Στην τελική ευθεία βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη του διαγωνισμού της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οι διαδικασίες τρέχουν με τέτοιους ρυθμούς, που εφόσον κλείσουν ορισμένες τελευταίες, αλλά σημαντικές εκκρεμότητες, το κουμπί μπορεί να πατηθεί ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Σε κάθε περίπτωση δε μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, βάσει και του ADPτου Ταμείου. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πέρα από την ολοκλήρωση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, είναι οι λεγόμενες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.

Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με πληροφορίες, κλείνουν το περιεχόμενο της νέας παραχώρησης, με ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο τραπέζι να είναι και το πάντρεμα με κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή νέες επεκτάσεις. Πρόκειται για μια από τις τελικές αποφάσεις, που αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του έτους και δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει σε ανώτατο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, μια τέτοια απόφαση θα περιορίσει μοιραία τον κύκλο των πιθανών ενδιαφερόμενων.

Σύμφωνα πάντως με πηγές κοντά στην υπόθεση, που καθίσταται μάλιστα πιεστική, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024, ενώ ήδη το λεκανοπέδιο ασφυκτικά λόγω κυκλοφοριακού, φαίνεται το σενάριο αυτό να μην προκρίνεται. Επί του παρόντος, τουλάχιστον, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται πιο κοντά στην αγκαλιά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ετοιμάζεται ήδη ώστε στις αρχές του 2022 να βγάλει στον αέρα την επέκταση της λεωφόρου Κύμης προς ΠΑΘΕ, ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Χωρίς απόδοση επί των κερδών

Αυτό που έχει, εντωμεταξύ, κλειδώσει για τον νέο διαγωνισμό είναι πως δεν θα περιέχει την απόδοση επί των κερδών, δηλαδή το λεγόμενο IRR. Ο νέος διαγωνισμός θα ακολουθεί το μοντέλο των άλλων συμβάσεων παράχωρησης με την απόδοση να υπολογίζεται βάσει των εσόδων. Υπάρχει δε και η σκέψη, ενίσχυσης του αντικειμένου της σύμβασης με τη βαριά συντήρηση του άξονα ή με την επέκταση κατά μία λωρίδα στο τμήμα Μεταμόρφωση-Κηφισιά, προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία.

Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα από τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές