Η εποχή της ηλεκτροκίνησης ήδη έχει ξεκινήσει και η ηλεκτρική ενέργεια είναι αυτή που κινεί καθημερινά μεγάλο ποσοστό οχημάτων. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2021 το 26,1% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε υβριδικά οχήματα και το 6,5% αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δύο κατηγορίες αυτοκινήτων, που ως ένα σημείο λειτουργούν παρόμοια, αλλά έχουν σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη κύρια διαφορά μεταξύ ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός υβριδικού plug-in αυτοκινήτου είναι ότι το πρώτο τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρικό κινητήρα και έχει μία μεγάλη μπαταρία που δίνει αυτονομία πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, ενώ η υβριδική τεχνολογία συνδυάζει επαναφορτιζόμενες μπαταρίες (οι οποίες είναι μικρότερες σε σχέση με τα ηλεκτρικά) και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος τίθεται σε λειτουργία κάθε φορά που η μπαταρία αγγίζει μηδενική ενέργεια.
Οι δύο τύποι έχουν αθόρυβη λειτουργία. Τα μεν ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται πάντα από τους ηλεκτρικούς κινητήρες τους, έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων και αθόρυβη λειτουργία καθ’ όλη τη λειτουργία τους, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τα plug-in οχήματα, που χρησιμοποιούν και τον παραδοσιακό κινητήρα όταν τελειώσει η ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών, εκπέμποντας ρύπους και θόρυβο.
Το μειωμένο κόστος ανά χιλιόμετρο στα ηλεκτρικά οχήματα τα καθιστά πιο οικονομικά στην καθημερινή χρήση, ενώ η συντήρησή τους είναι ευκολότερη. Αντίθετα, τα plug-in οχήματα απαιτούν συντήρηση σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ηλεκτρική αυτονομία
Μία άλλη από τις μεγάλες διαφορές μεταξύ plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων είναι η ηλεκτρική αυτονομία τους. Τα PHEV προσφέρουν περιορισμένη εμβέλεια στην ηλεκτρική λειτουργία (κοντά στα 50 χιλιόμετρα) έναντι των ηλεκτρικών που ξεκινάει από τα 250 χιλιόμετρα και πάνω. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί, όμως δεν παύει να είναι περιοριστική για κάποιον που θέλει να κάνει, για παράδειγμα, τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς στάση για επαναφόρτιση. Αντίθετα, χάρη στην προστιθέμενη αξία που παρέχει ο παραδοσιακός κινητήρας καυσίμου σε ένα υβριδικό όχημα, η συνολική αυτονομία του είναι πολύ μεγαλύτερη και μπορεί να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη από αυτή ενός παραδοσιακού οχήματος.
Ως προς τις επιδόσεις, τα plug-in προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις, όπως η μέγιστη ταχύτητα και το εύρος οδήγησης, ενώ η επιτάχυνση και στα δύο είναι σχεδόν παρόμοια.
Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν σε ρυθμιζόμενους χώρους στάθμευσης στις περισσότερες πόλεις, δεν συμβαίνει το αντίστοιχο για τα υβριδικά plug-in.
Οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in επηρεάζουν, επίσης, τον φόρο ταξινόμησης οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαλλάσσονται από αυτόν τον φόρο, ενώ τα PHEV έχουν έστω και μικρό τέλος ταξινόμησης.
Τέλος, ακόμη μία διαφορά εστιάζεται στην τιμή κτήσης, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα σε σχέση με τα υβριδικά.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένες ανάγκες ενός οδηγού, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά εντός πόλης ή κοντά σε αυτήν (μεγαλύτερη αυτονομία, πλεονεκτήματα στάθμευσης και δυνατότητα οδήγησης στα κέντρα των πόλεων), ενώ στο συνολικό εύρος οδήγησης τα plug-in υβριδικά είναι πιο κατάλληλα για οδηγούς που διανύουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις και ξεπερνούν τα όρια αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πάνω από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες «κατέβηκαν» στο Gov.gr Wallet
Συνολικά μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.508.670 δελτία αστυνομικής ταυτότητας,
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»
O CEO του TikTok περνά στην αντεπίθεση - «Δεν φεύγουμε από τις ΗΠΑ»
Η υπογραφή Μπάιντεν στο σχετικό νομοσχέδιο ουσιαστικά ορίζει προθεσμία για την πώληση στις 19 Ιανουαρίου - μία ημέρα πριν από τη λήξη της θητείας του
Η Microsoft μέσω AI κερδίζει μερίδια αγοράς και στο cloud
Τι αναμένεται να δείξουν τα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνολογικών κολοσσών των ΗΠΑ
Η Qualcomm μπαίνει και επισήμως στα... χωράφια των Intel και AMD
Η Qualcomm θεωρεί τα X Elite και X Plus άκρως ανταγωνιστικά και απέναντι στα τσιπ M3 της Apple
Υπό ρυθμιστικό έλεγχο στη Βρετανία οι ΑΙ συνεργασίες Microsoft-Amazon
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας ζητά από τα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τις απόψεις τους σχετικά με τις μεγάλες συνεργασίες που συνήψαν η Microsoft και η Amazon με μικρότερες εταιρείες AI
myAUEB: Η νέα εφαρμογή για το κινητό από το ΟΠΑ
Η πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητού σε ελληνικό ΑΕΙ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σε διπλή μέγγενη από ΗΠΑ και Ευρώπη το TikTok
Ψήφισε και η Γερουσία για αναγκαστική πώληση της εφαρμογής από την κινεζική ByteDance - Έρευνα και από Κομισιόν στο TikTok Lite με φόβους για εθισμό των χρηστών
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα