Στο 2,2% κινήθηκε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από τα οποία προκύπτουν δυσθεώρητες ανατιμήσεις σε μια σειρά προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το φυσικό αέριο με τριψήφιο ποσοστό αύξησης, 108,5% έναν του 91% που κατέγραψε τον Αύγουστο και, όπως ήταν αναμενόμενο, πριν καλά-καλά μπει ο χειμώνας, το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 28,9%.

Τα καύσιμα ανατιμήθηκαν κατά 18,1%, τα νωπά λαχανικά κατά 21,1%, το αρνί και το κατσίκι κατά 17,5%, το ελαιόλαδο κατά 18,4%, τα άλλα βρώσιμα έλαια κατά 15%, τα νωπά ψάρια κατά 7,9%.

Ακόμη, στο 20,9% διαμορφώθηκαν οι ανατιμήσεις στις αερομεταφορές επιβατών και στο 9,5% οι ανατιμήσεις στα ξενοδοχεία.

Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του Σεπτεμβρίου 2019 είχε παρουσιάσει μείωση κατά 2,0%

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2021, παρουσίασε αύξηση 2,4% έναντι αύξησης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ακόμη, ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 – Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020, παρουσίασε μείωση 0,4% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2018 – Σεπτεμβρίου 2019.

Οι κλάδοι

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,2% τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1.    Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, αυγά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, αλλαντικά, γιαούρτι, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.

• 4,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 0,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.

• 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 7,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,4% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

• 0,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Macro