Η πανδημία έχει επιδεινώσει το πρόβλημα της ρύπανσης των θαλασσών με πλαστικά, καθώς έξτρα απόβλητα, συνολικού βάρους περίπου 25.900 τόνων, εκτιμάται ότι ήδη έχουν καταλήξει στους ωκεανούς, σύμφωνα με μία νέα κινεζο-αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Αυτά τα πλαστικά είναι μάσκες, γάντια, χειρουργικές ποδιές, προσωπίδες, φιάλες αντισηπτικών και άλλα προστατευτικά είδη μιας χρήσης, καθώς επίσης πλαστικές συσκευασίες τεστ, η ζήτηση των οποίων έχει αυξηθεί -πέρυσι και φέτος- λόγω του κορωνοϊού. Η μεγάλη πλειονότητα αυτών των αποβλήτων (το 87,4%) προέρχεται από τα νοσοκομεία ανά τον κόσμο, ενώ από μεμονωμένα άτομα προέρχεται μόνο το 7,6% και το υπόλοιπο 5% αφορά τις συσκευασίες των τεστ κορωνοϊού.
Διαβάστε επίσης: Θάλασσες: Τόνοι απορριμμάτων… ψαρεύτηκαν από 8 ελληνικά λιμάνια
Η τεράστια ποσότητα πλαστικών αυτού του είδους που παράγεται και καταναλώνεται έχει αποδειχθεί ότι ξεπερνά τις δυνατότητες των περισσότερων χωρών να τα ανακυκλώσουν και να τα επεξεργαστούν. Εκτιμάται ότι από την αρχή της πανδημίας έως τον Αύγουστο του 2021, 8,4 εκατομμύρια τόνοι έξτρα πλαστικών αποβλήτων είχαν παραχθεί από 193 χώρες.
Οι ερευνητές της Σχολής Ατμοσφαιρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ναντζίνγκ και του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας Scripps του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), προβλέπουν ότι τελικά σε μερικά χρόνια σχεδόν όλα τα πλαστικά που σχετίζονται με την πανδημία θα έχουν καταλήξει στις παραλίες (29%) ή στους βυθούς των θαλασσών (71%).
Το 46% των πλαστικών αποβλήτων της πανδημίας προέρχεται από την Ασία και τις χώρες της με μεγάλο πληθυσμό (Κίνα, Ινδία κ.ά.), το 24% από την Ευρώπη, το 16% από τη Νότια Αμερική, το 8% από την Αφρική και το 5,6% από τη Βόρεια Αμερική. Οι χώρες της Ασίας κάνουν χειρότερη διαχείριση των πλαστικών αποβλήτων της πανδημίας σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Τα απόβλητα, συνήθως, καταλήγουν στις θάλασσες μέσω των μεγάλων ποταμών όπως ο Δούναβης (1.700 τόνοι αποβλήτων), ο Ινδός (4.000 τόνοι) και ο Γιανγκτσέ (3.700 τόνοι). Το 73% των αποβλήτων μεταφέρεται μέσω ασιατικών ποταμών και το 11% μέσω ευρωπαϊκών.
«Η πανδημία Covid-19 έχει οδηγήσει σε μία αυξημένη ζήτηση για πλαστικά μιας χρήσης, εντείνοντας έτσι ένα ήδη εκτός ελέγχου παγκόσμιο πρόβλημα πλαστικών αποβλήτων. Αυτά τα πεταμένα πλαστικά μπορούν να μεταφερθούν σε μεγάλες αποστάσεις στον ωκεανό, να έρθουν σε επαφή με θαλάσσιους οργανισμούς και δυνητικά να τους τραυματίσουν ή να τους οδηγήσουν ακόμη και στον θάνατο», αναφέρουν οι ερευνητές.
Παγκοσμίως, εκτιμάται ότι έως 13 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι πλαστικών κάθε είδους και μεγέθους καταλήγουν στους ωκεανούς κάθε χρόνο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες