Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να ξεκινήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την Αττική Οδό, σύμφωνα με το πρόσφατα αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (ADP). Πρόκειται μάλιστα για το πρώτο ADPτου Ταμείου που δεν περιλαμβάνει το Ελληνικό, μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσα στο καλοκαίρι. Στον αντίποδα, το τοπίο για την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραμένει θολό, όσο οι μηχανές των αερομεταφορών ξαναζεσταίνονται πολύ αργά μετά το χτύπημα της πανδημίας.
Επί του παρόντος, ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό, η υφιστάμενη παραχώρηση της οποίας λήγει το 2024, βρίσκεται σε φάση προετοιμασίας, χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί αν θα περιλαμβάνει και νέο κατασκευαστικό αντικείμενο. Σύμφωνα με το νέο ADP, οι αποφάσεις για την περίμετρο του διαγωνισμού αναμένονται ως το τέλος του έτους.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ένα πολύτιμο asset, καθώς μόνο το 2020, η Αττική Οδός διένειμε μέρισμα 82,6 εκατ. ευρώ για το 2019, εκ των οποίων προμέρισμα 30 εκατ. του 2020. Αντίστοιχα, κατά τη χρήση του 2019 είχαν διανεμηθεί 100,3 εκατ. ευρώ, που αφορούσαν το μέρισμα του 2018, ύψους 60,3 εκατ. ευρώ, και το προμέρισμα του 2019, ύψους 40 εκατ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ΔΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, είχε προβλέψει ότι το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της παραχώρησης θα σπάσει όλα τα ρεκόρ των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είχε διστάσει, μάλιστα, να εκτιμήσει ότι θα πάρει τα σκήπτρα τη μεγάλη προσφορά που πέτυχε η ΔΕΗ για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, συνολικού ύψους 2,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων θα μπουν στα ταμεία της ΔΕΗ τα 1,3 δισ.
Αναμένονται οι αποφάσεις για τον ΔΑΑ
Το περιουσιακό στοιχείου του Ταμείου που επλήγη περισσότερο από την πανδημία δεν είναι άλλο από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ενώ ο διαγωνισμός ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, στα μέσα του 2019, μια χρονιά σταθμός για τα αεροδρόμια της χώρας που κατέγραψαν ιστορικές επιδόσεις, τα πράγματα άλλαξαν δραματικά λόγω Covid-19. Η διαδικασία για την πώληση ποσοστού 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος πάγωσε διότι η κατακόρυφη πτώση στη διεθνή αεροπορική αγορά θα είχε αντίκτυπο στην αποτίμησή του.
Ως το τέλος του 2021, αναμένεται, σύμφωνα με το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα, να αξιολογηθεί η χρονική στιγμή της επανέναρξης της διαδικασίας. Εντωμεταξύ, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, όπως αυτός είχε τρέξει με καλούς ρυθμούς, είχαν προχωρήσει εννέα επενδυτικά σχήματα: ADP GROUPE, AVIALLIANCE, FERROVIAL INTERNATIONAL, FIRST STATE INVESTMENTS, GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS, VINCI AIRPORTS, ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND-SICAR-RAIF, KKR-EGIS, MEIF6 ATTIC INVESTMENT-RAFFLES INFRA HOLDING-CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION.
Πρόσω ολοταχώς για τα λιμάνια
Τα λιμάνια ήταν το asset που κράτησε σε πορεία το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ μέσα στην περίοδο της πανδημίας, καθώς η προετοιμασία τους έτρεξε με αρκετά καλούς ρυθμούς. Αυτή την περίοδο, προετοιμάζεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένονται δεσμευτικές προσφορές για τρία λιμάνια.
Για την υποπαραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ της Καβάλας έχουν προεπιλεγεί τα εξής σχήματα: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, IMERYS GREECE-GOLDAIR CARGO-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP-EFA GROUP-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΟΛΘ.
Αντίστοιχα στο ίδιο διάστημα αναμένονται και οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Εκκρεμεί η προεπισκόπηση των συμβατικών κειμένων από τους προεπιλεγέντες επενδυτές για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο του ΟΛΑ. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχει προχωρήσει τα σχήματα: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, CAMERON-GOLDAIR CARGO-BOLLORE AFRICA LOGISTICS, BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP-EUROPORTS-EFA GROUP-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΟΛΘ.
Όσον αφορά στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, για το οποίο έχουν προεπιλεγεί επτά επενδυτικά σχήματα, επίσης εκκρεμεί η επισκόπηση των συμβατικών κειμένων από τους προεπιλεγέντες επενδυτές και θα ακολουθήσει εντός του πρώτου τριμήνου η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Οι ενδιαφερόμενοι είναι οι εξής: ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD, QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ, ARCHIRODON GROUP-ANEK-ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, GRIMALDI EUROMED-MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ και ΟΛΘ.
Για το λιμάνι Ηρακλείου, τέλος, ο διαγωνισμός για τη μακροχρόνια παραχώρηση του οποίου ξεκίνησε στις αρχές Απριλίου, επί του παρόντος βρίσκεται στη φάση της προεπιλογής των επενδυτών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος της χρονιάς, ώστε το δεύτερο τρίμηνο του 2022 να έχουμε δεσμευτικές προσφορές. Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον εκδήλωσαν εννέα σχήματα: OLETE LMITED, ΚΑΡΑΤΖΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ & ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ-FHL. H. ΚΥΡΑΚΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ ΓΡΑΝΙΤΕΣ, GRIMALDI EUROMED–ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED-GPH CRUISE PORT FINANCE LTD, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ATTICA GROUP, ΓΕΚ ΓΕΡΝΑ–AVIAREPS ΕΛΛΑΣ, ΣΕΚΑΒΙΝ–GOLDEN STEP SHIPPING LIMITED, ΟΛΘ και ΤΕΚΑΛ.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο