Η Nvidia είναι γνωστή για τις προσπάθειές της στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, και στο συνέδριο GTC 2021 το οποίο διοργάνωσε, παρουσίασε τρεις τεχνολογίες για να υποστηρίξει τις μελλοντικές της δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης: Nvidia Drive Hyperion 8, Drive Chauffeur και Drive Concierge.
Συνολικά, οι τεχνολογίες βοηθούν τη Nvidia να εισέλθει βαθύτερα στον χώρο του αυτόνομου αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι τεχνολογίες παρέχουν σε οδηγούς και επιβάτες τον προσωπικό τους βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το αυτοκίνητό τους πηγαίνει… μόνο του στο δρόμο.
Το Drive Hyperion 8 συνδυάζει μια σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνει 12 κάμερες, εννέα ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων και ένα μπροστινό lidar. Η όλη διάταξη θα είναι «αρθρωτή», ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να πάρουν το τμήμα που θέλουν και να αφήσουν αυτό δε θέλουν.
Η Nivida σημειώνει ότι το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο άλλα συστήματα Nvidia Drive Orin σε ένα τσιπ για να προσφέρει ασφάλεια από τυχόν βλάβη, καθώς και τη δυνατότητα για τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το επίπεδο 0, όπου ο οδηγός ελέγχει κάθε πτυχή της οδήγησης, έως το επίπεδο 5 που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κινείται εντελώς μόνο του.
Το Drive Chauffeur της Nvidia, είναι η πλατφόρμα οδήγησης της εταιρείας με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες από το Hyperion 8 και επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται από προορισμό σε προορισμό μόνα τους τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικά περιβάλλοντα. Εκτός από την οδήγηση του οχήματος, το Drive Chauffeur μπορεί να λειτουργήσει ως ένα κορυφαίο σύστημα παρέμβασης έκτακτης ανάγκης για όσους οδηγούς προτιμούν να έχουν αυτοί τον έλεγχο του τιμονιού.
Στη συνέχεια, υπάρχει το Drive Concierge, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης της Nvidia για τα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε το ως ένα Siri υψηλής ισχύος στο αυτοκίνητό σας. Είναι σχεδιασμένο να αναγνωρίζει κάθε επιβάτη και να ανταποκρίνεται σε αυτόν ξεχωριστά. Έτσι, θα χρησιμοποιείτε τη φωνή σας για να ελέγχετε μέρη του αυτοκινήτου σας που προς το παρόν απαιτούν να στρίψετε πόμολα ή να χτυπήσετε τις οθόνες αφής.
Εικονικός παρκαδόρος
Το Concierge λειτουργεί επίσης ως εικονικός παρκαδόρος με τη δυνατότητα να βρίσκει χώρους στάθμευσης και να παρκάρει χωρίς εσάς μέσα. Έτσι, μπορείτε να βγείτε από το αυτοκίνητο στην είσοδο ενός εστιατορίου της επιθυμίας σας και το αυτοκίνητό σας θα φροντίσει μόνο του να βρει… πάρκινγκ. Όταν τελειώσετε με το γεύμα σας, μπορείτε να καλέσετε το αυτοκίνητό σας πίσω και θα έρθει να σας παραλάβει.
Ενώ η πρόοδος της Nvidia στην αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης απέχουν ακόμη χρόνια από το να βγουν στο δρόμο. Υπάρχουν τεράστια εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να πλοηγηθεί με ασφάλεια στις κλιματικές καιρικές συνθήκες, σε τυχαίες ζώνες κατασκευών, σε ελάφια, για παράδειγμα, που μπορεί να εμφανιστούν απρόσμενα στο δρόμο, ακόμη και στην ανάγνωση του δρόμου σε χιόνι και καταιγίδες.
Ακόμη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν ημι-αυτόνομες λειτουργίες έχουν επικριθεί για την υπερβολική προώθηση μέσω μάρκετινγκ των δυνατοτήτων τους. Ειδικότερα, η Tesla έχει δεχθεί πυρά σχετικά με το μάρκετινγκ των λειτουργιών Autopilot και Full Self-Driving, που απαιτούν από τους οδηγούς να προσέχουν το δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ενώ βρίσκονται στο δρόμο.
Τη Δευτέρα, η Washington Post ανέφερε ότι ένα έκτακτο πρόβλημα στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla που έκανε τα αυτοκίνητα να δυσλειτουργούν, καθώς πατούσαν φρένο ενώ οδηγούσαν σε υψηλών ταχυτήτων αυτοκινητόδρομους, αναγκάζοντας έτσι την εταιρεία να προβεί σε ανάκληση οχημάτων.
Το λογισμικό έχει επίσης εμπλακεί σε έρευνες που σχετίζονται με ατυχήματα ενώ οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, οι πρόοδοι που κάνουν η Nvidia και άλλες παρόμοιες εταιρείες, δείχνουν ότι ενώ η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, μάλλον θα είναι στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον.
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ