Σημαντικές ελλείψεις παρατηρoύνται στην παραγωγή και προσφορά σημαντικών αγαθών στις ΗΠΑ, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η οποία προκάλεσε σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με το καναδικό site, The Globe and Mail, οι ελλείψεις σε μέταλλα, πλαστικό, ξύλο ακόμη και σε μπουκάλια λικέρ είναι σήμερα γεγονός, με τους αγοραστές να πρέπει να περιμένουν για πολύ καιρό, ώστε να τους παραδοθούν προϊόντα που, κάποτε, ήταν σε αφθονία, και πάλι με επιφύλαξη για το εάν θα καταφέρουν να τα βρουν.
Παράλληλα με τις ελλείψεις, παρατηρούνται και σημαντικές αυξήσεις των τιμών, οι οποίες προκαλούν φόβους για επίμονο πληθωρισμό, με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Fed να φαίνονται ιδιαίτερα ανήσυχοι για το πώς θα υπολογίσουν τον μακροπρόθεσμες συνέπειές του στις τιμές. Ορισμένοι, ωστόσο, εξ αυτών υποστηρίζουν ότι οι πιέσεις στις τιμές θα υποχωρήσουν μόλις επιλυθούν οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Οι ελλείψεις επηρεάζουν κάθε τομέα, από τις μπουλντόζες μέχρι και τα ποτά. Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, ο κατασκευαστής εξοπλισμού «Caterpillar Inc.» προειδοποίησε, τον Ιούλιο, ότι θα καταγράψει σημαντική μείωση των κερδών του, το τρέχον τρίμηνο, εξ αιτίας της αύξησης των τιμών, ενώ, δήλωσε ότι ψάχνει εναλλακτικούς τρόπους να λάβει τις προμήθειες που χρειάζεται, ώστε να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε πλαστικές ρητίνες και ημιαγωγούς.
Ορισμένες βιομηχανίες επιχειρούν, ταυτόχρονα, να κατασκευάσουν νέα εργοστάσια, όπως εργοστάσια παραγωγής ημιαγωγών, ώστε να αντιμετωπισθεί η αυξανόμενη ζήτηση τσιπ για την παραγωγή αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί τον γενικό κανόνα, καθώς δεν είναι όλοι πρόθυμοι να κατασκευάσουν νέα εργοστάσια, όπως, για παράδειγμα, η βιομηχανία ποδηλάτων, η οποία περιορίζεται αποκλειστικά στην Ασία, με τους παραγωγούς αυτούς να μην επιχειρούν νέα «ανοίγματα», διότι θεωρούν ότι η αύξηση στη ζήτηση είναι προσωρινή.
Ένα ακόμη πρόβλημα αποτελούν και οι εφοδιαστικές αλυσίδες οι οποίες έχουν «μπλοκαριστεί». Με τους περισσότερους κατασκευαστές να σπεύδουν, ταυτόχρονα, να βρουν προμήθειες, τα εμπορευματοκιβώτια, τα πλοία και τα φορτηγά, που χρειάζονται για τη μεταφορά των εμπορευμάτων, συχνά δεν είναι διαθέσιμα, ενώ, όταν είναι, κοστίζουν πολύ ακριβά. Αυτό έχει διαταράξει μερικούς από τους μηχανισμούς, οι οποίοι, συνήθως, βοηθούν να κρατηθούν υπό έλεγχο τα εφόδια και οι τιμές.
Latest News
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως