Έντονο προβληματισμό προκαλεί η άρνηση των βασικότερων παικτών της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να υποστηρίξουν τη δέσμευση να πωλούν αυτοκίνητα και φορτηγά με μηδενικές εκπομπές έως το 2040 .
Η σύνοδος κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα στη Γλασκόβη COP26, ήθελε από τις κυβερνήσεις, τους κατασκευαστές και τους επενδυτές να υποσχεθούν «να εργαστούν ώστε όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών να έχουν μηδενικές εκπομπές παγκοσμίως έως το 2040 και το αργότερο έως το 2035 στις κορυφαίες αγορές» σύμφωνα με ένα προσχέδιο του τελικού ανακοινωθέντος, που αποκαλύπτει το CNN Business.
Η μη δεσμευτική πρόταση προωθήθηκε από τους διοργανωτές της συνόδου ως κεντρική στις προσπάθειες διατήρησης των εκπομπών άνθρακα σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού του 2015, η οποία επιδιώκει να περιορίσει την άνοδο των παγκόσμιων θερμοκρασιών σε 1,5 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα.
Ωστόσο, η Toyota και η Volkswagen, οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο σε πωλήσεις οχημάτων, η BMW, η Nissan και άλλοι κατασκευαστές αρνήθηκαν όλοι να υπογράψουν τη δήλωση.
Ακτιβιστές για το κλίμα δήλωσαν επίσης, ότι η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο, αρνούνταν να υπογράψουν τη δέσμευση. Η Γερμανία, η έδρα της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, δεν ήταν επίσης έτοιμη να την υποστηρίξει, σύμφωνα με πηγή της γερμανικής κυβέρνησης.
«Αυτό που προκαλεί σοβαρή ανησυχία σήμερα είναι ότι μεγάλες οικονομίες όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα, η Ιαπωνία και κατασκευαστές όπως η VW, η Toyota και η Hyundai δεν μπόρεσαν καν να υπογράψουν μια δήλωση για τα ηλεκτρικά οχήματα που υπόσχεται λιγότερα από αυτά που πραγματικά απαιτούνται για τη διατήρηση της κλιματικής ασφάλειας», ανέφερε ο Μάρτιν Κάιζερ, εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace Γερμανίας.
Latest News
ING: Πόσο εκτεθειμένη είναι στο κακό σενάριο η παγκόσμια οικονομία
Το γεωπολιτικό ρίσκο, οι θαλάσσιες οδοί, οι ροές του πετρελαίου και το LNG
Το... ρωσικό αμάρτημα της UniCredit - Η ΕΚΤ απειλεί με κυρώσεις τον ιταλικό κολοσσό
Η ΕΚΤ ενισχύει την πίεση στις τράπεζες να διακόψουν τις ρωσικές συναλλαγές
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια
Σε εγρήγορση βρίσκονται οι κεντρικές τράπεζες μετά το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Ώρα διαδοχής - Ο Armani τα έβαλε με Gucci και Louis Vuitton
Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani - Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα
Γιατί τα Στενά του Ορμούζ είναι κομβικής σημασίας για την παγκόσμια οικονομία
Το Ιράν χρησιμοποιεί την παρενόχληση πλοίων στον Κόλπο εδώ και δεκαετίες για να καταγράψει τη δυσαρέσκειά του για τις κυρώσεις εναντίον του ή ως μοχλό πίεσης σε διαμάχες.
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας