
Δύο σημαντικές προτάσεις που είναι και θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας περιλαμβάνονται στο έγγραφο πολιτικής που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση που εκπροσωπεί τους εφοπλιστικούς φορείς των χωρών-μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Association – ECSA). H πρώτη αφορά τους ναυλωτές, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπων στο πλαίσιο συμμετοχής της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), καθώς οι ναυλωτές καθορίζουν τη λειτουργία του πλοίου.
Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS, που θα χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα και θα χρηματοδοτεί έργα έρευνας και ανάπτυξης νέων καθαρότερων καυσίμων. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Πρωτοβουλίες για την κρουαζιέρα
Πρωτοβουλίες με στόχο τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο ενόψει της νέας σεζόν έχει αναλάβει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Μεταξύ άλλων η Ενωση εστιάζει στη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
Βάρος δίδεται και στην τήρηση από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής στα λιμάνια.
Αναμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+
Η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ προϊδεάζει για μη αλλαγή στο τρέχον πρόγραμμα της αύξησης των 400 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα στην παραγωγή, παρά την προτροπή του προέδρου των ΗΠΑ στις χώρες με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για ενίσχυση της παραγωγής τους. Σε αυτό το πλαίσιο τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν άνοδο στους ναύλους, όχι όμως στα επιθυμητά επίπεδα, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Η άνοδος των ναύλων έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης λόγω της εποχικότητας και της μείωσης των αποθεμάτων, τονίζουν οι αναλυτές.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα