Σε δίκτυα νέας γενιάς και περιεχόμενο δίνει έμφαση η Vodafone Ελλάδας για το 2022. Οι προοπτικές της νέας χρονιάς διαγράφονται αισιόδοξες, με την εταιρεία να έχει ήδη ανεβάσει ταχύτητες στο επενδυτικό της πρόγραμμα, ύψους 600 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται ήδη, κατά πληροφορίες, σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Warner Media για αποκλειστική συνεργασία με την πλατφόρμα HBO max, που αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα μέσα στη νέα χρονιά.

Ως μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά με σημαντικές εξελίξεις που σηματοδότησαν το άνοιγμα μιας νέας εποχής τόσο για τη Vodafone Ελλάδας, όσο και για το σύνολο του κλάδου, χαρακτήρισε το 2021 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, κ. Χάρης Μπρουμίδης, σε συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης. Εκτίμησε μάλιστα ότι το 2022 η ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά θα κινηθεί με ρυθμό ανάπτυξης περί το 4%, με την πολλαπλασιαστική επίδραση όμως του Ταμείου Ανάκαμψης να μπορεί να ανεβάσει ταχύτητες.

Στόχος του εν εξελίξει επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας είναι να φτάσει τις 650.000 σταθερές συνδέσεις νέας γενιάς, κατασκευάζοντας μέσα στην επόμενη τριετία 150.000 νέες γραμμές οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (Fiber To The Home – FTTH), καθώς και να διασυνδέσει 1 εκατ. Έλληνες που διαμένουν σε 10 νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Το έργο της υποθαλάσσιας διασύνδεσης των  νησιών προχωρά και μετά την ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας θα ξεκινήσει η πόντιση των οπτικών ινών.

40% πληθυσμιακή κάλυψη με 5G τον Μάρτιο του 2022

Παράλληλα, η εταιρεία κατασκευάζει και επεκτείνει το δίκτυο 5G, ώστε τον Μάρτιο του 2022 να προσφέρει πληθυσμιακή κάλυψη άνω του 40%. Ήδη, το 5G δίκτυο της Vodafone λειτουργεί σε 23 ελληνικές πόλεις και αρκετούς τουριστικούς προορισμούς. «Το 5G όχι μόνο θα μας δώσει την απαραίτητη ώθηση για τον μετασχηματισμό μας από εταιρεία τηλεπικοινωνιών σε εταιρεία τεχνολογίας, αλλά και θα αποτελέσει τον καταλύτη και τον κοινό παρονομαστή της ψηφιακής πορείας της Ελλάδας στα χρόνια που έρχονται» ανέφερε ο κ. Μπρουμίδης.

Ως προς δε το περιεχόμενο, η εταιρεία δίνει έμφαση στις συνεργασίες ώστε να προσφέρει πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες και premium περιεχόμενο, σε μια αγορά που στην Ελλάδα γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική. Σημειώνεται ότι η Vodafone Ελλάδας, κατά τα πρότυπα που ακολουθεί και η μητρική, διατηρεί ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020 αποκλειστική συνεργασίας με την HBO, μέσω Vodafone TV. Η αναβάθμιση αυτής της συνεργασίας φαίνεται πως είναι πολύ κοντά, ενώ δεν αποκλείεται να ευοδωθούν αντίστοιχες διαπραγματεύσεις και με την Disney Plus προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το «οπλοστάσιο» της συνδρομητικής πρότασης της εταιρείας.

«Δεν μπορεί να υπάρχει εμπορικό πακέτο υπηρεσιών χωρίς υπηρεσίες τηλεόρασης. Στηρίζουμε μεγάλο τμήμα της εμπορικής μας πολιτικής στις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου. Κύριος πυλώνας μας το entertainment και όχι το αθλητικό περιεχόμενο. Θέλουμε να έχουμε κανάλια σπορ, φτάνει τα κόστη με τα οποία αγοράζουμε να παράγουν αξία» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας.

Οι προκλήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης

Επαναβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της Vodafone για ένα ευρύ φάσμα έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, ο κ. Μπρουμίδης τόνισε ότι «οι πόροι από μόνοι τους δεν θα δώσουν λύση στα προβλήματα της χώρας. Ούτε το πόσο γρήγορα θα απορροφηθούν». Όσον αφορά στο επενδυτικό κύμα που προοιωνίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης, το χαρακτήρισε τη μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο, λόγω του ύψους της χρηματοδότησης και της ανάγκης για ταυτόχρονη ανάπτυξη έργων που μπορεί να αποδειχθούν δυσανάλογα μεγάλα σε σύγκριση με το μέγεθος της εγχώριας αγοράς.

Ως βασικό ζήτημα έθεσε τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για πρόσβαση στα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης και όρων υγιούς ανταγωνισμού. «Μπορεί να υπάρχουν κανόνες δίκαιης πρόσβασης και αποφυγής διακρίσεων, αλλά η τήρησή τους πρέπει να διασφαλίζεται ανά πάσα στιγμή, και η αρμόδια εποπτική αρχή (ΕΕΤΤ) να παρακολουθεί σε διαρκή εγρήγορση και να παρεμβαίνει εγκαίρως, ώστε να εξαλείφονται τυχόν στρεβλώσεις και περιορισμοί, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους παρόχους να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά» ανέφερε.

Στο επίκεντρο μάλιστα της εξίσωσης, ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας έβαλε την πράσινη και την ψηφιακή διάσταση των έργων. «Η αφετηρία των επενδυτικών προγραμμάτων να είναι πράσινη και ψηφιακή. Αυτή η αρχή έχει περάσει για παράδειγμα στην Ισπανία, όπου κανένα ιδιωτικό επενδυτικό σχέδιο δεν θα περάσει αν δεν έχει ταυτόχρονο αυτές τις δυο διαστάσεις» εξήγησε.

Χρονιά επιτάχυνσης προς το Net Zero

Στο πεδίου του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η Vodafone μέσα στο 2021 πέτυχε σημαντικές νίκες, επιταχύνοντας, όπως είπε ο κ. Μπρουμίδης, την πορεία προς τον στόχο του Net Zero. Ειδικότερα, μείωσε κατά 14% την κατανάλωση ενέργειας στους Σταθμούς Βάσης, ανά σημείο δικτύου (2G ή 3G ή 4G) σε σύγκριση με το έτος 2018-2019 και επιπλέον 4% σε σχέση με το 2019-2020.

Επίσης, μέσω της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από 100% πιστοποιημένες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και των προγραμμάτων εξοικονόμησης, απέφυγε πάνω από 300.000 τόνους εκπομπών CO2e. Το Vodafone Giga Network μετεξελίχθηκε μέσα στο 2021 σε Vodafone Green Giga Network, καθώς λειτουργεί από 100% πιστοποιημένες ΑΠΕ, και είναι το πρώτο δίκτυο που θα αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο. Η εταιρεία καλύπτει το σύνολο των αναγκών της από πράσινες πηγές ενέργειας στο δίκτυο κορμού, στα data center και στα δίκτυα κινητής και σταθερής, όπου ελέγχει απευθείας την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο. Επένδυσε, τέλος, σε έξυπνο φωτισμό, στο μεγαλύτερο ιδιωτικό δίκτυο ηλεκτροφόρτισης που λειτουργεί στην Ελλάδα και σε νέο ηλεκτρικό στόλο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023
Επιχειρήσεις |

ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου το 2023

Το κρίσιμο εμπορικό μέγεθος που αφορά στις ποσότητες/όγκους των προϊόντων που διακινήθηκαν, η χρήση 2023 σε σχέση με τη χρήση 2022 εμφανίζει οριακή πτώση 3,3% σε επίπεδο Εταιρείας & αύξηση 3,4% σε επίπεδο Ομίλου.