Μέχρι τον Αύγουστο του 2022 όλα τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν επιστρέψει στην ενεργό δράση σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα, ενώ η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου τοποθετείται το 2023.
Ήδη όπως επισημαίνει η έκθεση από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία και σταδιακά καλύπτεται το κενό που δημιούργησε στον κλάδο η πανδημία. Ένα κενό δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων καθώς σύμφωνα με την έκθεση σε σύγκριση με το 2019, το 2020 η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ανήλθε σε μόλις 63,4 δισ. δολ από 154 δισ. δολ το 2019 σημειώνοντας μία πτώση κατά 59%.
Επίσης πτώση κατά 81% σημειώθηκε στις επιβιβάσεις κρουαζιέρας που ανήλθαν σε μόλις 5,8 εκατ. ενώ κατά 51% στις 576.000 σημειώθηκε και στις θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την κρουαζιέρα.
Πάντως καταγράφεται μια πρόοδος στην επανέναρξη λειτουργίας του κλάδου το 2021, καθώς τα κορυφαία πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας του κλάδου διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο, φέρνοντας χιλιάδες ανθρώπους πίσω στην εργασία τους και προσφέροντας αναζωογόνηση των τοπικών και εθνικών οικονομιών, τονίζει η Clia.
Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη «Και στην Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μία ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, τουριστικών οδηγών, λιμανιών και πολλών ακόμα παρόχων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα».
Προσφορά στην οικονομία
H έκθεση αναφέρεται ακόμη στις θετικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας ευρύτερα στην οικονομία και κοινωνία, επισημαίνοντας ότι σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης, ενώ ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας
Ακόμη 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου
Ο στόλος του μέλλοντος
Έως το 2027, ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA θα αντικατοπτρίζει τη σημαντική πρόοδο στην επιδίωξη του κλάδου της κρουαζιέρας για ένα καθαρότερο, πιο αποδοτικό μέλλον.
-26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG)
-81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων
-174 κρουαζιερόπλοια με δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά
Όσον αφορά το 2022, οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων μέσα στο 2022, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών. Η «Τάξη» του 2022 θα είναι 100% εξοπλισμένη με προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων.
«Η Έκθεση για τις Προοπτικές του Κλάδου της Κρουαζιέρας το 2022 παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από έξι εκατομμύρια επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020. Και ενώ η υγεία και η ασφάλεια παραμένουν οι απόλυτες προτεραιότητες μας, την ίδια ώρα ο κλάδος οδηγεί τις εξελίξεις στις πολιτικές αειφορίας για το περιβάλλον και τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών», δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA.
«Ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία και εμείς συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τους προορισμούς κρουαζιέρας, έτσι ώστε οι τοπικές κοινότητες να επωφεληθούν από τον υπεύθυνο τουρισμό. Τα μέλη μας επενδύουν, επίσης, σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία, επιδιώκοντας το στόχο της ουδετερότητας του στόλου της κρουαζιέρας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε η ίδια.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών