Το πράσινο φως για την πιλοτική επιβολή, για πρώτη φορά, φόρου ακινήτων σε συγκεκριμένες περιοχές έδωσε σήμερα το Κρατικό Συμβούλιο της Κίνας, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο Xinhua. Πρόκειται για μια κίνηση που μελετάται εδώ και καιρό σε μια προσπάθεια να τεθεί υπό καλύτερο έλεγχο η αγορά ακινήτων και δη, να περιοριστεί το ράλι στις τιμές που αποτελεί πηγή λαϊκής δυσφορίας και διευρύνει όλο και πιο πολύ το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς.
Πραγματικά, υπολογίζεται πως από την έναρξη της ιδιωτικοποίησης της αγοράς ακινήτων, περίπου τη δεκαετία του 1990, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά πάνω από 2.000%. Μια ανοδική τάση που ευνοήθηκε και από το κύμα αστικοποίησης που έφερε μεγάλο μέρος του πληθυσμού από την περιφέρεια στις μεγάλες πόλεις. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Σχολής Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών του Πανεπιστημίου της Τσενγκντού, οι τιμές των ακινήτων αλλά και η άνοδός τους ήταν ο κυριότερος παράγοντας που οδήγησε σε αύξηση του πλούτου των κινεζικών νοικοκυριών επισκιάζοντας κάθε άλλο παράγοντα, όπως για παράδειγμα οι επενδύσεις σε μετοχές.
Η ιδέα του φόρου ακίνητης περιουσίας συζητήθηκε εκτενώς πριν εγκριθεί και από τον πρόεδρο Σι Ζινπίνγκ, ωστόσο αναλυτές επισημαίνουν πως η εφαρμογή του θα έρθει σε ένα δύσκολο χρονικό διάστημα για την αγορά ακινήτων, η οποία είναι ήδη στρεσαρισμένη και παρουσιάζει ακόμη και τάσεις κατάρρευσης σε ορισμένες περιοχές.
Λεπτομέρειες για το νέο φόρο, αλλά και για το ποιες περιοχές θα αφορά, θα ανακοινωθούν σύντομα. Ωστόσο, φαίνεται πως θα επιβληθεί τόσο σε κατοικίες όσο και σε ακίνητα εμπορικής χρήσης, όπως και μεγάλες ιδιοκτησίες. Θα υπάρξουν, ωστόσο, εξαιρέσεις κυρίως στις αγροτικές περιοχές της περιφέρειας.
Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο φόρος θα διαρκέσει σε πρώτη φάση μια πενταετία, οπότε θα εξεταστεί ο αντίκτυπος που είχε στην αγορά ακινήτων και άρα αν θα συνεχιστεί η εφαρμογή του και αν θα διευρυνθεί και σε άλλες περιοχές.
Σημειωτέον πως ανάλογο πιλοτικό χαρακτήρα έχουν και τα στοχευμένα προγράμματα φόρου ακινήτων που έχουν εφαρμοστεί, ήδη από το 2011, στις μέγκα-πόλεις της Σανγκάης και της Τσονγκίνγκ. Με βάση τα συγκεκριμένα προγράμματα οι κάτοχοι ακριβών σπιτιών ή δεύτερου σπιτιού επιβαρύνονται με έναν συντελεστή από 0,4% έως 1,2%. Όμως, τα συγκεκριμένα προγράμματα έκτοτε δεν επαναλήφθηκαν σε άλλες πόλεις, πριν φτάσουμε τώρα στον πιο γενικευμένο φόρο περί ακίνητης περιουσίας.
Latest News
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia