Στα 84,75 εκατ. ευρώ ορίσθηκε η αποζημίωση στους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής για το έτος 2021.
Το ποσό της αποζημίωσης αντισταθμίζει την πλήρη ή μερική απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς για συγκεκριμένες ομάδες δικαιούχων, όπως ΑμεΑ, άνεργοι, πολύτεκνοι, φοιτητές, άτομα άνω των 65.
Οι οφειλές των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ αποτέλεσαν τα προηγούμενα χρόνια μια από τις μεγαλύτερες τρύπες για τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων, που διογκώθηκε μετά το 2014 καθώς τα υπουργεία σφύριζαν…αδιάφορα, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται οφειλές εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα υπουργεία, βάσει των στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιούχου, ανήλθε σε 120 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, για το 2019, ενώ η σχετική απαίτηση έφτασε περίπου στα 137 εκατ. ευρώ, καταβλήθηκαν περί τα 43 εκατ. ευρώ.
Η έλευση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έγινε το ανάχωμα σε αυτή την πρακτική, καθώς πια οι προσωποποιημένες κάρτες ξεκαθάρισαν το τοπίο, ενώ με νόμο το 2020 διασφαλίστηκε η καταβολή των αναλογούντων κονδυλίων από τα διάφορα υπουργεία (Εργασίας, Παιδείας, Εθνικής Άμυνας κλπ.).
Διαβάστε επίσης: Ληξιπρόθεσμα – «Αγκάθι» οι καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των οφειλών του Δημοσίου
Ειδικότερα, με κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης, καθορίζεται ότι το συνολικό ποσό της αποζημίωσης στα αστικά συγκοινωνιακά μέσα περιοχής αρμοδιότητας του Ομίλου ΟΑΣΑ ανέρχεται, για το 2021, σύμφωνα με το πρακτικό διαβούλευσης, σε 50 εκατ. ευρώ, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ. Όπως προβλέπεται, ποσά που τυχόν έχουν ήδη πληρωθεί για τον ίδιο σκοπό εντός του έτους, μειώνουν αντίστοιχα το συνολικό ποσό της αποζημίωσης.
Το αντίστοιχο ποσό για τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ ανέρχεται, για το έτος 2021, στα 25 εκατ. ευρώ, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στην από 30-04-2001 οικονομική συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού.
Η αποζημίωση για τα δικαιώματα μετακίνησης των δικαιούχων πλήρους ή μερικής απαλλαγής από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς καλύπτεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπολογίζεται δε με βάση τα απολογιστικά στοιχεία χρήσης και μετακίνησης των συγκεκριμένων κατηγοριών δικαιούχων με τις αστικές συγκοινωνίες των ετών 2019 και 2020 στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα.
Οι οφειλές των υπουργείων εν μέσω Covid
Η πανδημία έπληξε ιδιαίτερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς που μέσα στο πρώτο lockdownτου 2020 είδαν την επιβατική κίνηση σχεδόν να ισοπεδώνεται, διατηρώντας ένα μόλις 10% της προ Covid εποχής.
Δεν είναι τυχαίο ότι στις οικονομικές καταστάσεις του ΟΑΣΑ για το 2020 προσδιορίζεται ως η μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία των συγκοινωνιών παγκοσμίως. Δεδομένου δε του κοινωνικού χαρακτήρα των δημόσιων συγκοινωνιών, όφειλαν να διατηρήσουν ένα μεγάλο μέρος του έργου τους, ακόμα και όταν τα λεωφορεία ή οι συρμοί πηγαινοέρχονταν άδεια.
Ως αποτέλεσμα τα έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ μειώθηκαν το 2020 κατά 102 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων να σημειώνουν πτώση κατά 56,7 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στα 48,34 εκατ. ευρώ αντί των 105 εκατ. ευρώ το 2019.
Ωστόσο, εκεί που παρουσιάστηκε αξιοσημείωτη αύξηση για το 2020 ήταν τα έσοδα του ΟΑΣΑ από τα υπουργεία, τα οποία και ανήλθαν σε 54,87 εκατ. ευρώ έναντι 19,6 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώνοντας δηλαδή μία αύξηση 35,21 εκατ. ευρώ.
Latest News
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης
Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Γενικά άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου
Γιατί τα όμορφα μνημεία... όμορφα καίγονται
Το ιστορικό χρηματιστήριο της Δανίας είναι το τελευταίο σε μια σειρά ευρωπαϊκών μνημείων που κάηκαν
Το πόδι μιας «αρκούδας» διασχίζει την Ευρώπη - Ανάλυση του Economist
Στο αμείλικτο ερώτημα «τι θα γίνει εάν χάσει η Ουκρανία» επιχειρεί να απαντήσει ο Economist
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους