Για τα τουλάχιστον τελευταία 30 έτη, το Λουξεμβούργο κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό αυτοκινήτων ανά κάτοικο μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Το 2019, υπήρχαν 681 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους σε αυτήν τη χώρα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να επηρεάστηκε από διασυνοριακούς εργαζόμενους (δηλαδή όχι από μόνιμους κατοίκους) που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα ταξινομημένα στη χώρα, όπως επιμαίνει η Eurostat, με βάση τα τελευταία στοιχεία.
Το Λουξεμβούργο ακολούθησε στη δεύτερη θέση η Ιταλία, με 663 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους. Επόμενη στην κορυφή της λίστας ήταν η Κύπρος (645 αυτοκίνητα), η Φινλανδία και η Πολωνία (αμφότερες με 642 αυτοκίνητα).
Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά κατοχής αυτοκινήτων καταγράφηκαν στη Ρουμανία (357 αυτοκίνητα), στη Λετονία (381 αυτοκίνητα) και στην Ουγγαρία (390 αυτοκίνητα).
Το 2019, ο μεγαλύτερος αριθμός ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Γερμανία με σχεδόν 48 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Ιταλία (40 εκατομμύρια) και τη Γαλλία (32 εκατομμύρια).
Μεταξύ 2015 και 2019, η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Ρουμανία (+34%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (+20%), την Ουγγαρία (+19%), τη Σλοβακία και την Πολωνία (αμφότερες+18%).
Το μόνο κράτος μέλος που κατέγραψε μείωση του αριθμού των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν η Βουλγαρία (-11%).
Ο παλαιότερος στόλος επιβατικών στην Πολωνία
Αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ ανέφεραν μεγάλο ποσοστό «παλιών» επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω), το 2019. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν από την Πολωνία (37,9%), την Εσθονία (31,5%), τη Φινλανδία (26,9%) και τη Λιθουανία ( 22,6%).
Από την άλλη πλευρά, τα ποσοστά νέων αυτοκινήτων (ηλικίας κάτω των 2 ετών) ήταν υψηλότερα στην Ιρλανδία (28,8%), το Λουξεμβούργο (23,7%), το Βέλγιο (22,9%) και τη Δανία (22,6%).
Τα τελευταία χρόνια, πολλές χώρες προσφέρουν προγράμματα που υποστηρίζουν την αγορά νέων αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα ωθούν σε απόσυρση και ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Ο γενικός στόχος αυτών των προγραμμάτων ήταν η ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων με αυτοκίνητα χαμηλότερης εκπομπής ρύπων, και ταυτόχρονα η τόνωση των οικονομιών. Αυτά τα προγράμματα είχαν κάποια επίδραση στη σύνθεση ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων σε μεμονωμένες χώρες.
Latest News
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου