Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ιλον Μασκ, έχει ιστορικό στο να εκφράζει ισχυρές απόψεις σχετικά με το υδρογόνο και τις κυψέλες υδρογόνου. Πριν από μερικά χρόνια, όταν το θέμα προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με δημοσιογράφους στο Automotive News World Congress, ο δισεκατομμυριούχος και μεγιστάνας των ηλεκτρικών οχημάτων περιέγραψε τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως «εξαιρετικά ανόητες».
«Είναι πολύ δύσκολο… να φτιάξεις υδρογόνο, να το αποθηκεύσεις και να το χρησιμοποιήσεις σε ένα αυτοκίνητο», είχε δηλώσει ο Ιλον Μασκ. «Η κυψέλη υδρογόνου στην καλύτερη περίπτωση δεν κερδίζει έναντι των σημερινών μπαταριών, οπότε, προφανώς… δεν έχει νόημα», είχε προσθέσει αργότερα.
«Αυτό θα γίνει φανερό τα επόμενα χρόνια. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε αυτή τη συζήτηση, ….θα είναι εξαιρετικά προφανές όσο περνάει ο καιρός, δεν ξέρω τι άλλο να πω».
Στο διάστημα από αυτές τις παρατηρήσεις, οι απόψεις του Μασκ δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολύ, αν όχι καθόλου. Τον Ιούνιο του 2020 έγραψε στο Twitter «κυψέλες καυσίμου = ο ανόητος πουλάει», προσθέτοντας τον Ιούλιο του ίδιου έτους: «Οι πωλήσεις του ανόητου του υδρογόνου δεν έχουν νόημα».
Η τεχνολογία
Σε τι στηρίζεται η τεχνολογία για την οποία ο Μασκ φαίνεται τόσο δύσπιστος;
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ περιγράφει τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου – τα οποία είναι επίσης γνωστά ως ηλεκτρικά οχήματα κυψελών υδρογόνου – ως «παρόμοια με τα ηλεκτρικά οχήματα … στο ότι χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρικό κινητήρα αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για την κίνηση των τροχών».
Η βασική διαφορά είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μπαταρίες που πρέπει να φορτιστούν συνδέοντας το όχημα σε ένα σημείο φόρτισης. Τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν αέριο υδρογόνο και, σύμφωνα με την EPA, «παράγουν την ηλεκτρική τους ενέργεια επί του οχήματος».
Με απλά λόγια, με τις κυψέλες υδρογόνου, το αέριο υδρογόνο, από μια δεξαμενή αναμιγνύεται με οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια.
Ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών υδρογόνου εκπέμπει «μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα», δηλώνει το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ.
Μια σειρά από απόψεις
Ο Μασκ δεν είναι ο μόνος που δεν πείθεται με τη χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα.
Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο Χέρμπερτ Ντις, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen Group, μίλησε για το θέμα.
«Είναι καιρός οι πολιτικοί να αποδεχθούν την επιστήμη», έγραψε στο Twitter. «Το πράσινο υδρογόνο χρειάζεται για τον χάλυβα, τα χημικά, τα αεροσκάφη… και δεν πρέπει να καταλήγει στα αυτοκίνητα. Πολύ ακριβό, αναποτελεσματικό, αργό και δύσκολο στην κυκλοφορία και τη μεταφορά. Μετά από όλα: κανένα υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο στον ορίζοντα.»
Οι Μασκ και Ντις είναι δύο πρόσωπα υψηλού προφίλ στο τιμόνι μεγάλων εταιρειών με τεράστια επιρροή και εμβέλεια. Αυτό που λένε έχει βάρος. Φαίνεται, ωστόσο, ότι τις απόψεις τους δεν τις συμμερίζονται όλοι στον τομέα των αυτοκινήτων.
Μέχρι σήμερα, εταιρείες όπως η Toyota και η Hyundai έχουν παράγει οχήματα κυψελών υδρογόνου, ενώ μικρότεροι κατασκευαστές όπως η Riversimple εργάζονται επίσης σε αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο.
Οι δοκιμές της BMW
Τον Ιούνιο, η BMW Group ανακοίνωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν σύστημα μετάδοσης με κυψέλες υδρογόνου, με την εταιρεία να περιγράφει την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου ως «μακροπρόθεσμη δυνατότητα να συμπληρώσει κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες».
Μολονότι αυτά τα προϊόντα προφανώς δεν αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή – η Riversimple δεν θα πουλάει πραγματικά τα αυτοκίνητά της, αλλά θα τα προσφέρει με συνδρομητική υπηρεσία – ότι ένας αριθμός εταιρειών εργάζεται πάνω στις κυψέλες υδρογόνου, δείχνει ότι κάποιοι βλέπουν δυνατότητες στην τεχνολογία.
«Τα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου σίγουρα θα παίξουν ρόλο στην απαλλαγή από μεταφορές με ορυκτά καύσιμα», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος της Toyota.
Η Toyota έβλεπε το υδρογόνο «ως εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, από τη θέρμανση και τον φωτισμό μέχρι τις μεταφορές, τις αστικές συγκοινωνίες και τη βαριά βιομηχανία», σημείωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
«Το εύρος των εφαρμογών υδρογόνου θα αυξηθεί, επιτρέποντας φθηνότερη, πιο αποτελεσματική παροχή ρεύματος και θα βλέπουμε όλο και περισσότερο αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα και φορτηγά να τροφοδοτούνται με υδρογόνο», πρόσθεσε.
Πηγή CNBC
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»