Το υψηλό κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα για την απόκτησή του, την στιγμή που οι προβλέψεις αναφέρουν ότι οι πωλήσεις τους σε ΗΠΑ, Κίνα και Ευρώπη θα ξεπεράσουν το 2028 το σύνολο των πωλήσεων των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με ανάλυση της Mobility Lens Forecaster, ένας στους δύο υποψήφιους αγοραστές (50%) σκέφτεται την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όμως δεν αποφασίζει να το αποκτήσει εξαιτίας του κόστους του. Το αποκτούν αυτοί που είναι αποφασισμένοι να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό, ενώ οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιο πιθανό να επιλέξουν τελικά ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες το έχουν αντιληφθεί αυτό και διαρκώς προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν το γενικότερο κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο κόστος σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι η μπαταρία του και πάνω σε αυτό έχουν εστιάσει οι περισσότεροι κατασκευαστές. Διαφοροποίηση των υλικών, ελαφρύτερες μπαταρίες, μεγαλύτερος όγκος παραγωγής και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής είναι τα σημεία κλειδιά που θα ρίξουν το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ήδη οι αναλυτές αναφέρουν ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια το κόστος τους θα είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό.
Αυτά τα δεδομένα αυξάνουν την τάση των προβλέψεων που αναφέρουν ότι έως το 2028, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη αναμένεται να πρωτοστατήσει μέχρι το 2031, με την Κίνα να παίρνει το προβάδισμα από το 2032 έως το 2050.
Οι κατασκευαστές θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το ενδιαφέρον των καταναλωτών για εναλλακτικές μορφές κίνησης. Η στροφή των πολιτών στην «πράσινη» ανάπτυξη και βιωσιμότητα είναι σαφέστατη και είναι πλέον ζήτημα χρόνου η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αντί για κάποιο όχημα με ορυκτό καύσιμο, που σύμφωνα με τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα υπάρξει συγκεκριμένη χρονολογία (η οποία ακόμη δεν έχει αποφασιστεί) που θα καταργηθούν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup