Στα 23,33 δισεκατομμύρια δολάρια ανήλθε το 2020 η συνολική αξία της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με αναλυτές της Research and Markets, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 37,22 δισεκατομμύρια το 2023, καταγράφοντας αύξηση 60% σε μόλις τρία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά της ηλεκτροκίνησης αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτική στην πανδημία, η οποία επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Παρά τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό οφείλεται όχι μόνο στην καινοτομία των λύσεων, αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού για την κλιματική αλλαγή, καθώς την ανάπτυξη της «ηλεκτρικής» κινητικότητας, που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Πολλαπλά οφέλη
Από την άλλη, η αύξηση της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο θα μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων στο περιβάλλον μέσω της εκπομπής των ρύπων, αλλά θα καταστήσει οικονομικότερο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η τρέχουσα εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και στις μεταφορές.
Η ηλεκτροκίνηση καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που έχουν να κάνουν από τον σχεδιασμό και την παραγωγή έως την πώληση και τη χρήση των οχημάτων, ενώ το σημαντικότερο θέματα που ταλανίζει τους ανθρώπους της αυτοκίνησης είναι η ανάπτυξη στην τεχνολογία που έχει να κάνει με την φόρτιση και κατ’ επέκταση με την δημιουργία περισσοτέρων σταθμών φόρτισης.
Η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα.
Με τη χρήση των σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό και το ενεργειακό αποτύπωμα της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα είναι πολύ λιγότερο από το αποτύπωμα που αφήνουν τα καύσιμα.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι οι ηλεκτρικές μεταφορές όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, αλλά θα δημιουργήσουν και συνθήκες μείωσης του κόστους των προϊόντων. Χάρη στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μπορούμε να περιμένουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τα έξοδα μεταφοράς, ειδικά όταν οι ηλεκτροκινητήρες γίνουν πιο αποδοτικοί και περισσότερο οικονομικοί.
Επιπλέον, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα αποφύγει την ανάγκη για τακτικές, δαπανηρές επισκευές και αντικατάσταση αναλώσιμων ανταλλακτικών όπως λιπαντικά, φίλτρα και άλλα παρόμοια ανταλλακτικά.
Ζητούμενο οι υποδομές
Η ηλεκτροκίνηση έχει αναμφίβολα πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αποδειχθούν καίρια για το περιβάλλον και την κοινωνία τα επόμενα χρόνια. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η ισχυρή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μόλις έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Η κερδοφορία της χρήσης των οχημάτων με αυτόν τον τύπο κίνησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητα της κατάλληλης υποδομής, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σταθμούς φόρτισης.
Αυτός ο παράγοντας επηρεάζει την ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παντού χωρίς περιορισμούς, η οποία με τη σειρά της έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δυναμική ανάπτυξη αυτού του τομέα.
Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να επιταχύνουν την κατασκευή της απαιτούμενης υποδομής επιβάλλοντας την υποχρέωση στους κατασκευαστές και τους ιδιοκτήτες κτιρίων να εγκαθιστούν σταθμούς φόρτισης.
Τέλος, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών κινήσεων μπορεί να οδηγήσει σε πτώση έως και 20-30% του κόστους παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη χρήση καινοτόμων υλικών, αλλά και την αύξηση της τεχνολογίας, όπως στις μπαταρίες που αναμένεται πολύ σύντομα να είναι ελαφρύτερες, φθηνότερες και πιο αποδοτικές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές