Πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ή μεταφέρουν αέριο είναι μεταξύ αυτών που «έσπασαν το ρόδι» των νέων παραγγελιών τις πρώτες ημέρες του νέου έτους. Οπως έγινε γνωστό από διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους και από σχετικές ανακοινώσεις ναυπηγικών μονάδων τις πρώτες ημέρες του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον έξι πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και άλλα τρία πλοία που θα μεταφέρουν LNG.
Ειδικότερα, ο ναυπηγικός όμιλος Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) ξεκίνησε το νέο έτος με παραγγελίες για την κατασκευή 10 νεότευκτων πλοίων εκ των οποίων έξι είναι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τρία είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρότερης μεταφορικής ικανότητας (feeder) και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).
O ναυπηγικός όμιλος δεν αποκάλυψε τις ναυτιλιακές εταιρείες που τοποθέτησαν τις παραγγελίες, ωστόσο όσον αφορά τα έξι containerships που θα «καίνε» LNG οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για τη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών MSC.
Παράλληλα η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανακοίνωσε ότι προσθέτει δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG στον στόλο της, το ένα εκ των οποίων συνοδεύεται και από συμφωνία μακροχρόνιας ναύλωσης. Σύμφωνα με το Tradewidns το ένα από τα πλοία η NYK Line θα το κατασκευάσει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries.
Επίσης, η ιαπωνική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση ενός ακόμη LNG Carrier με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai. Αυτό το νεότευκτο λέγεται ότι συνοδεύεται με συμφωνία ναύλωσης του πλοίου στη γαλλική EDF Energy, η οποία έχει υπογράψει νέα συμφωνία για την προμήθεια LNG από τέρμιναλ στις ΗΠΑ.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η NYK Line πρόσφατα άρχισε την ενασχόλησή της με πλοία LNG Carriers, καθώς όπως επισημαίνει μετά την πρόσφατη συμφωνία COP26 των χωρών για τη σταδιακή μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα, αναμένεται ότι η ζήτηση για LNG, το οποίο έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό φορτίο από άλλα ορυκτά καύσιμα, θα αυξηθεί στο μέλλον, ειδικά στην Ασία.
Το LNG φαίνεται να κερδίζει περαιτέρω έδαφος καθώς θεωρείται ένα καύσιμο είτε για τα πλοία είτε για ηλεκτροπαραγωγή που συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση των οικονομιών σε μία νέα εποχή χωρίς άνθρακα. Υπενθυμίζεται ότι το φυσικό αέριο έλαβε τις πρώτες ημέρες του νέου έτους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πράσινο διαβατήριο» υπό όρους ως μεταβατικό καύσιμο (μαζί με την πυρηνική ενέργεια) για το πέρασμα στην οικονομία χαμηλού άνθρακα.
«Η Κομισιόν θεωρεί ότι υπάρχει ρόλος που μπορούν να παίξουν το φυσικό αέριο και η ατομική ενέργεια, ως μέσα που θα διευκολύνουν τη μετάβαση προς ένα μέλλον στο οποίο θα κυριαρχούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εντός του νέου πλαισίου αξιολόγησης και ταξινόμησης (Taxonomy), αυτό θα σήμαινε την αποδοχή αυτών των δύο πηγών, στη βάση καθαρών και αυστηρών όρων», αναφέρει χαρακτηριστικά το σκεπτικό της πρότασης – η οποία, εφόσον γίνει αποδεκτή, θα σημάνει τη διοχέτευση εκατοντάδων δισ. ευρώ προς τους δύο αυτούς κλάδους τα επόμενα χρόνια και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, επιδοτήσεις και εγγυήσεις.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση