Δύο κρατικές εταιρείες της Κίνας φέρονται να πήραν τον έλεγχο μιας ιταλικής εταιρείας, κατασκευάστριας στρατιωτικών drone, το 2018, μέσω μιας offshore, εν αγνοία των ιταλικών και ευρωπαϊκών αρχών, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal.

Η offshore, που ονομάζεται “Mars (HK) Information Technology”, αγόρασε το 75% των μετοχών της ιταλικής εταιρείας Alpi Aviation για 4 εκατομμύρια ευρώ, επενδύοντας ακόμη 1,5 εκατομμύριο ευρώ στην Alpi, ένα ποσό που, σύμφωνα με την ιταλική αστυνομία, εθεωρείτο υπερβολικά υψηλό. Η Mars, στη συνέχεια, ξεκίνησε τη διαδικασία της μεταφοράς του τεχνολογικού εξοπλισμού αλλά και των πατεντών της Alpi, σε μια νέα μονάδα παραγωγής στην Κίνα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ.

Από την πλευρά τους, οι ιταλικές αρχές ερευνούν την εν λόγω συμφωνία, συμπεριλαμβανομένου του εάν η Alpi θα έπρεπε να έχει ενημερώσει την ιταλική κυβέρνηση για την πώληση του μεριδίου αλλά και σχετικά με το κατά πόσο, η ιταλική εταιρεία, είχε μεταφέρει τεχνολογικό εξοπλισμό και είχε αρχίσει την παραγωγή στην Κίνα.

Η ιταλική αστυνομία, συμπέρανε ότι η Mars, ήταν μια «εταιρεία-κέλυφος», που συνδέεται με δύο κρατικά ελεγχόμενες κινεζικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την WSJ, η offshore, που είχε εγγραφεί στο Χονγκ Κονγκ μόλις δύο μήνες πριν τη σύναψη της συμφωνίας, φαίνεται να ανήκει China Railway Rolling Stock Corp ή CRRC -μια μεγάλη κρατική κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων- και σε έναν επενδυτικό όμιλο που ελέγχεται από την τοπική διοίκηση της πόλης Wuxi, όπως έδειξε η έρευνα της αστυνομίας.

Σημειωτέον πώς η Wuxi είναι μια πόλη κοντά στη Σαγκάη, με σχετικό δημοσίευμα του Reuters, τον Σεπτέμβριο να αναγνωρίζει τον επενδυτικό όμιλο ως “China Corporate United Investment Holding” και να επισημαίνει πώς, η Alpi προμήθευε τα drones που χρησιμοποιούσε η ιταλική πολεμική αεροπορία στο Αφγανιστάν.

Πάντως, η Wall Street Journal, παραθέτει μια δήλωση της Alpi, στην οποία, η εταιρεία, αρνείται πώς παραβίασε τη νομοθεσία, αναφορικά με την μεταφορά στρατηγικών πληροφοριών και τεχνολογίας εκτός των ιταλικών συνόρων, αναφέροντας επίσης πώς, η πώληση των μετοχών της, χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και πραγματοποιήθηκε σε πραγματική αξία (και όχι υπερκοστολογημένη).

Τέλος, σημειώνεται ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες, είναι γενικώς υποχρεωμένες να αναφέρουν περιπτώσεις εξαγοράς από κρατικές αρχές, ειδικά όταν τέτοιου είδους συμφωνίες, αφορούν ζητήματα ασφάλειας, ενώ, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της WSJ, η ιταλική κυβέρνηση, έχει το δικαίωμα να ασκήσει βέτο, αναφορικά με εξαγορές που πραγματοποιούνται από αγοραστές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορούν «στρατηγικούς» τομείς, όπως η άμυνα και οι τηλεπικοινωνίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ολλανδία: Το αεροδρόμιο του Αμστερνταμ περιορίζει τους ταξιδιώτες έως αρχές του 2023
Διεθνή |

Ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια βάζει... φρένο στους ταξιδιώτες

«Το Schiphol έκανε αυτή την επιλογή για να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια αξιόπιστη ταξιδιωτική εμπειρία και σταθερότητα για τις αεροπορικές εταιρείες», τονίζουν οι αρχές του αεροδρομίου