Η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς προκάλεσε πτώση 6% στην παγκόσμια αγορά smartphones το γ’ τρίμηνο του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys.

Η Samsung συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα των κατασκευαστών smartphones, παραδίδοντας 69,4 εκατομμύρια συσκευές κατά το γ’ τρίμηνο του έτους, με μερίδιο αγοράς στο 21%.

Η Apple ανέκαμψε στη δεύτερη θέση εκμεταλλευόμενη το λανσάρισμα της σειράς iPhone 13 και συνολικές παραδόσεις 49,2 εκατομμυρίων συσκευών. Το μερίδιο αγοράς της Apple έφτασε στο 14%. Στην τρίτη θέση η Xiaomi με 44 εκατομμύρια παραδόσεις συσκευών, ενώ οι Oppo και Vivo κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση, με παραδόσεις 36,7 και 34,2 εκατομμυρίων συσκευών, αντίστοιχα.

Η ανάκαμψη της Apple

Για την Apple, οι αναλυτές της Canalys, αναφέρουν ότι είχε ένα πολύ δυνατό λανσάρισμα της σειράς iPhone 13, με υψηλές προ-παραγγελίες, ενώ σε αντίθεση με πέρυσι η εταιρεία φέτος έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευθεί πλήρως τη δυναμική του δικτύου καταστημάτων της. Επιπλέον, για τους κατόχους συσκευών iPhone δύο ή τριών ετών, οι φετινές συσκευές αποτελούν μια ουσιαστική αναβάθμιση με καλύτερες κάμερες, μεγαλύτερη αυτονομία και πρόσβαση σε δίκτυα 5G.

Σύμφωνα με την Canalys, η Apple διατήρησε και εκμεταλλεύθηκε τη δυναμική και της περυσινής σειράς iPhone 12, κυρίως με εκτεταμένη εκπτωτική πολιτική, δημιουργώντας νέα B2B κανάλια διανομής σε όλο τον κόσμο. Για το επόμενο τρίμηνο εκτιμάται ότι η Apple θα αντιμετωπίσει πίεση σε επίπεδο τροφοδοσίας οπότε έχει «μαλακώσει» τους στόχους παραγωγής για το iPhone κατά το δ’ τρίμηνο.

Η πλατφόρμα του Android

Για την πλατφόρμα του Android η ανάλυση της Canalys είναι λιγότερο ρόδινη, αφού οι παραδόσεις συνολικά έπεσαν κατά 9%. Σε επίπεδο κατασκευαστών η κατάσταση είναι ανάμικτη. Η Samsung φάνηκε να έχει προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα για τις σειρές συσκευών Galaxy A. Η Xiaomi αντιμετώπισε τα ίδια προβλήματα αλλά λόγω των εξαιρετικών επιδόσεων ορισμένων συσκευών της κατά το προηγούμενο τρίμηνο είχε ουσιαστικά δημιουργήσει επαρκές απόθεμα συσκευών.

Αντίθετα, η Oppo είχε ένα τρίμηνο ανάκαμψης, μετά το καταστροφικό πέρασμα της Covid από τις αγορές της Νότιας Ασίας το προηγούμενο τρίμηνο, τον πυρήνα των πωλήσεων της εταιρείας. Επίσης, ορισμένοι κατασκευαστές εκτός πρώτης πεντάδας είδαν θετικά σημάδια. Εταιρείες όπως οι Transsion και realme αύξησαν τις παραδόσεις τους, ενώ η Lenovo φάνηκε να καταλαμβάνει τμήματα της αγοράς της αμερικανικής ηπείρου που μέχρι πρότινος κατείχε η LG (που αποχώρησε από την αγορά των smartphones).

Ενδιαφέρον σημείο της ανάλυσης της Canalys είναι ότι η Samsung κατάφερε να παραδώσει πάνω από 3 εκατομμύρια αναδιπλούμενες συσκευές, Galaxy Z Flip3 και Fold3, κατά το γ’ τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, ακόμη και έτσι η κορεατική εταιρεία δεν έλαβε την απαιτούμενη ώθηση με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να επανέλθει με συσκευές ναυαρχίδες (Google Pixel 6 Pro και Xiaomi 11T).

Η έλλειψη ημιαγωγών αλλάζει το παιχνίδι

Πέρα από όλα αυτά η έλλειψη ημιαγωγών μοιραία θα θέσει περιορισμούς στον εφοδιασμό των εταιρειών με εξαρτήματα, άρα το ζητούμενο δεν θα είναι πλέον οι υψηλού ρυθμού παραδόσεις συσκευών. Αντίθετα, κύριο μέλημα θα είναι η στρατηγική, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα αίσθημα ασφαλείας και να κερδίσουν την κατάλληλη θέση στα κανάλια των μεταπωλητών, σύμφωνα με την Canalys.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία