Η πανδημία και οι ελλείψεις εξαρτημάτων όπως ημιαγωγοί για την παραγωγή οδήγησαν σε βουτιά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Οι ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση ανήλθαν σε λιγότερα από 800.000 οχήματα, σημειώνοντας πτώση πάνω από 22% για την περίοδο αυτή και καταγράφοντας τον έκτο συνεχή μήνα μείωσης στις πωλήσεις, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Συνολικά για όλο το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2,4%, αποτελώντας τη χειρότερη επίδοση από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) άρχισε να συγκεντρώνει τα εν λόγω στοιχεία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ACEA, τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οι περισσότερες από τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιμετώπισαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις και ταξινομήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων χωρών: της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Ουσιαστικά, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων για το διάστημα αυτό ήταν της Βουλγαρίας, της Κροατίας, της Λετονίας και της Σλοβενίας.
Συνολικά το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, η οποία επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μεγάλου πλήγματος στις εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι 3,3 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερα από τις πωλήσεις πριν από την κρίση το 2019.
Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) για το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%) με μέτρια ανάπτυξη, δείχνουν ακόμα τα στοιχεία.
Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν κινδύνους για εκατομμύρια εργαζομένους του κλάδου στην Ευρώπη αλλά και για τις ίδιες τις οικονομίες που βασίζονται μεταξύ άλλων σε φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις και τη χρήση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την ACΕΑ, στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εργάζονται άμεσα και έμμεσα 12,6 εκατομμύρια άτομα αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία της ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τη μείωση των πωλήσεων πολλές τέτοιες θέσεις κινδυνεύουν.
Έσοδα
Ακόμα οι πωλήσεις οχημάτων αποδίδουν 398,4 δισ. ευρώ σε φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για ολόκληρη την ΕΕ, ενώ ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Επενδύοντας 62 δισ. ευρώ σε Ερευνα και Ανάπτυξη ετησίως, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά από μη κρατικές εταιρείες και οντότητες στην Ευρώπη όσον αφορά την καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη. Πρόκειται για τους ομίλους BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Latest News
Το κινεζικό «χτύπημα» στον κολοσσό της Louis Vuitton – Πού ελπίζει σε αναχώματα
Η εταιρεία συμβούλων Bain αναμένει ότι η αγορά των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα αυξηθεί κατά 1-4% το 2024, από 8-10% που εκτιμούσαν ότι θα αυξηθεί το 2023
Οι πέντε κρίσιμοι δείκτες για την ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας
Μπορεί η βιομηχανική παραγωγή να αυξήθηκε, αλλά οι εξαγωγές και η εγχώρια κατανάλωση παραμένουν ασταθείς
Τρεις δημοφιλείς πλατφόρμες ερωτικού περιεχομένου... στριμώχνονται από νέο νόμο της ΕΕ
Καλούνται άμεσα να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης κινδύνου και να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση συστημικών κινδύνων που συνδέονται με τις υπηρεσίες τους
Διπλή μάστιγα τα χρέη και οι ανισότητες - Η επισφαλής ανθεκτικότητα της παγκόσμιας οικονομίας
Ο γεωπολιτικός και οικονομικός κατακερματισμός του πλανήτη αποκλείει όλο και περισσότερους από το μέρισμα της ευημερίας
Ο Τζάστιν Τριντό φορολογεί τους πλούσιους Καναδούς
Στόχος του να μεταφερθούν σε μια πενταετία 20 δισ. δολάρια από τα πιο ευκατάστατα στα πιο φτωχά νοικοκυριά
Από γεράκι περιστέρι ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας
Οι traders τιμολογούν μειώσεις των βρετανικών επιτοκίων επιτοκίων κατά δύο τρίμηνα ως το τέλος του έτους
Η TAQA των ΗΑΕ θέλει να αποκτήσει την ισπανική εταιρεία φυσικού αερίου Naturgy
Η ισπανική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα υπερασπιστεί τα στρατηγικά της συμφέροντα αλλα αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπλοκάρει τη συμφωνία
Το ΔΝΤ καλεί Γαλλία και Ιταλία να σφίξουν το ζωνάρι - Τι ζητάει από τη Γερμανία
Τι αναφέρει το ΔΝΤ στην οικονομική του προοπτική για την Ευρώπη
ΔΝΤ: Ήπια προσγείωση της ευρωπαϊκής οικονομίας με αστερίσκους
Οι προτάσεις για τις κεντρικές τράπεζες της Γηραίας Ηπείρου
Η Ισπανία καλεί τη Γερμανία να ανοίξει τον δρόμο για το ευρωομόλογο
Εντείνονται οι συζητήσεις για τον κοινό δανεισμό στην Ευρώπη