Δύο σημαντικές προτάσεις που είναι και θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας περιλαμβάνονται στο έγγραφο πολιτικής που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση που εκπροσωπεί τους εφοπλιστικούς φορείς των χωρών-μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Association – ECSA). H πρώτη αφορά τους ναυλωτές, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπων στο πλαίσιο συμμετοχής της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), καθώς οι ναυλωτές καθορίζουν τη λειτουργία του πλοίου.
Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS, που θα χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα και θα χρηματοδοτεί έργα έρευνας και ανάπτυξης νέων καθαρότερων καυσίμων. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Πρωτοβουλίες για την κρουαζιέρα
Πρωτοβουλίες με στόχο τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο ενόψει της νέας σεζόν έχει αναλάβει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Μεταξύ άλλων η Ενωση εστιάζει στη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
Βάρος δίδεται και στην τήρηση από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής στα λιμάνια.
Αναμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+
Η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ προϊδεάζει για μη αλλαγή στο τρέχον πρόγραμμα της αύξησης των 400 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα στην παραγωγή, παρά την προτροπή του προέδρου των ΗΠΑ στις χώρες με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για ενίσχυση της παραγωγής τους. Σε αυτό το πλαίσιο τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν άνοδο στους ναύλους, όχι όμως στα επιθυμητά επίπεδα, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Η άνοδος των ναύλων έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης λόγω της εποχικότητας και της μείωσης των αποθεμάτων, τονίζουν οι αναλυτές.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα