
Παραμονές Χριστουγέννων υπογράφηκε τελικά η απόφαση του ΥΠΕΝ, βάσει της οποίας τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στα πρανή της διώρυγας Κορίνθου εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η εξαίρεση δίδεται για δύο έτη λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης που αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.
Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κατολίσθηση στη διώρυγα τον Νοέμβριο του 2020 _ αν και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2018 _ ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη έναρξη των εργασιών εντός του Ιανουαρίου, όπως είχε δηλώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς.
Της απόφασης του ΥΠΕΝ είχε προηγηθεί στις 10 Δεκεμβρίου η έγκριση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου του Τεχνικού Φακέλου του έργου. Το έργο αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές της διώρυγας της Κορίνθου (από την πλευρά της Πελοποννήσου) κατά την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021 με αποκορύφωμα την 3η Φεβρουαρίου 2021 οπότε και η μεγάλη κατολίσθηση που σημειώθηκε εκτιμήθηκε ότι φτάνει, σε όγκο, περίπου στα 15.000 με 20.000 κυβικά μέτρα (m3). Ως αποτέλεσμα των διαδοχικών φαινομένων η διώρυγα παραμένει κλειστή.
Τα έργα επισκευής αφορούν σε εκσκαφές στα πρανή, συνοδευόμενες και από κατάλληλες συγκολλήσεις, αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, επιφανειακές διαμορφώσεις με μόνιμους δρόμους κίνησης ακόμα και βαρέων οχημάτων και τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα για τη διευθέτηση των επιφανειακών υδάτων. Επίσης, περιλαμβάνουν εργασίες ενίσχυσης του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας μεταφοράς λυμάτων Λουτρακίου προς τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, αλλά και νέο τοίχο για την προστασία από τους κυματισμούς με τον οποίο αποκαθίσταται η διατομή της διώρυγας προς την πλευρά του πρανούς της Πελοποννήσου.
Ακόμη θα πρέπει να ενισχυθεί η θεμελίωση του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ευστάθειας, με διαμορφώσεις των πρανών, να γίνει αποκομιδή των υλικών που προέκυψαν από τις καταπτώσεις των βράχων με πλωτά μέσα, αλλά και καθαρισμός του πυθμένα κλπ.
Εντός δύο ετών, δηλαδή έως τα τέλη του 2023, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από δημόσια διαβούλευση με το κοινό καθώς και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).


Latest News

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος