
Την άμεση εφαρμογή της διεύρυνσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο τον νησιωτικό χώρο, για την αποκατάσταση της ισότητας με την ηπειρωτική χώρα και για όσο διαρκούν οι πληθωριστικές πιέσεις, ζητάει το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι «ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,000 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Η επιστολή
Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«…Όπως γνωρίζετε, ο πληθωρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθε τον Σεπτέμβριο στο 3,4% φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με εκτίμηση της Eurostat. Αν και η άνοδος του πληθωρισμού οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της πανδημίας, με αναμενόμενη την περαιτέρω αύξησή του ως το τέλος του έτους, ωστόσο είναι αδύνατον να προβλέψει κάποιος πόσο θα διαρκέσουν οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, των τροφίμων και των πρώτων υλών να παίζουν σοβαρό ρόλο στην εμφάνιση αυτών των πιέσεων, γενικότερα οι τιμές πολλών βασικών προϊόντων και υπηρεσιών έχουν ανατιμηθεί σημαντικά.
Σκοπός μας δεν είναι να απομονώσουμε επιμέρους θέματα τα οποία επηρεάζουν τις τελικές τιμές των καυσίμων και αφορούν όλη την επικράτεια, αλλά επιδιώκουμε να διεκδικήσουμε το αυτονόητο και το ελάχιστο, δηλαδή τη διαμόρφωση των τελικών τιμών των καυσίμων στα νησιά μας, στα ίδια επίπεδα με τις τιμές της ηπειρωτικής χώρας.
Διαχρονικά, τα νησιά μας αντιμετωπίζουν παράλληλα με τη γεωγραφική και οικονομική απομόνωση τους, και σημαντικά ελλείμματα σε δομές εκπαίδευσης, υγείας και υποδομές, και οπωσδήποτε δεν αντιμετωπίσθηκαν ισότιμα με την ηπειρωτική χώρα.
Τα καύσιμα είναι βασικό αγαθό καθημερινής ανάγκης και ως τέτοιο πρέπει να λογίζεται από την Πολιτεία, αφού η αδυναμία επαρκούς πρόσβασης σε αυτά, στερεί από τους πολίτες τη δυνατότητα να μετακινούνται και να εξασφαλίζουν ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νησιά μας ένας μέσος εργαζόμενος δαπανά τουλάχιστον το 20% του εισοδήματός του μόνο για καύσιμα κίνησης, και μόνο για τις απαραίτητες βασικές μετακινήσεις του, αφού σε πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο (Μύκονος 2,00 ευρώ, Σαντορίνη 2,012 ευρώ, Μήλος 2,169 ευρώ).
Θεωρούμε επιβεβλημένη την ευαισθητοποίηση της κυβέρνησης στο θέμα των καυσίμων των νησιών και την άμεση εφαρμογή μέτρου με διεύρυνση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα σε όλο το νησιωτικό χώρο, όπως ισχύει στα μικρότερα νησιά έως τώρα, με άμεση και χωρίς καθυστερήσεις καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) κατευθείαν στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις των νησιών, που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝ-Ε)».


Latest News

BIMCO: Την επόμενη δεκαετία θα διαλυθούν 15.000 πλοία (video)
H άνοδος του ρυθμού ανακύκλωσης οφείλεται στους αυστηρότερους κανονισμούς για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου

Ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης

Έδεσε το πρώτο σκάφος στην ανανεωμένη Astir Marina
Βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανακαίνισής της και πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερα σκάφη

Η βουτιά των τιμών παρέσυρε τους ναύλους
Οι προοπτικές για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς LNG φαίνεται να είναι θετικές το 2023

Seanergy Maritime: Ζημίες το πρώτο τρίμηνο, αισιοδοξία για τη συνέχεια
Η εταιρεία ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έσοδα μειωμένα στα 18,0 εκατ. δολ από 29,7 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα

StealthGas: Ρεκόρ κερδών και πωλήσεις πλοίων
Τα πλοία που παρέμειναν στο στόλο απέφεραν υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους λόγω των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς.

Ξύπνησαν μνήμες του Ever Given: Πλοίο προσάραξε ξανά στη Διώρυγα του Σουέζ
Το μήκους 190 μέτρων Xin Hai Tong 23, σημαίας Χονγκ Κονγκ, παρέμεινε κολλημένο για σχεδόν 4 ώρες

Πυρετός νέων ναυπηγήσεων σε τάνκερ και bulker - Πώς θα επηρεαστούν οι ναύλοι
Το «κλείσιμο» των διαθέσιμων θέσεων στα ναυπηγεία θα οδηγήσει σε στήριξη των ναύλων

Η καλή αγορά έφερε υψηλή κερδοφορία για τη Dorian LPG
Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers) στην οποία δραστηριοποιείται η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή είχε ανοδική πορεία

ΤΑΙΠΕΔ: Σεμινάρια για την αειφορία στα λιμάνια και τις μαρίνες
Στο πλαίσιο του ΜΕΝΑ MARITIME ACCELERATOR