
Προς νέα κόντρα με τα εργατικά συνδικάτα στη Γερμανία οδεύει το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους να γίνουν πιο αποδοτικές προχωρώντας σε αναδιαρθρώσεις.
Την ώρα που όλα αλλάζουν καθώς πραγματοποιείται στροφή προς ηλεκτρικά οχήματα και νέοι παίκτες μπαίνουν πολύ δυνατά στην αγορά όπως η Tesla του Ίλον Μασκ και η Rivian με την υποστήριξη της Amazon, οι παλιές εταιρείες του κλάδου με τις εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους προσπαθούν να δουν πώς θα απαντήσουν –ή ακόμη και πως θα επιβιώσουν.
Η κόντρα του Ντις με τους εργαζομένους είναι τέτοια που η διοίκηση της εταιρείας, οι οικογένειες Πόρσε και Πιχ που ελέγχουν τον όμιλο, αναγκάστηκαν να προχωρήσουν την Παρασκευή σε δήλωση στήριξης του Ντις. Μια μέρα νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είχε καλέσει ευθέως τους εργαζομένους της Volkswagen στη Γερμανία να συμφωνήσουν σε πιο βαθιά αναδιάρθρωση του ομίλου εάν θέλουν παραμείνουν ανταγωνιστικοί την ώρα που έχει ανοίξει εργοστάσιο στη χώρα η Tesla.
Διαβάστε ακόμη: Handelsblatt – Η Volkswagen εξετάζει την περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας
Ο Ντις είπε ότι η Tesla οδεύει προς το να αυξήσει την παραγωγικότητά της στην κατασκευή ενός οχήματος ανά 10 ώρες, την ώρα που το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της VW θέλει για ένα όχημα 30 ώρες. Ο ίδιος είπε ότι ανησυχεί για τον ανταγωνισμό και θέλει να διασφαλίσει θέσεις εργασίας και στο μέλλον. «Στον κόσμο των μηχανών εσωτερικής καύσης είμαστε οι ηγέτες. Είμαστε καλοί σε αυτό, ίσως οι καλύτεροι από οποιονδήποτε άλλον. Αλλά στο νέο κόσμο (…) αντιμετωπίζουμε ανταγωνισμό που η Volkswagen δεν έχει ξαναδεί ποτέ», προειδοποίησε.
Ο Ντις δεν έχει κρύψει στο παρελθόν το θαυμασμό του για την Tesla, με τους εργαζομένους να τον κατηγορούν για αυτό αλλά και για απουσία στρατηγικής στην αντιμετώπιση της έλλειψης μικροτσίπ που έχει μειώσει σημαντικά την παραγωγή οχημάτων παγκοσμίως. Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen ζητά μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ανησυχεί, όπως και οι εργαζόμενοι, για δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας καθώς όλα στον κλάδο αλλάζουν.
«Ναι, ανησυχώ για το εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ», είπε ο Ντις στους εργαζομένους που είναι από τα μεγαλύτερα αν όχι το μεγαλύτερο στον κόσμο και ζήτησε δράση για να εξασφαλιστεί ότι τα παιδιά και τα εγγόνια των εργαζομένων –όπως είπε- θα συνεχίσουν να έχουν δουλειά στο εργοστάσιο. Ήταν η πρώτη συνάντηση στο Βόλφσμπουργκ μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων εδώ και δύο χρόνια, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.
Ο Ντις, ο οποίος έχει συμβόλαιο με την εταιρεία έως το 2025, αυτό το διάστημα εκπονεί το επενδυτικό πλάνο του ομίλου έως το 2030, κάτι που κάθε χρονιά προκαλεί μεγάλες τριβές με εργαζομένους αλλά και με μετόχους. Για τη διαδοχή του επικεφαλής όλου του ομίλου VW έχουν ήδη ακουστεί τα ονόματα του αφεντικού της Porsche Όλιβερ Μπλούμε, της Audi, Μάρκους Ντούεσμαν και της μάρκας της Volkswagen Ραλφ Μπραντστάτερ.
Διαβάστε ακόμη: Κομισιόν: Πρόστιμο – μαμούθ στο γερμανικό «καρτέλ του αυτοκινήτου»
Ποιος κάνει κουμάντο στον όμιλο Volkswagen;
Η Porsche SE, η οποία ελέγχεται κατά 50% από τις οικογένειες Πόρσε και Πιχ, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen με ποσοστό 31,4%. Το Κατάρ και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, όπου εδρεύει η εταιρεία, ελέχουν το 14,6% και το 11,8% αντίστοιχα. Όλοι αυτοί κατέχουν το 90% των δικαιωμάτων ψήφου. Όμως στο εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen, το οποίο εγκρίνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατέχουν τις μισές από τις 20 συνολικά θέσεις στα πλαίσια πρακτικής που ακολουθείται στη Γερμανία για κοινή λήψη αποφάσεων. Στη σπάνια περίπτωση που υπάρχει ισοψηφία στο συμβούλιο αυτό, αναφέρει το Reuters, υπερισχύει η ψήφος του επικεφαλής της Porsche SE, του Χανς Ντίτριχ Πότς.


Latest News

ΗΠΑ: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.