Για τα τουλάχιστον τελευταία 30 έτη, το Λουξεμβούργο κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό αυτοκινήτων ανά κάτοικο μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Το 2019, υπήρχαν 681 επιβατικά αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους σε αυτήν τη χώρα. Αυτό το ποσοστό μπορεί να επηρεάστηκε από διασυνοριακούς εργαζόμενους (δηλαδή όχι από μόνιμους κατοίκους) που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα ταξινομημένα στη χώρα, όπως επιμαίνει η Eurostat, με βάση τα τελευταία στοιχεία.

Το Λουξεμβούργο ακολούθησε στη δεύτερη θέση η Ιταλία, με 663 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους. Επόμενη στην κορυφή της λίστας ήταν η Κύπρος (645 αυτοκίνητα), η Φινλανδία και η Πολωνία (αμφότερες με 642 αυτοκίνητα).

Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά κατοχής αυτοκινήτων καταγράφηκαν στη Ρουμανία (357 αυτοκίνητα), στη Λετονία (381 αυτοκίνητα) και στην Ουγγαρία (390 αυτοκίνητα).

Το 2019, ο μεγαλύτερος αριθμός ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Γερμανία με σχεδόν 48 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ακολουθούμενη από την Ιταλία (40 εκατομμύρια) και τη Γαλλία (32 εκατομμύρια).

Μεταξύ 2015 και 2019, η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Ρουμανία (+34%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (+20%), την Ουγγαρία (+19%), τη Σλοβακία και την Πολωνία (αμφότερες+18%).

Το μόνο κράτος μέλος που κατέγραψε μείωση του αριθμού των ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν η Βουλγαρία (-11%).

Ο παλαιότερος στόλος επιβατικών στην Πολωνία

Αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ ανέφεραν μεγάλο ποσοστό «παλιών» επιβατικών αυτοκινήτων (20 ετών και άνω), το 2019. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν από την Πολωνία (37,9%), την Εσθονία (31,5%), τη Φινλανδία (26,9%) και τη Λιθουανία ( 22,6%).

Από την άλλη πλευρά, τα ποσοστά νέων αυτοκινήτων (ηλικίας κάτω των 2 ετών) ήταν υψηλότερα στην Ιρλανδία (28,8%), το Λουξεμβούργο (23,7%), το Βέλγιο (22,9%) και τη Δανία (22,6%).

Τα τελευταία χρόνια, πολλές χώρες προσφέρουν προγράμματα που υποστηρίζουν την αγορά νέων αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα ωθούν σε απόσυρση και ανακύκλωση των παλιών αυτοκινήτων. Ο γενικός στόχος αυτών των προγραμμάτων ήταν η ανανέωση του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων με αυτοκίνητα χαμηλότερης εκπομπής ρύπων, και ταυτόχρονα η τόνωση των οικονομιών. Αυτά τα προγράμματα είχαν κάποια επίδραση στη σύνθεση ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων σε μεμονωμένες χώρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή