Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «κερδίζουν» τους καταναλωτές στην Ελλάδα, πλην όμως, η χώρας μας καταλαμβάνει την τελευταία θέση σε σημεία φόρτισης μεταξύ των κρατών – μελών.
Αποκαλυπτική είναι νέα έρευνα που ολοκλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχετικά με τον αριθμό των δημόσιων σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δείχνει τις διάφορες που υπάρχουν σε αυτόν τον τομέα στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ACEA, που εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης, ανακοίνωσε ότι από τα 224.237 σημεία φόρτισης που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν το 30% βρίσκεται στην Ολλανδία (66.665), με άλλο 20,4% στη Γαλλία (45.751) και το 19,9% στη Γερμανία (44.538).
Αυτές οι τρεις χώρες καλύπτουν το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ, αλλά αντιπροσωπεύουν το 70% όλων των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% της υποδομής για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διάσπαρτο στο υπόλοιπο 77% της περιοχής που καλύπτει η ΕΕ.
Η διαφορά μεταξύ της Γερμανίας, της χώρας που κατέχει την τρίτη θέση αυτή την στιγμή στον πίνακα των σημείων φόρτισης και της Ιταλίας που καταλαμβάνει την τέταρτη θέση με ποσοστό 5,8% είναι μεγάλο, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Στη συνέχεια οι επόμενες χώρες έχουν ακόμη πιο μεγάλη διαφορά ακόμη και από την Ιταλία.
Μια μεγάλη σε έκταση χώρα όπως η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – διαθέτει αυτή την στιγμή μόλις 493 σημεία φόρτισης, που σημαίνει ότι κατέχει το 0,2% του συνόλου της ΕΕ.
Αντίστοιχα, οι πέντε χώρες της ΕΕ με τα λιγότερα δημόσια σημεία φόρτισης χρέωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την έρευνα της ACEA είναι η Κύπρος (70), η Μάλτα (96), η Λιθουανία (174), η Βουλγαρία 194 και Ελλάδα (275).
Η φόρτιση στο επίκεντρο
Την ίδια στιγμή η τελευταία έρευνα της EY Mobility Consumer Index (MCI), η οποία διενεργήθηκε με τη συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες προανήγγειλε την εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τους επόμενους 12 μήνες.
Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020 – ενώ 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό.
Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.
Latest News
Πούτιν και Σι επιβεβαιώνουν τη σχέση τους: Μία συνάντηση με υψηλούς συμβολισμούς
Ο ρώσος πρόεδρος προετοιμάζει επίσκεψη στο Πεκίνο
Αφήνει τα παγωτά η Unilever - Σχεδιάζει 7.500 απολύσεις
O καταναλωτικός όμιλος στοχεύει σε εξοικονόμηση κόστους 800 εκατ. ευρώ - Η διάσπαση είναι η πιο πιθανή οδός διαχωρισμού και ότι σκοπεύει να ολοκληρώσει τη διαδικασία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους
Η κεταμίνη κάνει καλό στους επενδυτές, λέει ο Μασκ
Το σκεύασμα, είπε, τον βοηθά να διαχειριστεί μια «αρνητική χημική κατάσταση» παρόμοια με την κατάθλιψη
Τα αλλάζει όλα η Deloitte – «Σπάει» στα τέσσερα για να μειώσει τα έξοδα
Η εταιρεία που ανήκει στους Big Four επιδιώκει να μειώσει το κόστος και να περιορίσει την πολυπλοκότητα του οργανισμού εν όψει της αναμενόμενης επιβράδυνσης της αγοράς
Πέθανε ο Τζ. Ρόμπινσον: Ο άνθρωπος που έκανε «σούπερ μάρκετ» την American Express
Η ιστορία του ανθρώπου που μεταμόρφωσε την πιστωτική κάρτα σε ένα σούπερ μάρκετ χρηματοοικονομικών υπηρεσιών - Εγκατέλειψε την εταιρεία το 1993 μετά από σύγκρουση με διευθυντικά στελέχη
Καμπανάκι BIS: Δεν έχουμε νικήσει ακόμα τον πληθωρισμό
«Η δουλειά των κεντρικών τραπεζών δεν έχει ολοκληρωθεί»
Iστορική απόφαση από την Ιαπωνία - Τέλος στα αρνητικά επιτόκια
Τι σηματοδοτεί για τις επόμενες κινήσεις της
Σε ύψη ρεκόρ τα δάνεια του ΔΝΤ - Ένα στα τέσσερα μέλη του χρωστούν
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ταμείου - Οι νέες προτεραιότητες
ΕΕ: Επιπλέον 5 δισ. ευρώ για τη στρατιωτική στήριξη της Ουκρανίας
Το Συμβούλιο της ΕΕ αποφάσισε να αυξήσει το χρηματοοικονομικό ανώτατο όριο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ειρήνης (EPF) κατά 5 δισεκατομμύρια ευρώ για την Ουκρανία.
Ο γόρδιος δεσμός των «παγωμένων» Ρωσικών κεφαλαίων
Οι δυτικές κυβερνήσεις έχουν παγώσει σχεδόν 280 δισ. δολάρια μετά την εισβολή στην Ουκρανίας