Το αυτόνομο σκάφος με την ονομασία Roboat III αποτελεί δημιούργημα της συνεργασίας ανάμεσα στο εργαστήριο CSAIL (Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory) του MIT, στο Senseable City Laboratory και στο Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions.

Η αρχική έκδοση του σκάφους δημιουργήθηκε το 2015 και οι πρώτες του δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε ελεγχόμενο περιβάλλον πισίνας. Έκτοτε, με εκτεταμένους ανασχεδιασμούς κατέληξε σε ένα πλήρους κλίμακας, αυτόνομο πλωτό ταξί για τους κατοίκους μεγαλουπόλεων.

Η περυσινή έκδοση, το Roboat II, ήταν ένα τετραγωνισμένο σκάφος, κίτρινου χρώματος, μήκους δύο μέτρων το οποίο είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει δύο επιβάτες. Παρά την εμφάνιση, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε τότε (αισθητήρες εντοπισμού αντικειμένων και ηλεκτρονική πλοήγηση) του έδινε τη δυνατότητα να μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες με ένα περιθώριο λάθους μόλις 0,17 μέτρων. Η αυτονομία του ήταν 3 ώρες.

Researchers trial autonomous boats on Amsterdam’s waterways in the Netherlands October 27, 2021. REUTERS/Piroschka van de Wouw

Το νέο σχέδιο έχει βελτιωμένη εμφάνιση, είναι πιο κομψό ενώ το χρώμα του πλέον είναι μαύρο και γκρι. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί και η μεταφορική του ικανότητα αφού μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα ή συνολικό φορτίου 1500 κιλών.

Σύμφωνα με τα MIT CSAIL και AMS Institute, το Roboat είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο, με ικανότητα ασύρματης φόρτισης ενώ η μπαταρία του έχει το μέγεθος ενός «μικρού σκακιού» με αυτονομία που φτάνει μέχρι και τις 10 ώρες.

Σε ότι αφορά το σύστημα ελέγχου, είναι αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιείται στα αυτόνομα οχήματα, δηλαδή ένας συνδυασμός σάρωσης LIDAR, ψηφιακής χαρτογράφησης, ικανότητα εντοπισμού και αποφυγής αντικειμένων, αισθητήρες και κάμερες που δίνουν «οπτικό πεδίο» 360 μοιρών.

Researchers trial autonomous boats on Amsterdam’s waterways in the Netherlands October 27, 2021. REUTERS/Piroschka van de Wouw

Λόγω των ιδιαιτεροτήτων του θαλάσσιου περιβάλλοντος (γέφυρες, παρκαρισμένα σκάφη, κινούμενα σκάφη προς διάφορες κατευθύνσεις) οι επιστήμονες διαμόρφωσαν ανάλογα τα αυτόνομα χειριστήρια για να αναλάβουν ένα ρόλο που περιγράφεται ως «πηδαλιούχος» που δίνει εντολές στο σκάφος με βάση τα όσα εντοπίζει στον περιβάλλοντα χώρο.

Έτσι, οι προπέλες δέχονται εντολές ώστε να ακολουθούν συγκεκριμένα «μονοπάτια» και σημεία προορισμών βάσει των δεδομένων του GPS και τη συνεχή σάρωση του περιβάλλοντος ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα.

Ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο του εξοπλισμού του είναι η χρήση των QR codes. Οι κάμερες του σκάφους είναι σε θέση να σαρώνουν τέτοιους κώδικες ώστε να προωθείται με ακρίβεια στον κατάλληλο προβλήτα ή στο οποιοδήποτε σημείο θα πρέπει να αποβιβαστούν οι επιβάτες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Space Hellas – Νέα επένδυση στον χώρο του ΙοT
Επιχειρήσεις |

Νέα επένδυση της Space Hellas στον χώρο του ΙοT

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της SenseOne Technologies Α.Ε. ανακοίνωσε η Space Hellas, η οποία επισημαίνει πως πρόκειται για μια πρωτοπόρο εταιρεία στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων Internet of Things (ΙοΤ) στην Ελλάδα και το εξωτερικό

ΑΔΜΗΕ – Συμφωνία με την Islalink για επέκταση επίγειου δικτύου οπτικών ινών
Τεχνολογία |

Επεκτείνεται το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών IONIAN που συνδέει Ελλάδα-Ιταλία

Η συνεργασία της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ και της Islalink σηματοδοτεί την επέκταση κρίσιμων ευρυζωνικών υποδομών στη Μεσόγειο που ενισχύουν σημαντικά τη διασυνδεσιμότητα Ελλάδος-Ιταλίας με επιπλέον χωρητικότητα 360 Tbps.

Το Twitter απαγορεύει τον διαμοιρασμό αρχείων χωρίς συγκατάθεση
Τεχνολογία |

Πριν ανεβάσεις μια φωτογραφία στο Twitter ξανασκέψου το

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ήδη έχει τροποποιήσει την πολιτική χρήσης απαγορεύοντας τον διαμοιρασμό προσωπικών πληροφοριών άλλων χρηστών, όπως τηλεφωνικούς αριθμούς, διευθύνσεις και στοιχεία ταυτότητας.

Η τηλεργασία ίσως έφερε καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ των συναδέλφων
Τεχνολογία |

Η τηλεργασία ίσως έφερε καλύτερη «επικοινωνία» μεταξύ των συναδέλφων

Έρευνα διαπίστωσε ότι 6 στους 10 εργαζόμενους (61%) δεν αισθάνονται απομονωμένοι όταν εργάζονται εξ αποστάσεως, με το 37% των εργαζομένων σε τηλεργασία να επικοινωνούν καλύτερα με τους συναδέλφους τους με αυτόν τον τρόπο.