
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποιεί ότι η προγραμματισμένη αύξηση των τελών από τα αεροδρόμια και τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) θα σταματήσει την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών και θα βλάψει τη διεθνή συνδεσιμότητα.
Οι επιβεβαιωμένες αυξήσεις χρεώσεων αεροδρομίου και παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP) έχουν ήδη φτάσει τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στη Βοστώνη την Δευτέρα. Περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να δεκαπλασιάσουν αυτόν τον αριθμό, εάν οι προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από αεροδρόμια και τους ANSP τελικά υιοθετηθούν.
«Η αύξηση των χρεώσεων κατά 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης είναι εξωφρενική. Όλοι θέλουμε να αφήσουμε την COVID-19 πίσω μας. Αλλά η τοποθέτηση του οικονομικού βάρους μιας κρίσης διαστάσεων Αποκάλυψης στις πλάτες των πελατών σας, μόνο και μόνο επειδή μπορείτε να το πράξετε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να ονειρευτεί. Η μείωση του κόστους και όχι οι αυξήσεις των χρεώσεων, θα πρέπει να είναι στην κορυφή της ατζέντας για κάθε αεροδρόμιο και ANSP. Είναι για τις αεροπορικές εταιρείες -πελάτες τους », δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μεταξύ Ευρωπαίων παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Συνολικά, οι ANSP των 29 κρατών του Eurocontrol, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι κρατικοί, προσπαθούν να ανακτήσουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη εσόδων που δεν πραγματοποιήθηκαν το 2020/2021, όταν δεν πετούσε σχεδόν κανένα αεροπλάνο λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, θέλουν να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις, ξεχωριστά από τη σχεδιαζόμενη αύξηση 40% μόνο για το 2022.

ΟΔιευθύνων Σύμβουλος της Boeing Commercial Airplanes Στάνλεϊ Ντιλ
Άλλα παραδείγματα που γνωστοποιεί η ΙΑΤΑ περιλαμβάνουν:
-Το αεροδρόμιο Heathrow πιέζει να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 90% το 2022
-Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις πάνω από 40% τα επόμενα τρία χρόνια
-Η Airports Company South Africa (ACSA) ζητά να αυξήσει τις χρεώσεις κατά 38% το 2022
– Η NavCanada αυξάνει τις χρεώσεις κατά 30% σε διάστημα πέντε ετών
– Η ANSP της Αιθιοποίας αυξάνει τις χρεώσεις κατά 35% το 2021
«Σήμερα χτυπάω καμπανάκι. Αυτό πρέπει να σταματήσει εάν θέλουμε ο κλάδος να έχει μια δίκαιη ευκαιρία ανάκαμψης. Οι μέτοχοι των υποδομών, κρατικοί ή ιδιωτικοί, επωφελήθηκαν από τις σταθερές αποδόσεις που είχαμε πριν από την κρίση. Πρέπει τώρα να παίξουν τον ρόλο τους στην ανάκαμψη. Είναι απαράδεκτη συμπεριφορά να επωφελείστε από τους πελάτες σας σε καλές στιγμές και να τους εγκαταλείπετε σε άσχημες στιγμές. Κάτι τέτοιο έχει ευρείες επιπτώσεις. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο την ανάκαμψη με την ανευθυνότητα και την απληστία ορισμένων από τους εταίρους μας που δεν έχουν καλύψει το κόστος ή δεν έχουν χρησιμοποιήσει τους μετόχους τους για υποστήριξη », δήλωσε εμφανώς οργισμένος ο Γουόλς.
Η διαφορετική αντιμετώπιση σε Ινδία-Ισπανία
Όπως υπογραμμίσει ωστόσο η ΙΑΤΑ, ορισμένες ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κατανοήσει τον κίνδυνο που ενέχει η συμπεριφορά των παρόχων υποδομής. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ινδία και την Ισπανία παρενέβησαν επιτυχώς στις αυξήσεις που προτείνουν τα αεροδρόμια. Παρέχουν ένα παράδειγμα το οποίο πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες ρυθμιστικές αρχές. Και η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή προειδοποίησε στην πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεσή τη ότι η αύξηση των χρεώσεων για την ανάκτηση των χαμένων κερδών από την πανδημία θα δείξει ότι τα αεροδρόμια εκμεταλλεύονται συστηματικά τη δύναμή τους στην αγορά, βλάπτοντας την ικανότητα του ευάλωτου αεροπορικού τομέα να ανακάμψει εις βάρος και των δύο καταναλωτών και της οικονομίας.
Στήριξη κλάδου με 243 δισ. δολ.
Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν μια δραστική μείωση του κόστους από την αρχή της πανδημίας, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος κατά 35% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση. Αυτό υποστηρίχθηκε από αυξημένο εμπορικό δανεισμό και εισφορές μετόχων. Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν επίσης κρατική βοήθεια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν με τη μορφή δανείων που πρέπει να επιστραφούν. Από τα 243 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες, τα 81 δισεκατομμύρια δολάρια υποστήριξαν μισθοδοσίες και περίπου 110 δισεκατομμύρια δολάρια ήταν υποστήριξη που πρέπει να επιστραφεί. Ως αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συγκεντρώσει ένα τεράστιο βάρος χρεών άνω των 650 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τυχόν αδυναμίες πληρωμής, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτωχεύσεις αεροπορικών εταιρειών και απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η IATA προέτρεψε τα αεροδρόμια και τους ANSP να εφαρμόσουν λύσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, όπως:
– Εφαρμογή βιώσιμων μέτρων ελέγχου του κόστους
– Παρέμβαση στους μετόχους
– Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές
– Αναζήτηση κρατικής βοήθειας


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια