ένα για υδρογόνο.
Latest News
Σε κατήφορο οι μετοχές Tesla - Li Auto μετά τις... κόντρες μειώσεων στις τιμές
Κατρακύλησαν τη Δευτέρα οι μετοχές των κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο φόντο του εντεινόμενου «πολέμου των τιμών»
Με επιδοτήσεις 7 δισ. ο Μπάντεν προωθεί τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Το σχέδιο Μπάιντεν εκτιμάται ότι θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια σχεδόν ένα εκατομμύριο νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος
Η R Energy1 Holdings εξαγόρασε φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 10 MW
Με την εξαγορά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου αυξάνεται στα 55 MW
Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα κατασκευάζει η Intrakat για τη ΔΕΗ
Το συμβατικό τίμημα του έργου ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ
Στα ύψη η ζήτηση για «πράσινα» ταλέντα - Τι δείχνει έρευνα της ManpowerGroup
Σε ποιους κλάδους υπάρχει η υψηλότερη ζήτηση
«Κενό» 1,8 τρισ. δολ. στην πράσινη μετάβαση βλέπει η BlackRock - Πώς επιδρά στα χαρτοφυλάκια
Απαιτούνται περισσότερες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
Τα «ομόλογα καταστροφής» και οι ασφαλιστικές στο έλεος του... καιρού
Η επικεφαλής της Eiopa λέει ότι η αύξηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις εταιρείες και τα κράτη μέλη
Πού θα βρεθούν τα 780 εκατ. για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Η κατανομή
Το roadmap των δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία των ωκεανών
Πλώρη… για τα εναλλακτικά καύσιμα από τους πλοιοκτήτες – Οι βιώσιμες λύσεις
Η ναυτιλιακή βιομηχανία διερευνά εναλλακτικές επιλογές για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων
Δοκιμάζονται τα «πράσινα λεωφορεία» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12μετρα, 75 επιβατών και φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες