Σε δυναμικό άνοιγμα της στην ευρωπαϊκή αγορά με τη δημιουργία νέων μονάδων επί ευρωπαϊκού εδάφους για να αντιμετωπίσει νέα μελλοντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει αποφασίσει να προχωρήσει η αμερικανική Intel. Η διεκδίκηση της έδρας για τη νέα μονάδα παραγωγής ημιαγωγών και ένα ακόμη μεγαλύτερο μέγκα-εργοστάσιο έχει φέρει αντίπαλες την Ιταλία με την Πολωνία και τη Γερμανία με τη Γαλλία. Αν και Ιταλία και Γερμανία φιγουράρουν ως τα φαβορί.
Στη Ρώμη επικρατεί αναβρασμός προκειμένου να διασφαλιστεί με κάθε τρόπο η επένδυση που εκτιμάται πως θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ. Μάλιστα, η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να συμμετέχει στη χρηματοδότηση με κρατικά κονδύλια ή διευκολύνσεις, που θα αφορούν το εργασιακό ή ενεργειακό κόστος, προκειμένου να διασφαλίσουν το «ναι» της αμερικανικής εταιρείας. Η μονάδα θα οδηγήσει στη δημιουργία τουλάχιστον 1.000 νέων θέσεων εργασίας.
Ως πιθανές τοποθεσίες συζητούνται η περιοχή του Μιραφιόρι στο Τορίνο, όπου εδρεύει και η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis και η Κατάνια της Σικελίας, όπου λειτουργεί εργοστάσιο και η γαλλοιταλική εταιρεία μικροτσίπ STMicroelectronics.
Πάντως, η μεγαλύτερη επένδυση της Intel στην Ευρώπη θα είναι ένα μέγκα-εργοστάσιο, για το οποίο οι Γερμανοί και η Δρέσδη φαίνεται να έχουν πάρει προβάδισμα, παρά το γεγονός πως η Γαλλία δεν χάνει τις ελπίδες της πως θα μπορέσει να επικρατήσει.
Ο CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, σε δηλώσεις του τον περασμένο μήνα υποστήριξε πως η εταιρεία του θα ανακοινώσει την επιλογή της για τα δύο εργοστάσια σε χώρες της Ε.Ε. μέχρι τα τέλη της χρονιάς. Επεσήμανε δε, πως ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός έχει στα σκαριά συνολικές επενδύσεις ύψους 80 δισ. ευρώ, μέσα στην επόμενη δεκαετία, στη Γηραιά Ήπειρο.
Οι μονάδες αυτές προφανώς θα βοηθήσουν σημαντικά σε βάθος χρόνου και την πρόσβαση των ευρωπαϊκών εταιρειών σε μικροτσίπ, δεδομένων των ελλείψεων που υπάρχουν. Η κατασκευή των εργοστασίων θα διαρκέσει αρκετά χρόνια, ωστόσο το έλλειμμα στον τομέα των ημιαγωγών δεν είναι ένα βραχυπρόθεσμο πρόβλημα. Μόλις την περασμένη εβδομάδα ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, κάλεσε τους ομολόγους του να συνεργαστούν και να αναλάβουν από τώρα δράση ώστε η Ε.Ε. να μπορέσει να αυξήσει την παραγωγή ημιαγωγών και ιδανικά να φτάσει έως και στο 20% της παγκόσμιας παραγωγής μέχρι το 2030.
Latest News
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως
Γιατί οι πισίνες των ξενοδοχείων στην Ισπανία έγιναν πεδίο… μάχης
Οι πισίνες των ξενοδοχείων είναι το πιο πρόσφατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ισπανία στη μάχη της με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής