
Ανήκουν στην κατηγορία των αποκαλούμενων billionaires (πλούσιων) και διακρίνονται για τις πολλές και μεγάλες επενδύσεις στη στεριά. Ωστόσο, κατά περιόδους, ορισμένοι εξ αυτών στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στη θάλασσα, επενδύοντας σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Τις τελευταίες ημέρες καταγράφηκαν τέτοιες κινήσεις, με ηχηρά ονόματα διεθνών επενδυτών, όπως ο καναδός δισεκατομμυριούχος Πρεμ Γουάτσα και ο Ελληνας Τέλης Μυστακίδης, να τοποθετούνται στους κλάδους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου αλλά και των δεξαμενόπλοιων.
Όπως έγινε γνωστό, ο Πρεμ Γουάτσα κατέχει πλέον μετοχές της πλοιοκτήτριας δεξαμενόπλοιων International Seaways, αξίας περίπου 10 εκατ. δολ., οι οποίες αντιστοιχούν συνολικά στο 1,1% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της Αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο ασφαλιστικός όμιλος Fairfax Financial Holdings που ελέγχει ο Γουάτσα έχει αποκτήσει 572.954 μετοχές της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής εταιρείας.
Η Fairfax, βέβαια, είναι παλαιός γνώριμος της ναυτιλίας καθώς τον Νοέμβριο του 2019 επένδυσε στην ινδική ναυτιλιακή εταιρεία Seven Islands Shipping Limited περί τα 72,1 εκατ. δολάρια, αποκτώντας ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό. Επιπλέον φέρεται να ελέγχει σημαντικό ποσοστό στον όμιλο Atlas, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή Seaspan που δραστηριοποιείται στα containerships.
Την ίδια στιγμή, ο Έλληνας Τέλης Μυστακίδης απέκτησε πρόσφατα μετοχές στη Union Maritime, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή από τα δεξαμενόπλοια αποφάσισε να επεκταθεί και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη άνοδο των ναύλων.
Ο πρώην επικεφαλής του τμήματος εμπορίας χαλκού στον κολοσσό εμπορευμάτων Glencore περιλαμβάνεται στη λίστα δισεκατομμυριούχων του «Forbes», με περιουσία 2,7 δισ. δολ.
Πριν από μερικούς μήνες, σε ναυτιλιακή εταιρεία τοποθετήθηκε και ο δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος, ο οποίος διέθεσε στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2021 περίπου 800.000 δολάρια για αγορά μετοχών της Eagle Bulk, ενώ νωρίτερα το Soros Fund Management διέθεσε 39,3 εκατ. δολάρια για το 2,75% των μη εξασφαλισμένων μετατρέψιμων ομολόγων της Golar LNG, που λήγουν το 2022.
Σε παρόμοια ρότα και ο Μάικλ Μπέρι, γνωστός από το «Μεγάλο Σορτάρισμα», ο οποίος μέσα στο 2021 έκανε επιλεκτικές τοποθετήσεις σε μετοχές της Scorpio Tankers (περίπου 600.000 μετοχές) και της εταιρείας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Golden Ocean Group (700.000 μετοχές).
Επιπλέον, παρουσία στη Stealthgas του Χάρη Βαφειά διαθέτει ο Μάικλ Ντελ, ιδρυτής της γνωστής εταιρείας κομπιούτερ Dell. Μέσω του fund MSD Partners, ο Ντελ ελέγχει ποσοστό λίγο κάτω από το 10% στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του έλληνα εφοπλιστή με πλοία μεταφοράς υγραερίου και δεξαμενόπλοια.
Οι πρόσφατες τοποθετήσεις των δισεκατομμυριούχων σε ναυτιλιακές μετοχές συνδέονται με τις προσδοκίες που τρέφουν οι επενδυτές για τους διάφορους ναυτιλιακούς κλάδους. Έτσι, στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι, παρά την πρόσφατη μεγάλη άνοδο και την πτώση, στη συνέχεια οι προοπτικές είναι θετικές καθώς αναμένεται νέο κύμα επενδύσεων σε υποδομές από πολλές χώρες, γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε πρώτες ύλες, όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα.
Όσον αφορά τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ο οποίος χαρακτηρίζεται στην παρούσα περίοδο από μια υποτονικότητα και στασιμότητα, εκτιμάται ότι η εικόνα του στο άμεσο μέλλον θα βελτιωθεί σημαντικά όσο θα υποχωρεί η πανδημία και θα επανέρχεται η κανονικότητα στις οικονομίες και μια ισχυρή ανάπτυξη. Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων θα είναι μαζί με αυτόν των ferries από τους τελευταίους που θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τους αναλυτές.


Latest News

Η αξία της αξιοποίησης δεδομένων των πλοίων σε πραγματικό χρόνο
Η μόνη αποτελεσματική μέθοδος για τις ικανές ομάδες των επαγγελματιών

Θεσσαλονίκη: Αποκολλήθηκε δεξαμενόπλοιο - Είχε προσαράξει σε αβαθή
Δεν διαπιστώθηκε μέχρι στιγμής ρήγμα στο πλοίο και θαλάσσια ρύπανση

Kαθιερώθηκε Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός καθιέρωσε και γιόρτασε για πρώτη φορά ημέρα αφιερωμένη στον ρόλο της γυναίκας στη ναυτιλία

Ελλειψη αξιωματικών μηχανής και γέφυρας στα πλοία
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά και η WIMA, απευθύνουν έκκληση στους νέους

Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων το κτίριο ΣΙΛΟ στο λιμάνι του Πειραιά
Το κτίριο του ΣΙΛΟ και οι όμοροι χώροι του παραχωρήθηκαν από τον ΟΛΠ στο υπουργείο Πολιτισμού

Αυξήθηκε ύστερα από επτά χρόνια η τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας
Κατά 5,6% αυξήθηκε η τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη διάρκεια του 2021

Αγγελική Φράγκου: Ρευστή η κατάσταση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Navios για το πρώτο τρίμηνο - Τι δήλωσε η Αγγελική Φράγκου

Στην κορυφή του κόσμου η ελληνόκτητη ναυτιλία
Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα, κατέχοντας το 21% του παγκόσμιου στόλου - Η ετήσια έκθεση της ΕΕΕ

Αυξήθηκε 0,1% η δύναμη του εμπορικού στόλου
Ο ελληνικός στόλος αριθμεί 1.838 πλοία - Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Νέα παραγγελία από την Euroseas
Μία νέα παραγγελία στα κορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard Co τοποθέτησε η Euroseas του Αριστείδη Πίττα