Η πανδημία έχει επιδεινώσει το πρόβλημα της ρύπανσης των θαλασσών με πλαστικά, καθώς έξτρα απόβλητα, συνολικού βάρους περίπου 25.900 τόνων, εκτιμάται ότι ήδη έχουν καταλήξει στους ωκεανούς, σύμφωνα με μία νέα κινεζο-αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Αυτά τα πλαστικά είναι μάσκες, γάντια, χειρουργικές ποδιές, προσωπίδες, φιάλες αντισηπτικών και άλλα προστατευτικά είδη μιας χρήσης, καθώς επίσης πλαστικές συσκευασίες τεστ, η ζήτηση των οποίων έχει αυξηθεί -πέρυσι και φέτος- λόγω του κορωνοϊού. Η μεγάλη πλειονότητα αυτών των αποβλήτων (το 87,4%) προέρχεται από τα νοσοκομεία ανά τον κόσμο, ενώ από μεμονωμένα άτομα προέρχεται μόνο το 7,6% και το υπόλοιπο 5% αφορά τις συσκευασίες των τεστ κορωνοϊού.
Διαβάστε επίσης: Θάλασσες: Τόνοι απορριμμάτων… ψαρεύτηκαν από 8 ελληνικά λιμάνια
Η τεράστια ποσότητα πλαστικών αυτού του είδους που παράγεται και καταναλώνεται έχει αποδειχθεί ότι ξεπερνά τις δυνατότητες των περισσότερων χωρών να τα ανακυκλώσουν και να τα επεξεργαστούν. Εκτιμάται ότι από την αρχή της πανδημίας έως τον Αύγουστο του 2021, 8,4 εκατομμύρια τόνοι έξτρα πλαστικών αποβλήτων είχαν παραχθεί από 193 χώρες.
Οι ερευνητές της Σχολής Ατμοσφαιρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ναντζίνγκ και του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας Scripps του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), προβλέπουν ότι τελικά σε μερικά χρόνια σχεδόν όλα τα πλαστικά που σχετίζονται με την πανδημία θα έχουν καταλήξει στις παραλίες (29%) ή στους βυθούς των θαλασσών (71%).
Το 46% των πλαστικών αποβλήτων της πανδημίας προέρχεται από την Ασία και τις χώρες της με μεγάλο πληθυσμό (Κίνα, Ινδία κ.ά.), το 24% από την Ευρώπη, το 16% από τη Νότια Αμερική, το 8% από την Αφρική και το 5,6% από τη Βόρεια Αμερική. Οι χώρες της Ασίας κάνουν χειρότερη διαχείριση των πλαστικών αποβλήτων της πανδημίας σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Τα απόβλητα, συνήθως, καταλήγουν στις θάλασσες μέσω των μεγάλων ποταμών όπως ο Δούναβης (1.700 τόνοι αποβλήτων), ο Ινδός (4.000 τόνοι) και ο Γιανγκτσέ (3.700 τόνοι). Το 73% των αποβλήτων μεταφέρεται μέσω ασιατικών ποταμών και το 11% μέσω ευρωπαϊκών.
«Η πανδημία Covid-19 έχει οδηγήσει σε μία αυξημένη ζήτηση για πλαστικά μιας χρήσης, εντείνοντας έτσι ένα ήδη εκτός ελέγχου παγκόσμιο πρόβλημα πλαστικών αποβλήτων. Αυτά τα πεταμένα πλαστικά μπορούν να μεταφερθούν σε μεγάλες αποστάσεις στον ωκεανό, να έρθουν σε επαφή με θαλάσσιους οργανισμούς και δυνητικά να τους τραυματίσουν ή να τους οδηγήσουν ακόμη και στον θάνατο», αναφέρουν οι ερευνητές.
Παγκοσμίως, εκτιμάται ότι έως 13 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι πλαστικών κάθε είδους και μεγέθους καταλήγουν στους ωκεανούς κάθε χρόνο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος