Το ρωσικό MC-21 και το κινεζικό C919 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing. Και τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατηγά στενής ατράκτου και καλούνται να μετρηθούν στην αγορά με καθιερωμένους τύπους αεροσκαφών, όπως το άκρως επιτυχημένο 737 της Boeing και το Α320 της Airbus. Υπάρχουν ειδικοί δε, που θεωρούν το MC-21 τεχνολογικά ανώτερα από το 7367 ή το Α320. Και ίσως να μην έχουν άδικο. Η πρώτη μορφή του Boeing 737 ανάγεται στο 1967 και του Α320 στο 1987.
Σε αντίθεση με την Κίνα η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ωστόσο, η Ρωσία δεν έχει να επιδείξει στην αγορά επιβατηγά αεροπλάνα αξιώσεων. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, το 2020 κατασκευάστηκαν στην Ρωσία μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή κατασκευάζει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μόνο μέρες.
Το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά
«Στα χαρτιά το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, εδώ και χρόνια αρμόδιος για την αγορά αεροσκαφών για λογαριασμό της γερμανικής Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών πρότζεκτ. Τόσο εκείνος, όσο και άλλοι ειδικοί δεν αποκλείουν ότι το ρωσικό αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από ότι τα δυτικά αεροσκάφη. Ως προς την αξιοπιστία θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα μέχρι το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για την Rossiya, θυγατρική της Aeroflot.
Τα σημεία των καιρών δεν είναι καλά για τα ρωσικά επιβατηγά αεροσκάφη, μιας και εξαρτώνται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα στη Δύση, κυρίως όσον αφορά τους κινητήρες και τα συνθετικά υλικά κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά, ρεκόρ για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.
Καλύτερα τα κινεζικά Airbus από τα ευρωπαϊκά;
Σύμφωνα με τους ρώσους κατασκευαστές για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιριών και «μερικές εκατοντάδες προθέσεις αγοράς». Όμοια η κατάσταση και για το κινεζικό C919, το οποίο μεταφέρει όπως και το ρωσικό αεροσκάφος 156 μέχρι 168 επιβάτες. Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά. Όπως λέει ο γερμανός ειδικός Νίκο Μπούχολτς, «η κινεζική αγορά είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των κινεζικής κατασκευασής επιβατηγών αεροσκαφών ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στην αχανή χώρα».
Επιπλέον η Κίνα διαθέτει και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της Ρωσίας, το οποίο ενδέχεται να αποδειχθεί καθοριστικό για την επιτυχία του C919. Ο Νίκος Μπούχολτς εξηγεί: «Επειδή οι Κινέζοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην βιομηχανική παραγωγή αεροσκαφών από τους Ρώσους είναι σε θέση να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Boeing και η Airbus. Σε αυτό συνέβαλαν και οι ίδιοι οι δυτικοί κατασκευαστές με την παραγωγή Airbus στην Κίνα. Η ποιότητα των αεροσκαφών ήταν συχνά καλύτερη από εκείνα που κατασκευάζονται στο Αμβούργο».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia