Από ρεκόρ σε ρεκόρ «πετάει» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index -BDI) που σκαρφάλωσε στις 4.560μονάδες, καταγράφοντας άνοδο 150 μονάδων από χθες Τρίτη και έπιασε επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2009.

Κέρδη καταγράφουν όλα τα μεγέθη πλοίων. Στα capesizes, που μεταφέρουν μέχρι και 180.000 τόνους σιδηρομετάλλευμα ή άνθρακα ο μέσος ημερήσιος ναύλος άγγιξε τα 60.000 δολ. και έφτασε τα 59.715 δολ. Ανάλογα κινήθηκαν και τα μιαρότερα μεγέθη πλοίων.

Όπως επισημαίνει στον «ot.gr» ο κ. Γιάννης Παργανάς αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, η ανοδική κίνηση των ναύλων που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα είναι συνάρτηση πολλών επιμέρους παραγόντων, πέραν της γενικής τάσης αύξησης της ζήτησης στα commodities. Τις προηγούμενες ημέρες η αγορά των Capesize πλοίων στον Ειρηνικό κατέγραφε τις πιο μεγάλες αυξήσεις στους ναύλους λόγω του τυφώνα Chanthu στην Ανατολική Σινική Θάλασσα που επηρέαζε την προσφορά χωρητικότητας, ενώ παράλληλα ήταν σταθερή η ζήτηση αυστραλιανού σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα. Τα δρομολόγια στον Ειρηνικό αυξήθηκαν κατά 2.684 δολ. σε ημερήσια βάση στα 55.689 δολ. ενώ στον Ατλαντικό παρέμειναν σταθερά στα υψηλά επίπεδα των 64.440 δολ. την ημέρα. Και στα panamax όμως επισημαίνει η Intermodal η εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε με ανοδική ρότα συνεχίζοντας μια δυναμική των προηγούμενων ημερών.

Στο όλο κλίμα βοήθησε και η επάνοδος της δραστηριότητας στον Κόλπο του Μεξικού αφού πέρασε ο τυφώνας Ida, ενώ τα πλοία μικρότερου μεγέθους επωφελήθηκαν από τις ανοδικές τάσεις στα μεγαλύτερα. Αξίζει να σημειωθεί επίσης η αυξημένη δραστηριότητα για τα φορτία άνθρακα της Ινδονησίας όπως και ο ανοδικός όγκος συναλλαγών στον Κόλπο του Μεξικού.

Τέλος θετικά επέδρασε στους ναύλους η έλλειψη χωρητικότητας στα δρομολόγια του Ατλαντικού ειδικά για τα φορτία εκτός της περιοχής Ανατολικής Ακτής Νοτίου Αμερικής (ECSA).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα