Το υψηλό κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα για την απόκτησή του, την στιγμή που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι οι πωλήσεις τους σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη θα ξεπεράσουν το 2028 το σύνολο των πωλήσεων των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με ανάλυση της Mobility Lens Forecaster, ένας στους δύο υποψήφιους αγοραστές (50%) σκέφτεται την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως δεν αποφασίζει να το αποκτήσει εξαιτίας του κόστους του. Το αποκτούν αυτοί που είναι αποφασισμένοι να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό, ενώ οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουν τελικά ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το έχουν αντιληφθεί αυτό και διαρκώς προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το γενικότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η μπαταρία του και πάνω σε αυτό έχουν εστιάσει οι περισσότεροι κατασκευαστές. Διαφοροποίηση των υλικών, ελαφρύτερες μπαταρίες, μεγαλύτερος όγκος παραγωγής και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής είναι τα σημεία κλειδιά που θα ρίξουν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήδη οι αναλυτές αναφέρουν ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια το κόστος τους θα είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό.
Αυτά τα δεδομένα αυξάνουν την τάση των προβλέψεων που αναφέρουν ότι έως το 2028, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.
Οι κατασκευαστές θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για εναλλακτικές μορφές κίνησης. Η στροφή των πολιτών στην «πράσινη» ανάπτυξη και βιωσιμότητα είναι σαφέστατη και είναι πλέον ζήτημα χρόνου η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αντί για κάποιο όχημα με ορυκτό καύσιμο, που σύμφωνα με τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα υπάρξει συγκεκριμένη χρονολογία (η οποία ακόμη δεν έχει αποφασιστεί) που θα καταργηθούν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»