Η Nvidia είναι γνωστή για τις προσπάθειές της στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων, και στο συνέδριο GTC 2021 το οποίο διοργάνωσε, παρουσίασε τρεις τεχνολογίες για να υποστηρίξει τις μελλοντικές της δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης: Nvidia Drive Hyperion 8, Drive Chauffeur και Drive Concierge.
Συνολικά, οι τεχνολογίες βοηθούν τη Nvidia να εισέλθει βαθύτερα στον χώρο του αυτόνομου αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι τεχνολογίες παρέχουν σε οδηγούς και επιβάτες τον προσωπικό τους βοηθό τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το αυτοκίνητό τους πηγαίνει… μόνο του στο δρόμο.
Το Drive Hyperion 8 συνδυάζει μια σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνει 12 κάμερες, εννέα ραντάρ, 12 αισθητήρες υπερήχων και ένα μπροστινό lidar. Η όλη διάταξη θα είναι «αρθρωτή», ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να πάρουν το τμήμα που θέλουν και να αφήσουν αυτό δε θέλουν.
Η Nivida σημειώνει ότι το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί δύο άλλα συστήματα Nvidia Drive Orin σε ένα τσιπ για να προσφέρει ασφάλεια από τυχόν βλάβη, καθώς και τη δυνατότητα για τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Οι δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από το επίπεδο 0, όπου ο οδηγός ελέγχει κάθε πτυχή της οδήγησης, έως το επίπεδο 5 που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κινείται εντελώς μόνο του.
Το Drive Chauffeur της Nvidia, είναι η πλατφόρμα οδήγησης της εταιρείας με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες από το Hyperion 8 και επιτρέπει στα οχήματα να κινούνται από προορισμό σε προορισμό μόνα τους τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικά περιβάλλοντα. Εκτός από την οδήγηση του οχήματος, το Drive Chauffeur μπορεί να λειτουργήσει ως ένα κορυφαίο σύστημα παρέμβασης έκτακτης ανάγκης για όσους οδηγούς προτιμούν να έχουν αυτοί τον έλεγχο του τιμονιού.
Στη συνέχεια, υπάρχει το Drive Concierge, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης της Nvidia για τα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε το ως ένα Siri υψηλής ισχύος στο αυτοκίνητό σας. Είναι σχεδιασμένο να αναγνωρίζει κάθε επιβάτη και να ανταποκρίνεται σε αυτόν ξεχωριστά. Έτσι, θα χρησιμοποιείτε τη φωνή σας για να ελέγχετε μέρη του αυτοκινήτου σας που προς το παρόν απαιτούν να στρίψετε πόμολα ή να χτυπήσετε τις οθόνες αφής.
Εικονικός παρκαδόρος
Το Concierge λειτουργεί επίσης ως εικονικός παρκαδόρος με τη δυνατότητα να βρίσκει χώρους στάθμευσης και να παρκάρει χωρίς εσάς μέσα. Έτσι, μπορείτε να βγείτε από το αυτοκίνητο στην είσοδο ενός εστιατορίου της επιθυμίας σας και το αυτοκίνητό σας θα φροντίσει μόνο του να βρει… πάρκινγκ. Όταν τελειώσετε με το γεύμα σας, μπορείτε να καλέσετε το αυτοκίνητό σας πίσω και θα έρθει να σας παραλάβει.
Ενώ η πρόοδος της Nvidia στην αυτόνομη οδήγηση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης απέχουν ακόμη χρόνια από το να βγουν στο δρόμο. Υπάρχουν τεράστια εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να πλοηγηθεί με ασφάλεια στις κλιματικές καιρικές συνθήκες, σε τυχαίες ζώνες κατασκευών, σε ελάφια, για παράδειγμα, που μπορεί να εμφανιστούν απρόσμενα στο δρόμο, ακόμη και στην ανάγνωση του δρόμου σε χιόνι και καταιγίδες.
Ακόμη και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν ημι-αυτόνομες λειτουργίες έχουν επικριθεί για την υπερβολική προώθηση μέσω μάρκετινγκ των δυνατοτήτων τους. Ειδικότερα, η Tesla έχει δεχθεί πυρά σχετικά με το μάρκετινγκ των λειτουργιών Autopilot και Full Self-Driving, που απαιτούν από τους οδηγούς να προσέχουν το δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ενώ βρίσκονται στο δρόμο.
Τη Δευτέρα, η Washington Post ανέφερε ότι ένα έκτακτο πρόβλημα στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης της Tesla που έκανε τα αυτοκίνητα να δυσλειτουργούν, καθώς πατούσαν φρένο ενώ οδηγούσαν σε υψηλών ταχυτήτων αυτοκινητόδρομους, αναγκάζοντας έτσι την εταιρεία να προβεί σε ανάκληση οχημάτων.
Το λογισμικό έχει επίσης εμπλακεί σε έρευνες που σχετίζονται με ατυχήματα ενώ οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, οι πρόοδοι που κάνουν η Nvidia και άλλες παρόμοιες εταιρείες, δείχνουν ότι ενώ η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, μάλλον θα είναι στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον.
Latest News
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας
Έρευνα: Βελτιώθηκε την τελευταία 20ετία η ποιότητα του αέρα στην Ευρώπη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί όμως ότι το 98% των Ευρωπαίων ζει σε περιοχές με επικίνδυνα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων ΡΜ2,5
Νέα στρατηγική προσαρμογής της ΕΕ στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης
Η στρατηγική της ΕΕ έχει στόχο να ενισχύσει την ικανότητα του μπλοκ να προσαρμόζεται στην κλιματική κρίση