Επιτείνοντας την ενεργειακή κρίση, ο αγωγός Yamal-Europe που συνήθως παραδίδει ρωσικό αέριο στη Δυτική Ευρώπη στέλνει σήμερα για 8η συνεχόμενη ημέρα καύσιμο πίσω στην Πολωνία, σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής εταιρείας δικτύου Gascade.
Στο πλαίσιο αυτό Ρωσία και Γερμανία επιδίδονται σε ένα μπαράζ αλληλοκατηγοριών, και απόδοσης ευθυνών για το ποια ευθύνεται.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι ροές στο σημείο μέτρησης Mallnow στα γερμανο-πολωνικά σύνορα πήγαιναν ανατολικά προς την Πολωνία με ωριαία ένταση σχεδόν 1,2 εκατομμυρίων κιλοβατώρων (kWh/h) το πρωί της Τρίτης, από περίπου 2 εκατομμύρια kWh τη νύχτα.
Ο αγωγός είναι μια σημαντική οδός για τις εξαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Τα αποτελέσματα της δημοπρασίας έδειξαν ότι ο ρωσικός εξαγωγέας φυσικού αερίου Gazprom δεν έχει κλείσει χωρητικότητα διαμετακόμισης φυσικού αερίου για εξαγωγές μέσω του αγωγού Yamal-Europe για την Τρίτη.
Δεν αποφασίζει η γερμανική κυβέρνηση για την κατεύθυνση των ροών του φυσικού αερίου, αλλά οι εταιρίες πώλησης και οι υπεύθυνοι της αγοράς, τόνισε η εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας ‘Ανικα ‘Αινχορν, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της Μόσχας, η οποία επέρριψε στο Βερολίνο μερίδιο της ευθύνης για την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Πούτιν: Η Μόσχα δεν εκμεταλλεύεται πολιτικά το θέμα της ενέργειας
Πριν από λίγες ημέρες ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν επέρριψε στην Ευρωπαϊκή Ένωση την ευθύνη για τις υψηλές τιμές φυσικού αερίου στην Ευρώπη, ενώ κατηγόρησε τη Γερμανία ότι αντί να ανακουφίζει την ευρωπαϊκή αγορά, μεταπωλεί ρωσικό αέριο στην Πολωνία και στην Ουκρανία. Ο Ρώσος Πρόεδρος απέρριψε ακόμη κατηγορηματικά τις υποθέσεις ότι η Μόσχα εκμεταλλεύεται πολιτικά το θέμα της ενέργειας και διαβεβαίωσε ότι από τη ρωσική πλευρά τηρούνται όλες οι σχετικές συμφωνίες. Επιπλέον, ο Πρόεδρος Πούτιν σημείωσε ότι η καθυστέρηση στη λειτουργία του Nord Stream 2, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τη Σιβηρία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής Θάλασσας και έχει ολοκληρωθεί από τον Σεπτέμβριο αλλά αναμένει το πράσινο φως από τις ρυθμιστικές αρχές του Βερολίνου και της ΕΕ, προκαλεί περαιτέρω προβλήματα και συμβάλλει στην άνοδο των τιμών. «Κόβουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται», είπε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος σε όσους διαφωνούν με τη λειτουργία του αγωγού και κυρίως στην Ουκρανία. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης NDR, η ολοκλήρωση των διαδικασιών δεν αναμένεται πριν από τα μέσα του επόμενου έτους.
Latest News
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους