
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι διαδικασίες τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς, που εφόσον κλείσουν ορισμένες τελευταίες, αλλά σημαντικές εκκρεμότητες, το κουμπί μπορεί να πατηθεί ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Σε κάθε περίπτωση δε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, βάσει και του ADPτου Ταμείου. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πέρα από την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι οι λεγόμενες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες, κλείνουν το περιεχόμενο της νέας παραχώρησης, με ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο τραπέζι να είναι και το πάντρεμα με κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή νέες επεκτάσεις. Πρόκειται για μια από τις τελικές αποφάσεις, που αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του έτους και δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει σε ανώτατο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα περιορίσει μοιραία τον κύκλο των πιθανών ενδιαφερόμενων.
Σύμφωνα πάντως με πηγές κοντά στην υπόθεση, που καθίσταται μάλιστα πιεστική, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024, ενώ ήδη το λεκανοπέδιο ασφυκτικά λόγω κυκλοφοριακού, φαίνεται το σενάριο αυτό να μην προκρίνεται. Επί του παρόντος, τουλάχιστον, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται πιο κοντά στην αγκαλιά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζεται ήδη ώστε στις αρχές του 2022 να βγάλει στον αέρα την επέκταση της λεωφόρου Κύμης προς ΠΑΘΕ, ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Χωρίς απόδοση επί των κερδών
Αυτό που έχει, εντωμεταξύ, κλειδώσει για τον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει την απόδοση επί των κερδών, δηλαδή το λεγόμενο IRR. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παράχωρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων. Υπάρχει δε και η σκέψη, ενίσχυσης του αντικειμένου της σύμβασης με τη βαριά συντήρηση του άξονα ή με την επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα από τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ. ευρώ.


Latest News

Lamda Development: Εξαγόρασε το υπόλοιπο 31,7% της Lamda Malls
Έναντι τιμήματος 109 εκατ. ευρώ σε μετρητά

Βροχή τροπολογιών για ξενοδοχεία, ύψη κτιρίων στο Ελληνικό και Διπλή Ανάπλαση
Δίνονται επιπλέον μέτρα στους ουρανοξύστες στο Ελληνικό, άδεια λειτουργίας χωρίς περιβαλλοντικούς όρους για ξενοδοχεία και παράταση στην άδεια κατεδάφισης του Γηπέδου στη Λεωφόρο

Μέχρι τέλος του χρόνου η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό
Τι είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης

Διπλή Ανάπλαση: Επεσαν οι υπογραφές για Βοτανικό και Λεωφόρο Αλεξάνδρας
Με την ολοκλήρωση των έργων, ο Παναθηναϊκός θα αποκτήσει το νέο του ποδοσφαιρικό «σπίτι» στον Βοτανικό και οι Αθηναίοι δύο πολύτιμους και μεγάλης έκτασης ελεύθερους χώρους πρασίνου

Ευρωζώνη: Aυξήθηκε κατά 3,3% η παραγωγή στις κατασκευές τον Μάρτιο
Οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στην παραγωγή στις κατασκευές παρατηρήθηκαν στην Πολωνία, τη Σλοβενία και την Ουγγαρία

Αμβρακία Οδός: Αντίστροφη μέτρηση για την παράκαμψη Αμφιλοχίας
Δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή από το εργοτάξιο

Τροχοδρομεί το σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ
Ξεκινά η κούρσα του τεχνικού συμβούλου για το σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ

Άσκηση ισορροπίας μεταξύ ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα τέλη υποδομής
Οι κρίσιμες αποφάσεις της ΡΑΣ και ο ρόλος της συντήρησης του δικτύου που θα ξεκινήσει από τη Βόρεια Ελλάδα

Οι δύο κινήσεις που θα λύσουν το κυκλοφοριακό
Το πρόγραμμα ύψους 13 δισ. ευρώ του υπουργείου Υποδομών

ΓΕΚ Τέρνα: Στο 5,01% η Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Ψήφος επενδυτικής εμπιστοσύνης