Στις 19 Οκτωβρίου αναμένεται να δημοσιεύσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την αξιολόγησή της για τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας στην ευρωπαϊκή οικονομία και τις επιπτώσεις της στους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ, καθώς ξεκινά μια συζήτηση για την αναθεώρησή τους.
Υπενθυμίζεται ότι τα όρια που θέτει το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης έχουν προσωρινά ανασταλεί έως το 2023, προκειμένου να έχουν ευελιξία οι κυβερνήσεις να λαμβάνουν μέτρα στήριξης, εν μέσω της πανδημίας .
«Η Επιτροπή σχεδιάζει να δημοσιοποιήσει στις 19 Οκτωβρίου αναφορά που θα αξιολογεί τον αντίκτυπο της κρίσης και τις επιπτώσεις της στην αναθεώρηση του οικονομικού πλαισίου», δήλωσε ο Ευρωπαίος Οικονομικός Επίτροπος Πάολο Τζεντιλόνι σε συνέντευξη Τύπου.
«Μια ολοκληρωμένη και χωρίς αποκλεισμούς δέσμευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθεί έγκαιρη συναίνεση για την πορεία προς το 2023», είπε.
Η αναθεώρηση των κανόνων είναι απαραίτητη επειδή οι κανόνες έχουν γίνει όλο και πιο περίπλοκοι μετά από τρεις τροποποιήσεις από την έναρξη του ευρώ το 1999.
Αρκετές κυβερνήσεις έχουν επίσης ζητήσει την απλούστευση και την επικαιροποίησή τους για να ταιριάζουν με την μεταβαλλόμενη οικονομική πραγματικότητα περισσότερο από 20 χρόνια μετά το αρχικό πλαίσιο.
«Θα πλαισιώσουμε τη συζήτηση με διδάγματα από την πανδημία», δήλωσε ο Τζεντιλόνι . «Θα υποβάλουμε προτάσεις το επόμενο έτος», είπε, προσθέτοντας ότι με τους κανόνες που επρόκειτο να αποκατασταθούν το 2023, το περιθώριο ευκαιριών ήταν περιορισμένο.
Ο Τζεντιλόνι είπε ότι ένα από τα θέματα που θα πρέπει να εξετάσει η αναθεώρηση είναι ο τρόπος αντιμετώπισης του τεράστιου δημόσιου χρέους που έχουν συσσωρεύσει οι κυβερνήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κανόνες ορίζουν τώρα ότι το δημόσιο έλλειμμα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 3% του ΑΕΠ και το χρέος δεν πρέπει να υπερβαίνει το 60% του ΑΕΠ. Εάν το χρέος είναι υψηλό, θα πρέπει να μειώνεται κατά 1/20 άνω του 60% κάθε χρόνο.
Αλλά με το μέσο δημόσιο χρέος στη ζώνη του ευρώ τώρα στο 100% του ΑΕΠ, αυτοί οι κανόνες δεν είναι πλέον πρακτικοί και η Επιτροπή πρέπει να βρει έναν τρόπο να αναγνωρίσει την πραγματικότητα, ενώ θα καθησυχάσει τις αγορές ότι το χρέος της ζώνης του ευρώ θα είναι βιώσιμο.
Latest News
Κόβει τους εμπορικούς δεσμούς με το Ισραήλ, η Τουρκία
Το διμερές εμπόριο ανήλθε το 2023 σε 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Θέση στην εταιρεία των Kellogg's παίρνει η επενδυτική TOMS
Οι καθαρές πωλήσεις της Kellanova έφτασαν τα 3,20 δισ. δολάρια στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Μαρτίου
Ο Ιωάννης Τσακίρης διορίστηκε αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ
Ο Έλληνας πρώην υφυπουργός γίνεται μέλος της Διευθύνουσας Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
Φρένο στη Χρυσή Βίζα στην Ευρώπη μετά το ράλι στα ακίνητα
Τι ισχύει πλέον σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ελλάδα
Βλέπει και πάλι το 70% ο πληθωρισμός στην Τουρκία
Δυσκολεύει το έργο της κεντρικής τράπεζας
Στα ραντάρ των Βρυξελλών για greenwashing Air France, KLM και Brussels Airlines
Τι αναζητά η Κομισιόν από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες
Πέθανε και δεύτερος πληροφοριοδότης για κενά ασφαλείας στην Boeing
Ο πρώην υπάλληλος της Spirit AeroSystems, Τζόσουα Ντιν, πέθανεμετά από ξαφνική ασθένεια, λέει η οικογένεια.
Ο ΟΟΣΑ «βλέπει» υψηλότερη ανάπτυξη για το 2024 - Οδηγούν οι ΗΠΑ με άνοδο 2,6%
Αύξηση με ρυθμό 3,1% για φέτος και 3,2% για το 2025, προβλέπει ο διεθνής οργανισμός
Ο πλανήτης ξεμένει από ελαιόλαδο - Φόβοι για νέα άνοδο των τιμών
Oι αναλυτές τηρούν στάση αναμονής και θεωρούν ότι ένα απότομα άλμα τους επόμενους μήνες δεν θα αποτελούσε έκπληξη
Κατεβάζει ταχύτητα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία – Ξεμένει από καύσιμα
Ο ρόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων