Από ρεκόρ σε ρεκόρ «πετάει» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index -BDI) που σκαρφάλωσε στις 4.560μονάδες, καταγράφοντας άνοδο 150 μονάδων από χθες Τρίτη και έπιασε επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2009.
Κέρδη καταγράφουν όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα capesizes, που μεταφέρουν μέχρι και 180.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα ή άνθρακα ο μέσος ημερήσιος ναύλος άγγιξε τα 60.000 δολ. και έφτασε τα 59.715 δολ. Ανάλογα κινήθηκαν και τα μιαρότερα μεγέθη πλοίων.
Όπως επισημαίνει στον «ot.gr» ο κ. Γιάννης Παργανάς αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, η ανοδική κίνηση των ναύλων που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα είναι συνάρτηση πολλών επιμέρους παραγόντων, πέραν της γενικής τάσης αύξησης της ζήτησης στα commodities. Τις προηγούμενες ημέρες η αγορά των Capesize πλοίων στον Ειρηνικό κατέγραφε τις πιο μεγάλες αυξήσεις στους ναύλους λόγω του τυφώνα Chanthu στην Ανατολική Σινική Θάλασσα που επηρέαζε την προσφορά χωρητικότητας, ενώ παράλληλα ήταν σταθερή η ζήτηση αυστραλιανού σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα. Τα δρομολόγια στον Ειρηνικό αυξήθηκαν κατά 2.684 δολ. σε ημερήσια βάση στα 55.689 δολ. ενώ στον Ατλαντικό παρέμειναν σταθερά στα υψηλά επίπεδα των 64.440 δολ. την ημέρα. Και στα panamax όμως επισημαίνει η Intermodal η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με ανοδική ρότα συνεχίζοντας μια δυναμική των προηγούμενων ημερών.
Στο όλο κλίμα βοήθησε και η επάνοδος της δραστηριότητας στον Κόλπο του Μεξικού αφού πέρασε ο τυφώνας Ida, ενώ τα πλοία μικρότερου μεγέθους επωφελήθηκαν από τις ανοδικές τάσεις στα μεγαλύτερα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης η αυξημένη δραστηριότητα για τα φορτία άνθρακα της Ινδονησίας όπως και ο ανοδικός όγκος συναλλαγών στον Κόλπο του Μεξικού.
Τέλος θετικά επέδρασε στους ναύλους η έλλειψη χωρητικότητας στα δρομολόγια του Ατλαντικού ειδικά για τα φορτία εκτός της περιοχής Ανατολικής Ακτής Νοτίου Αμερικής (ECSA).
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι