
Στην τελική ευθεία για την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η αξιοποίηση της έκτασης των 1.450 στρ. που ανήκει στον ΟΣΕ θα ολοκληρώσει τον επενδυτικό χάρτη που θα οδηγήσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου εμπορευματικού hubτης χώρας, βάζοντας επιτέλους τις βάσεις για να εξελιχθεί πραγματικά η Ελλάδα σε κόμβο logisticsγια τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει άμεσα στον αέρα, ώστε η εκδήλωση ενδιαφέροντος να λάβει χώρα στις αρχές του 2022. Η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι 30 χρόνια και η συνολική αξία του έργου εκτιμάται σε 561,7 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά δε στις δεσμευτικές επενδύσεις, το ύψος τους δεν καθορίζεται στα σχέδια των τευχών του διαγωνισμού.
Προκειμένου να μην έχει και αυτή η διαγωνιστική διαδικασία την τύχη της προηγούμενης, η οποία «έκλεισε» χωρίς την εκδήλωση ενδιαφέροντος, παρά το αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον που διαφαινόταν, το αρμόδιο υπουργείο προχώρησε σε διαβούλευση με την αγορά, η οποία ολοκληρώθηκε στις 24/2/2021. Στόχος αυτή τη φορά είναι η διαδικασία να αποδειχθεί ελκυστική για την πραγματοποίηση της επένδυσης, ενώ παράλληλα θα είναι βεβαίως συμβατή και θα ικανοποιεί την επιχειρηματική́ στρατηγική́ του κυρίου του έργου, που είναι ο ΟΣΕ.
Υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Κομισιόν
Το ακίνητο του ΟΣΕ που έχει γίνει ακόμα και σημείο αναφοράς των Θεσμών στα διάφορα reportsγια την πορεία της ελληνικής οικονομίας, μαζί με την όμορη έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται εδώ και χρόνια στο μικροσκόπιο της Ευρώπης. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Θριασίου ΙΙ ξεκίνησε υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Κομισιόν, λίγες μόλις ημέρες προτού εκπνεύσει το ορόσημο (31.3.19) που είχε ορισθεί για την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου να μην εκκινήσουν οι διαδικασίες επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων. Ακόμα δηλαδή και η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία ξεκίνησε στο «και 5».
Παρά την αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα σχήματα, εκ των οποίων παρέμειναν στην κούρσα τα τρία (Pearl, Goldair, Damco), καθώς η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed είχε αποκλειστεί, τελικά ο διαγωνισμός παρήλθε άγονος. Ο πρώτης διαγωνισμός έριξε αυλαία τον Ιανουάριο του 2020.
Η δυστοκία της ολοκλήρωσης της παραχώρησης του διπλανού ακινήτου, που είναι γνωστό ως Θριάσιο Ι, η οποία φαίνεται πως ξεπερνιέται πια σήμερα δυόμιση χρόνια μετά, συμπαρέσυρε και τη διαδικασία για το Θριάσιο ΙΙ. Η μοίρα εξάλλου των δύο εμπορευματικών κέντρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, καθώς λειτουργούν συμπληρωματικά, προκειμένου να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο logistics park της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μια ανάσα από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στον Πειραιά.
Σημειώνεται ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή στο Θριάσιο Ι αποτελούσε όρο για τη χρηματοδότηση με περίπου 180 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν υλοποιηθεί στην έκταση του ΕΣΣΣΔΙ του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.
Μέρος εκείνου του πρώτου διαγωνισμού ήταν ένα πακέτο συμπληρωματικών επενδύσεων, ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, για την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων που έχουν ήδη κατασκευαστεί, με την υλοποίηση χώρων εναπόθεσης φορτίων, χώρων τελωνείου και γραφείων, επιπλέον αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την προμήθεια γερανογεφυρών.
Υπενθυμίζεται ότι με νομοθετική ρύθμιση το 2018 προβλέφθηκε ότι η αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση του ΕΣΣΣΔΙ και του ακινήτου ιδιοκτησίας του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, εμβαδού 1.758.240 τ.μ. πλέον ή έλαττον, καθώς και όλων των κτισμάτων και εγκαταστάσεων που βρίσκονται επί αυτού, ανήκει στην ΟΣΕ, ο οποίος και μπορεί να ενεργεί κάθε πράξη διαχείρισης και διάθεσης για δικό του λογαριασμό και στο όνομά του, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού