Ανήκουν στην κατηγορία των αποκαλούμενων billionaires (πλούσιων) και διακρίνονται για τις πολλές και μεγάλες επενδύσεις στη στεριά. Ωστόσο, κατά περιόδους, ορισμένοι εξ αυτών στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στη θάλασσα, επενδύοντας σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Τις τελευταίες ημέρες καταγράφηκαν τέτοιες κινήσεις, με ηχηρά ονόματα διεθνών επενδυτών, όπως ο καναδός δισεκατομμυριούχος Πρεμ Γουάτσα και ο Ελληνας Τέλης Μυστακίδης, να τοποθετούνται στους κλάδους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου αλλά και των δεξαμενόπλοιων.
Όπως έγινε γνωστό, ο Πρεμ Γουάτσα κατέχει πλέον μετοχές της πλοιοκτήτριας δεξαμενόπλοιων International Seaways, αξίας περίπου 10 εκατ. δολ., οι οποίες αντιστοιχούν συνολικά στο 1,1% του μετοχικού της κεφαλαίου. Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της Αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο ασφαλιστικός όμιλος Fairfax Financial Holdings που ελέγχει ο Γουάτσα έχει αποκτήσει 572.954 μετοχές της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής εταιρείας.
Η Fairfax, βέβαια, είναι παλαιός γνώριμος της ναυτιλίας καθώς τον Νοέμβριο του 2019 επένδυσε στην ινδική ναυτιλιακή εταιρεία Seven Islands Shipping Limited περί τα 72,1 εκατ. δολάρια, αποκτώντας ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό. Επιπλέον φέρεται να ελέγχει σημαντικό ποσοστό στον όμιλο Atlas, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή Seaspan που δραστηριοποιείται στα containerships.
Την ίδια στιγμή, ο Έλληνας Τέλης Μυστακίδης απέκτησε πρόσφατα μετοχές στη Union Maritime, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή από τα δεξαμενόπλοια αποφάσισε να επεκταθεί και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου προκειμένου να εκμεταλλευθεί τη μεγάλη άνοδο των ναύλων.
Ο πρώην επικεφαλής του τμήματος εμπορίας χαλκού στον κολοσσό εμπορευμάτων Glencore περιλαμβάνεται στη λίστα δισεκατομμυριούχων του «Forbes», με περιουσία 2,7 δισ. δολ.
Πριν από μερικούς μήνες, σε ναυτιλιακή εταιρεία τοποθετήθηκε και ο δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος, ο οποίος διέθεσε στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2021 περίπου 800.000 δολάρια για αγορά μετοχών της Eagle Bulk, ενώ νωρίτερα το Soros Fund Management διέθεσε 39,3 εκατ. δολάρια για το 2,75% των μη εξασφαλισμένων μετατρέψιμων ομολόγων της Golar LNG, που λήγουν το 2022.
Σε παρόμοια ρότα και ο Μάικλ Μπέρι, γνωστός από το «Μεγάλο Σορτάρισμα», ο οποίος μέσα στο 2021 έκανε επιλεκτικές τοποθετήσεις σε μετοχές της Scorpio Tankers (περίπου 600.000 μετοχές) και της εταιρείας μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου Golden Ocean Group (700.000 μετοχές).
Επιπλέον, παρουσία στη Stealthgas του Χάρη Βαφειά διαθέτει ο Μάικλ Ντελ, ιδρυτής της γνωστής εταιρείας κομπιούτερ Dell. Μέσω του fund MSD Partners, ο Ντελ ελέγχει ποσοστό λίγο κάτω από το 10% στην εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία του έλληνα εφοπλιστή με πλοία μεταφοράς υγραερίου και δεξαμενόπλοια.
Οι πρόσφατες τοποθετήσεις των δισεκατομμυριούχων σε ναυτιλιακές μετοχές συνδέονται με τις προσδοκίες που τρέφουν οι επενδυτές για τους διάφορους ναυτιλιακούς κλάδους. Έτσι, στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι, παρά την πρόσφατη μεγάλη άνοδο και την πτώση, στη συνέχεια οι προοπτικές είναι θετικές καθώς αναμένεται νέο κύμα επενδύσεων σε υποδομές από πολλές χώρες, γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε πρώτες ύλες, όπως είναι το σιδηρομετάλλευμα.
Όσον αφορά τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, ο οποίος χαρακτηρίζεται στην παρούσα περίοδο από μια υποτονικότητα και στασιμότητα, εκτιμάται ότι η εικόνα του στο άμεσο μέλλον θα βελτιωθεί σημαντικά όσο θα υποχωρεί η πανδημία και θα επανέρχεται η κανονικότητα στις οικονομίες και μια ισχυρή ανάπτυξη. Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων θα είναι μαζί με αυτόν των ferries από τους τελευταίους που θα επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda