Στα 23,33 δισεκατομμύρια δολάρια ανήλθε το 2020 η συνολική αξία της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με αναλυτές της Research and Markets, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 37,22 δισεκατομμύρια το 2023, καταγράφοντας αύξηση 60% σε μόλις τρία χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά της ηλεκτροκίνησης αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτική στην πανδημία, η οποία επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Παρά τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται και αυτό οφείλεται όχι μόνο στην καινοτομία των λύσεων, αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού για την κλιματική αλλαγή, καθώς την ανάπτυξη της «ηλεκτρικής» κινητικότητας, που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Πολλαπλά οφέλη
Από την άλλη, η αύξηση της ηλεκτροκίνησης όχι μόνο θα μειώσει τον αρνητικό αντίκτυπο των αυτοκινήτων στο περιβάλλον μέσω της εκπομπής των ρύπων, αλλά θα καταστήσει οικονομικότερο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η τρέχουσα εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα επικεντρώνεται κυρίως στα επιβατικά αυτοκίνητα, όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος όγκος, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί και στις μεταφορές.
Η ηλεκτροκίνηση καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που έχουν να κάνουν από τον σχεδιασμό και την παραγωγή έως την πώληση και τη χρήση των οχημάτων, ενώ το σημαντικότερο θέματα που ταλανίζει τους ανθρώπους της αυτοκίνησης είναι η ανάπτυξη στην τεχνολογία που έχει να κάνει με την φόρτιση και κατ’ επέκταση με την δημιουργία περισσοτέρων σταθμών φόρτισης.
Η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα.
Με τη χρήση των σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν σε μεγάλο βαθμό και το ενεργειακό αποτύπωμα της ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα είναι πολύ λιγότερο από το αποτύπωμα που αφήνουν τα καύσιμα.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι οι ηλεκτρικές μεταφορές όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, αλλά θα δημιουργήσουν και συνθήκες μείωσης του κόστους των προϊόντων. Χάρη στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μπορούμε να περιμένουμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από τα έξοδα μεταφοράς, ειδικά όταν οι ηλεκτροκινητήρες γίνουν πιο αποδοτικοί και περισσότερο οικονομικοί.
Επιπλέον, ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα αποφύγει την ανάγκη για τακτικές, δαπανηρές επισκευές και αντικατάσταση αναλώσιμων ανταλλακτικών όπως λιπαντικά, φίλτρα και άλλα παρόμοια ανταλλακτικά.
Ζητούμενο οι υποδομές
Η ηλεκτροκίνηση έχει αναμφίβολα πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα τα οποία θα αποδειχθούν καίρια για το περιβάλλον και την κοινωνία τα επόμενα χρόνια. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι η ισχυρή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μόλις έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.
Η κερδοφορία της χρήσης των οχημάτων με αυτόν τον τύπο κίνησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαθεσιμότητα της κατάλληλης υποδομής, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σταθμούς φόρτισης.
Αυτός ο παράγοντας επηρεάζει την ευκολία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παντού χωρίς περιορισμούς, η οποία με τη σειρά της έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δυναμική ανάπτυξη αυτού του τομέα.
Οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να επιταχύνουν την κατασκευή της απαιτούμενης υποδομής επιβάλλοντας την υποχρέωση στους κατασκευαστές και τους ιδιοκτήτες κτιρίων να εγκαθιστούν σταθμούς φόρτισης.
Τέλος, η δημοτικότητα των ηλεκτρικών κινήσεων μπορεί να οδηγήσει σε πτώση έως και 20-30% του κόστους παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη χρήση καινοτόμων υλικών, αλλά και την αύξηση της τεχνολογίας, όπως στις μπαταρίες που αναμένεται πολύ σύντομα να είναι ελαφρύτερες, φθηνότερες και πιο αποδοτικές.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος