Βαριά πέφτει πάνω στην κρουαζιέρα η σκιά της παραλλαγής Ομικρον, με δεκάδες κρούσματα να εντοπίζονται σε κρουαζιερόπλοια που πλέουν στην Καραϊβική αλλά και σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Οι εταιρείες κρουαζιέρας υποχρεώθηκαν να τροποποιήσουν πλάνα ταξιδιών, να ακυρώσουν κρουαζιέρες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τα ταξίδια έμειναν στη μέση και τα πλοία επέστρεψαν στα λιμάνια αναχώρησης. Παράλληλα, χιλιάδες επιβάτες μπήκαν σε καραντίνα και επανεξετάζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα.
Στη χώρα μας αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες είναι μία στασιμότητα στις νέες κρατήσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Γιώργο Κουμπενά. Ο ίδιος μιλώντας στα «ΝΕΑ» εκτιμά ότι μετά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς και εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν, οι κρατήσεις θα «ξυπνήσουν» και πάλι.
Λίγο πιο απαισιόδοξος είναι ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος μιλώντας στα «ΝΕΑ» αναφέρει ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακυρώσεις ταξιδιών ειδικά αυτών των πρώτων ημερών του Μαρτίου. Ηδη, όπως λέει, tour operators από τη Βρετανία, την Ελβετία και εν μέρει από τη Γερμανία αναστέλλουν νέες κρατήσεις ή ακυρώνουν και παλαιότερες, για την πρώτη περίοδο έναρξης της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο εν γένει.
Η κατάσταση προβληματίζει τον κλάδο παγκοσμίως. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας Cunard και P&O έγιναν οι πρώτες που απαιτούν υποχρεωτικά εμβόλια κατά του Covid-19 συν την προστασία με ενισχυτικά εμβόλια, μετά την ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής «Ομικρον» σε όλο τον κόσμο.
Αρνητικά τεστ
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όλοι οι επιβάτες που σκόπευαν να επιβιβαστούν στο Queen Mary 2 στις 14 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν με επιστολή από την Cunard ότι για να ταξιδέψουν «πρέπει να έχουν εμβολιαστεί πλήρως με αναμνηστικό εμβολιασμό τουλάχιστον επτά ημέρες πριν από το ταξίδι». Επιπλέον, αναφέρεται στην επιστολή ότι από όλους τους επιβάτες θα ζητηθεί αρνητικό τεστ Covid-19 πριν από την επιβίβαση.
Η Carnival Cruise Line αποφάσισε να προσφέρει στους επιβάτες επαναπρογραμματισμό ή ακύρωση των κρατημένων κρουαζιέρων από αυτή τη στιγμή έως τις 14 Ιανουαρίου χωρίς να πληρώσουν ακυρωτικά και να έχουν πλήρη επιστροφή χρημάτων, κατανοώντας τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες.
Επισημαίνεται ότι περισσότερα από 60 κρουαζιερόπλοια έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα παρακολούθησης και έρευνας από τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, εξαιτίας της καταγραφής κρουσμάτων του νέου κορωνοϊού σε αυτά, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την περασμένη Κυριακή το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), της κυριότερης ομοσπονδιακής υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ. Αυτά τα εξήντα πλοία ξεπέρασαν το «όριο» που θέτουν τα CDC για να αρχίσει να διενεργείται έρευνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Washington Post», σε αρκετά από αυτά τα πλοία απαγορεύθηκε να ελλιμενιστούν σε διάφορα λιμάνια της Καραϊβικής και του Μεξικού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κρουαζιερόπλοιου Koningsdam της Holland America Line, το οποίο αναγκάστηκε να φύγει από το Puerto Vallarta στο Μεξικό στις 23 Δεκεμβρίου, αφού οι Αρχές αρνήθηκαν την αποβίβαση των επιβατών λόγω κρουσμάτων Covid στο πλοίο.
Συντονισμός των λιμανιών
Πάντως σύμφωνα με τον κ. Κόντε, εκτός από τις ΗΠΑ και στην Ευρώπη έχουν αρχίσει να κλείνουν λιμάνια. Ηδη στα Κανάρια Νησιά έχουν μειώσει τον αριθμό των λιμανιών που μπορεί να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια, ενώ και στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα μείωσαν τον αριθμό των «mega» πλοίων σε ένα από δύο ή τρία που δέχονταν την ημέρα ανά λιμάνι και τώρα δεν δέχονται πάνω από 1.500-1.800 επιβάτες την ημέρα.
Ο κ. Κόντες δεν αποκλείει την περίπτωση η Νορβηγία να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που θα κλείσει τα λιμάνια της, σημειώνοντας πως κρουαζιέρες ακυρώθηκαν και στη Νότιο Αφρική. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως το κρουαζιερόπλοιο της Azamara Pursuit που φιλοξενούνταν στην Πρέβεζα και αναχώρησε για κρουαζιέρες στη Νότιο Αφρική επιστρέφει τελικά στην Πρέβεζα καθώς ακυρώθηκαν τα ταξίδια.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Κουμπενάς θεωρεί ότι ενόψει της νέας σεζόν το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στη χώρα μας παραμένει πολύ υψηλό, επισημαίνοντας την ανάγκη βελτίωσης τους συστήματος κρατήσεων θέσεων στα λιμάνια, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση που παρατηρείται συνήθως κατά τις προσεγγίσεις των πλοίων. Η ευθύνη των λιμενικών αρχών, υπογραμμίζει, «είναι σημαντική προκειμένου να μπει τάξη».
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια